arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

لایو خبر - 29 اردیبهشت 98

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: اگر ایران می خواهد بجنگد، آن زمان، پایان رسمی ایران خواهد بود. هرگز دوباره آمریکا را تهدید نکنید
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۱:۳۶

ترامپ در توییت خود که لحظاتی پیش منتشر شد، گفت: اگر ایران می خواهد بجنگد، آن زمان، پایان رسمی ایران خواهد بود.

وی افزود: هرگز دوباره آمریکا را تهدید نکنید.

کریس مورفی سناتور آمریکایی در واکنش به توییت ترامپ، نوشت: اگر بچه ی چهارم دبستانی من، فرمانده کل قوا بود، همین {توییت} را می نوشت.

روحانی: اصل 59 قانون اساسی می گوید اگر در یک مسأله مهم سیاست خارجی، اختلاف نظر داریم، می‌توانیم پای صندوق آراء برویم تا مشکل حل شود / باید شجاع باشیم، در این صورت کشور را نجات خواهیم داد
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۲۳:۴۴

رئیس جمهوری با تاکید بر حضور نسل جوان در صحنه مشارکت فعال‌تر و تلاش برای استفاده از همه ظرفیت‌های استفاده نشده از اصول مترقی قانون اساسی، گفت: حضور نسل جوان و تلاش برای استفاده از ظرفیتهای استفاده نشده قانون اساسی راه حل مشکلات است و قانون اساسی ما ظرفیت‌های بالایی دارد که یکی از آنها اصل 59 است که می گوید اگر در یک مسأله مهم فرهنگی، اجتماعی یا سیاست خارجی، اختلاف نظر داریم، می‌توانیم پای صندوق آراء برویم تا مردم نظر دهند. طبق این اصل و در مسایل اساسی نمایندگان ملت در مجلس می‌توانند تصمیم بگیرند تا موضوع به رأی عمومی گذاشته شود و مشکل حل شود.

وقوع انفجار در منطقه سبز بغداد/ به صدا درآمدن آژیرخطر سفارت آمریکا
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۲۳:۲۲

برخی منابع از شنیده شدن صدای انفجار در اطراف منطقه سبز واقع در مرکز بغداد خبر داده‌اند.

برخی منابع ادعا می‌کنند که تعدادی خمپاره یا موشک کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز اصابت کرده است،‌ ولی این ادعا هنوز تائید نشده است.

شبکه خبری الحدث مدعی شد که صدای آژیر خطر در سفارت آمریکا شنیده شده است.

نماینده پارلمان عراق: عبدالمهدی در حال رایزنی میان ایران و آمریکا است
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۲۲:۱۸

یک نماینده پارلمان عراق گفت که نخست وزیر این کشور تلاش برای میانجیگری میان ایران و آمریکا را مدتی است آغاز کرده و این تلاش ها همچنان ادامه دارد. عبدالمهدی قرار است در همین چارچوب بزودی به قطر و کویت سفر کند

سناتور آمریکایی: قطعا جنگی با ایران آغاز نخواهد شد
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۹:۴۵

«میت رامنی» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی می‌گوید اطمینان دارد که بر خلاف گزارش‌های رسانه‌ها، هیچ‌کس در کاخ سفید خواهان درگیری نظامی با ایران نیست و قطعا جنگی با ایران اتفاق نخواهد افتاد.

رامنی که عضو کمیته روابط خارجی سنا است و در جریان اطلاعات محرمانه مرتبط با تنش‌های اخیر در منطقه هم قرار گرفته، در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت‌وگو می‌کرد، «تهدید ایران» را «تهدیدی واقعی» ارزیابی کرد و گفت حضور نیروهای آمریکایی در منطقه و همچنین خروج کارکنان سفارت و کنسولگری آمریکا از عراق، اقدامات احتیاطی و با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر ایران بوده است.

