arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰

واکنش فرزند جمال عبد الناصر به درگیری ها در مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرزند جمال عبد الناصر از نقش آفرینی برخی شخصیت های رژیم مبارک در حوادث اخیر مصر خبر داد.

به گزارش انتخاب، روزنامه اماراتی الخلیج نوشت: عبد الحکیم عبدالناصر فرزند جمال عبدالناصر رئیس جمهور فقید مصر مسئولیت حوادث و خشونتهای روزهای اخیر مصر را بر عهده شورای نظامی مصر دانست و از این شورا خواست به این مسئولیت خود و به کوتاهی هایی که در دستگاه حاکم بر مصر در این مرحله انتقالی صورت گرفته است اذعان کند در غیر این صورت خون شهدای حوادث (ساختمان) نخست وزیری و در راس انها خون شیخ عماد عفت و همراهانش هدر می رود بدون آن که بدانیم خونشان به گردن کیست؟

عبدالحکیم این سخنان را روز گذشته در گفتگو با روزنامه الدستور بیان کرد و جوانان اعتصاب کننده در مقابل ساختمان هیئت دولت را آن گونه که برخی ادعا می کنند چماق به دستان ندانست و گفت «کوتاهی شورای نظامی از محقق ساختن اهداف انقلاب و خواسته های انقلابیون علت اصلی انفجار اوضاع به این شکل است».

وی افزود «جمال عبد الناصر تنها چهل و هشت ساعت پس از پیروزی انقلاب 23 ژوئیه، بیش از دویست هزار هکتار اراضی تحت تملک سیصد خانواده را میان یکصد هزار خانواده فقیر تقسیم کرد در حالی که اکنون نزدیک به یک سال از انقلاب 25 ژانویه گذشته است بدون آن که فقرا مطلقا تغییری حس کرده باشند».

وی با اشاره به چهره های رژیم سابق که پشت میله های زندان طره قرار گرفته اند گفت این افراد مسئول بسیاری از حوادثی هستند که در خیابانهای مصر اتفاق می افتد.

وی افزود « مسئولان اداره کشور این افراد فاسد را بدون بازخواست رها کرده اند همان گونه که این مسئولان هیچ جدیتی برای بازگرداندن میلیاردها دلار اموالی که غارتگران نظام سابق آن را از مردم مصر دزدیده اند و به کمک آن پولها توانستند انقلاب را به شکست بکشانند، نشان نداده اند».

عبدالحکیم افزوده است «اساسا انقلاب با هدف پایان بخشیدن به امتیازات و منافع این فاسدها آغاز شد نه آن که آنها را رها کنیم که در پشت پرده مصر را اداره کنند و از داخل زندانها با استفاده از پول هایی که از مردم دزدیده اند میان طیف های مختلف ملت فتنه، تفرقه و درگیری ایجاد کنند».
نظرات بینندگان