arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

ژنرال پترائوس: فکر نمی‌کنم وضع موجود میان ایران و آمریکا به جنگ تمام عیار تبدیل شود

دیوید پترائوس، ژنرال بازنشسته آمریکایی گفته است به باور او رهبران سیاسی آمریکا به هشدارهای نظامیان این کشور در باره چالش‌های اقدام نظامی علیه ایران توجه خواهند کرد.دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است او مایل به جنگ با ایران نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دیوید پترائوس، ژنرال بازنشسته آمریکایی گفته است به باور او رهبران سیاسی آمریکا به هشدارهای نظامیان این کشور در باره چالش‌های اقدام نظامی علیه ایران توجه خواهند کرد.

پترائوس در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته است "میزان جمعیت ایران و وسعت آن، اشغال این کشور را به چالشی قابل توجه تبدیل می‌کند."

دیوید پترائوس به جز فرماندهی ارتش آمریکا در عراق و افغانستان، برای مدتی رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا هم بود اما در سال ۲۰۱۲ و در پی افشای رابطه با زنی به نام پائولا برادول از ریاست سازمان سیا استعفا داد.

تنش‌ها میان ایران و آمریکا طی هفته‌های اخیر شدت گرفته و آمریکا ناوهای جنگی، سیستم پاتریوت و بمب‌افکن‌های بی-۵۲ خود را به منطقه اعزام کرده است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند این تحرکات، پاسخی به تهدیدهایی بوده که نهادهای اطلاعاتی آمریکا از تحرکات ایران برداشت کرده‌اند. آمریکا جزئیات چندانی در این باره نداده است و ایران می‌گوید این اقدامات آمریکا "جنگ روانی" است.

دیوید پترائوس، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق گفته است این که ایران "دست به حمله علیه آمریکا یا متحدانش بزند، به منزله خودکشی خواهد بود."

پترائوس احتمال محاسبه اشتباه (در احتمال اقدام نظامی طرفین) را رد نکرده اما گفته است فکر نمی‌کند وضع موجود به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است او مایل به جنگ با ایران نیست.

بنابر گزارش‌ها، ترامپ اخیرا در در جلسه‌ای به مشاوران و دستیارانش تاکید کرده که نمی‌خواهد افزایش فشارها بر ایران موجب درگیری شود. او در توییتی گفته بود "ایران به زودی خواهان مذاکره می‌شود."

اما محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفته است "هیچ امکانی" برای مذاکره میان دو کشور وجود ندارد.

نظرات بینندگان