نتایج اولیه انتخابات هند؛ مودی احتمالا نخست‌وزیر می‌ماند
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۹:۲۷

انتخابات هند که از ۳۹ روز پیش آغاز و در هفت مرحله برگزار شده، امروز به پایان رسیده و نتایج رسمی آن روز ۲۳ می (۲ خرداد) اعلام خواهد شد. از هند به عنوان بزرگترین دموکراسی جهان یاد می‌شود و در انتخابات امسال هم بیش از ۹۰۰ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن بودند.

مودی در حالی به عنوان پیشتاز انتخابات معرفی شده که بسیاری از منتقدان او، از جمله حزب کنگره هند، این انتخابات را یک همه‌پرسی برای عملکرد نخست‌وزیر در دوره پنج ساله پیشین توصیف کرده بودند.

پیش‌بینی آبگرفتگی و صاعقه در ۱۱ استان
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۸:۳۵

لایو خبر - 29 اردیبهشت 98

از ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی، احتمال اصابت صاعقه و احتمال سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها و نیزآب گرفتگی معابر در استان‌های زیر پیش بینی می‌شود:

یکشنبه ۹۸/۰۲/۲۹: نیمه جنوبی آذربایجان غربی، شمال استان زنجان، جنوب استان اصفهان، نیمه شمالی استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، استان کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان جنوبی.

دوشنبه ۹۸/۰۲/۳۰: شمال آذربایجان شرقی، شمال استان زنجان، استان اردبیل، جنوب استان اصفهان، شمال استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، استان کرمان، سیستان و بلوچستان.

مشکل صدور گواهینامه و کارت خودرو حل شد
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۶:۵۸

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا با اعلام این مطلب که برنامه‌ریزی‌های لازم برای صدور کارت خودرو از اول اردیبهشت ماه انجام شده و کار به طور مضاعف در جریان است تا عقب‌افتادگی‌ها جبران شود، اظهار داشت: اشخاصی که کارت خودرو به دستشان نرسیده است می‌توانند برگ سند مالکیت صادره توسط پلیس راهنمایی و رانندگی را به همراه داشته باشند و اگر نیاز به کارت ماشین بود همان برگ سند سبزرنگ را ارائه دهند.

وی با اعلام این مطلب که گواهینامه‌ای رانندگی‌ حداکثر 40 روزه تحویل داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل صدور گواهینامه‌های رانندگی نیز رفع شده و کار صدور با برنامه‌ریزی‌های جدید از اول اردیبهشت ماه آغاز شده است.

بلیت قطار دو هفته دیگر ۲۲ درصد گران می‌شود
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۵:۵۷

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قیمت بلیت قطار بعد از ماه رمضان متوسط ۲۲ درصد افزایش می‌یابد گفت: نرخ بلیت قطار در حوزه مسافری و در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بررسی شد و مقرر شد متوسط ۲۲ درصد افزایش یابد.در حوزه هوایی هنوز تصمیم گیری برای قیمت بلیت گرفته نشده و بر اساس عرضه و تقاضا است.

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۹۸/۰۲/۲۹
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۴:۴۸

لایو خبر - 29 اردیبهشت 98

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش نسبت به آخرین قیمت‌های روزکاری قبل در قیمت ۴ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان معامله می‌شود. قیمت طلای ۱۸ عیار هم ۴۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۲۷۷.۸ دلار معامله می‌شود. صرافی‌های بانک‌ها هم‌اکنون قیمت دلار را برای فروش به مردم، با افزایش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۴ هزار و ۵۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

حسین هدایتی اعدام نمی‌شود
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۳:۴۳

لایو خبر - 29 اردیبهشت 98

وکیل تسخیری حسین هدایتی در واکنش به انتشار خبر صدور حکم اعدام برای هدایتی در فضای مجازی گفت: هنوز حکم حسین هدایتی ابلاغ نشده است.احتمال صدور حکم اعدام برای حسین هدایتی وجود ندارد، زیرا در کیفرخواست هیچ درخواستی مبنی بر صدور حکم اعدام مطرح نشده است.

