arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

سفیر ترکیه: با رفع موانع، تجار ما دوان دوان به ایران می‌آیند

سفیر ترکیه در ایران گفت: در صورتی که برخی موانعی که از سوی ایران اعمال می شود برطرف شود بازرگانان و سرمایه گذاران ترکیه با دست باز و دوان دوان به سمت ایران خواهند آمد.موانع موجود برای سرمایه گذاری ترک ها در ایران بیشتر مربوط به مقرراتی که است مانع تسهیل سرمایه گذاری در برخی از مسائل می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سفیر ترکیه در ایران گفت: در صورتی که برخی موانعی که از سوی ایران اعمال می شود برطرف شود بازرگانان و سرمایه گذاران ترکیه با دست باز و دوان دوان به سمت ایران خواهند آمد.

دریا اورس روز شنبه در حاشیه دیدار با استاندار تهران در جمع خبرنگاران افزود: موانع پیش روی سرمایه گذاران ترک که اغلب مربوط به مقررات ایران است باید رفع شود.
وی اظهارداشت: اکنون بازرگانان ترکیه به خوبی در ایران حضور دارند و در واحدهایی مانند پتروشیمی رازی و پارس حیات سرمایه گذاری کرده اند.

اورس یادآورشد: موانع موجود برای سرمایه گذاری ترک ها در ایران بیشتر مربوط به مقرراتی که است مانع تسهیل سرمایه گذاری در برخی از مسائل می شود.
سفیر ترکیه در ایران گفت: این مسائل توسط دو دولت به طور مرتب و منظم روی میز مذاکره و بررسی قرار دارد و تمامی درهای مذاکره و ملاقات باز است.

وی خاطرنشان کرد: تابستان یا پاییز امسال کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و ترکیه برگزار می شود و اعضا در مورد تمامی مشکلات موجود و راهکارهای رفع موانع صحبت می کنند.
اورس ادامه داد: اگر دو کشور بزرگ و نیرومند منطقه دست به دست هم دهند و کار را برای هم آسان کنند با استفاده از همه ظرفیت های دو کشور روابط تجاری و اقتصادی میان آنها از آنچه که اکنون هست بهتر خواهد شد.

سفیر ترکیه در ایران در خصوص افزایش شمار گردشگران ترک در ایران نیز گفت: ایجاد جذابیت از ایران برای گردشگران ترکیه ای به میزان معرفی ایران بر می گردد و وظیفه کشور میزبان است که بتواند به خوبی خود را معرفی کند و ترکیه برای شهروندان خود هیچ کشوری را منع یا توصیه نمی کند.

وی اضافه کرد: امسال ترکیه تدابیر لازم را برای استقبال از 50 میلیون مسافر و کسب درآمد 40 میلیون دلاری ارزی از آن آماده کرده است اما هیچ مانعی برای سفر و حضور شهروندان ترکیه ای در ایران نیز وجود ندارد.

آماده گسترش روابط اقتصادی هستیم
سفیر ترکیه در ایران در جریان دیدار با استاندار تهران نیز گفت: به عنوان سفارت ترکیه سعی داریم روابط میان دو کشور را در حد توان گسترش دهیم.

اروس با بیان اینکه روابط میان ایران و ترکیه بسیار قدیمی و دیرینه است افزود: این روابط با وجود تمامی فراز و نشیب ها امروز چنان گرم و مداوم است که دو کشور از نظر روابط اقتصادی، اجتماعی و علمی الگو محسوب می شوند.
وی یادآورشد: ما جدای از روابط اقتصادی، اهمیت خاصی برای روابط فرهنگی و اجتماعی مشترک قائلیم و سعی می کنیم کارهای ویژه ای را در این زمینه انجام دهیم.

اروس با بیان اینکه مردم ایران اهل هنر و فرهنگ هستند اظهارداشت: سعی می کنیم هر دو کشور همدیگر را به خوبی بشناسند.

سفیر ترکیه در ایران گفت: تهران یکی از زیباترین شهرهای جهان و 24 ساعت زنده است و سعی می کنیم از این زیبایی پایتخت استفاده کنیم.

در این دیدار راههای توسعه روابط استان تهران با ترکیه در حضور استاندار تهران و معاون امور هماهنگی اقتصادی وی بررسی شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان