arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

هیجان‌های بورسی کم شد

امروز در بازار سهام علیرغم افت قیمت سهام در چند نماد تاثیرگذار، روند رشد نماگر اصلی بازار تداوم داشت اما از هیجان هفته گذشته کاسته شده و بازار سهام خود را با اخبار تطبیق می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

امروز در بازار سهام علیرغم افت قیمت سهام در چند نماد تاثیرگذار، روند رشد نماگر اصلی بازار تداوم داشت اما از هیجان هفته گذشته کاسته شده و بازار سهام خود را با اخبار تطبیق می‌دهد.

به گزارش ایسنا از ابتدای امسال تا به امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران نشان از بازده متوسط ۱۸ درصدی دارد. در عین حال در روزهای اخیر، قیمت‌ها در بورس حالتی نوسانی به خود گرفته و شاخص حرکت زیگزاگ‌واری را ادامه می‌دهد.

جو کلی بازار سهام در این روزها به نحوی شده که به شدت تحت تأثیر اخبار است و با کوچک‌ترین خبری در سطح بین‌الملل، بازار خود را با آن تطبیق می‌دهد. تولید بسیاری از شرکت‌ها رشدی نداشته و افزایش قیمت‌ها مربوط به قیمت ارز و تورم است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر این روند ادامه داشته باشد و سودآوری ناشی از افزایش تولید نداشته باشیم به ندرت افزایش تورم در هزینه‌ها شناسایی می‌شود و این موضوع می‌تواند شرایط بازار را متحول کند.

در اولین روز کاری این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۷۳۲ واحد رشد کرد و تا رقم ۲۱۲ هزار و ۷۴۹ واحدی بالا رفت. در عین حال شاخص کل هم‌وزن نیز توانست هم‌جهت با نماگر اصلی رشد کند و پس از ۱۰۱۱ واحد افزایش در تراز ۴۶ هزار و ۷۴۹ واحدی بایستد.

شاخص آزاد شناور نیز ۲۲۹۷ واحد افزایش یافت و تا عدد ۲۳۹ هزار و ۴۰۲ واحدی بالا رفت. شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۱۶۱۱ و ۱۸۷۸ واحد رشد کردند.

در عین حال فولاد مبارکه اصفهان با ۱۹۶ واحد تأثیر کاهنده بیشترین تأثیر را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشت و در کنار فولاد، ملی صنایع مس ایران نیز ۱۲۴ واحد در کاهش شاخص‌ها تأثیرگذار بود اما این موضوع نتوانست سبب شود برآیند حرکت‌های شاخص به سمت پایین باشد.

مخابرات ایران، بانک ملت، معدنی و صنعتی گل‌گهر و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نیز از سهم‌هایی بودند که هر کدام به ترتیب ۱۷۵، ۱۲۱، ۱۲۰ و ۱۱۳ واحد تأثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

هرچند که فشارهای عرضه در دو نماد از گروه فلزات اساسی باعث تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار شد، اما بیشتر سهم‌های این گروه هم جهت با موج کلی بازار با افزایش قیمت روبرو شدند.

در گروه محصولات شیمیایی هرچند که صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۸۳ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌ها داشت، اما در مجموع بسیاری از نمادهای این گروه نیز توانستند هم جهت با فضای کلی بازار رشد کند.

خودرویی‌ها نیز هرچند که چند نماد بزرگ با کاهش قیمت اندکی روبه‌رو شدند، اما در نهایت جو کلی این گروه امروز مثبت بود و خودرویی‌ها جزو گروه‌های با ارزش معاملات بالا بودند؛ به طوری که ۴۱۹ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۱۵ میلیارد تومان در این گروه دادوستد شد. در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری حجم معاملات بیش از ۱.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید و ارزش آن تا نزدیکی رقم ۹۱ میلیارد تومان بالا رفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱,۱۱۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز با رشد ۲۹.۱۸ واحدی روبه‌رو شد و رقم ۲۶۱۲ را تجربه کرد. ارزش معاملات این بازار تا رقم ۶۴۲ میلیارد تومان بالا رفت و حجم معاملات رقم ۱.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

نظرات بینندگان