قرار جلب به دادرسی پوری حسینی صادر شد
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۳:۴۰

شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت قرار منع تعقیب علی‌اشرف عبدالله‌پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در پرونده شکایت حسین هدایتی را نقض و قرار جلب به دادرسی صادر کرد.

وکیل مدافع حسین هدایتی گفت: ۴۵ درصد از سهام کارخانه نورد و لوله اهواز به موکل تعلق داشت، اما سازمان خصوصی‌سازی بدون انجام تشریفات قانونی، سهام موکل را فسخ و به فرد دیگری واگذار کرده است.

مشاور احمدی‌نژاد با ۶۷۴.۰۰۰ دلار کجا رفت؟
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۳:۱۸

لایو خبر - 29 اردیبهشت 98

حمید مولانا به عنوان مشاور احمدی‌نژاد، برای نخستین بار در بودجه سال ۸۷ صاحب ردیف بودجه‌ای شد. این بودجه در آن سال ۳۳۷ میلیون تومان تحت عنوان «بنیاد فرهنگی مولانا» به او پرداخت شد و عینا در بودجه سال ۸۸ هم قید شد.هیچ وقت مشخص نشد که حمید مولانا با ۶۷۴ هزار دلار دریافتی چه کرد؟ این بودجه دقیقا در چه محلی هزینه شد؟ و از آن مهم‌تر اینکه پروفسور حمید مولانا در حال حاضر کجاست و به چه کاری مشغول است؟

از ۴ دستاورد مهم در روز ارتباطات رونمایی شد
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۲:۳۵

رونمایی از طرح سروا و دژفا؛ اتصال ۷۲۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات؛ توسعه زیرساخت درون استانی شبکه ملی اطلاعات در ۴ استان؛ خودکفایی ۷۰ درصدی شرکت‌های داخلی در گسترش شبکه ثابت، پهن باند

در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پروژه‌های ارتباطی رونمایی شد. طرح دژفا، سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات، یکی از پروژه‌های است که با هدف مقابله با حملات سایبری و نیز حمایت از تداوم خدمات دیجیتال، توسط وزیر ارتباطات رونمایی شد.

سردار نقدی: کشور‌های دیگر دوست دارند سازمانی مانند سپاه داشته باشند
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۱:۳۳

معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: امروز سپاه توانسته در جهان اسلام الگویی موفق باشد و کشورهای دیگر امروز دوست دارند سازمانی مانند سپاه را در کشورشان داشته باشند.

سردار محمدرضا نقدی در آیین تودیع و معارفه معاونین جدید سپاه اظهار داشت: یکی از دغدغه ها و انتظارات رهبری در گام دوم انقلاب تحقق دولت اسلامی است و مهمترین کاری که سپاه برای تحقق دولت اسلامی می تواند انجام دهد این است که یک سازمان الگو و معیار برای کشور درست کند تا بتوانیم به دیگران آدرس بدهیم.

معاون دادستان کل: احتمال دارد ترور طلبه همدانی سناریو بوده باشد
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۱:۲۹

جواد جاویدنیا سرپرست معاونت دادستانی کل کشور در امور فضای مجازی گفت: در رابطه با قتل طلبه همدانی این تحلیل وجود دارد که ماجرا از قبل تعیین شده و برای به راه انداختن یک جریان بوده است. آن پستی که یکی از بازیگران منتشر کرد مشخص شد که آن پست اصلی (توییت اول علیه طلبه مازندرانی) از طرف منافقین با عکس شخص دیگری آمده است و این شخص (قاتل) با این ادعا که این روحانی، صاحب همان اکانتی بوده است که چنین حرفی را بیان کرده، او را به خاک و خون کشید و بعد عکس‌هایش را با اسلحه منتشر و افتخار هم می‌کند. این خیلی ساده‌لوحانه است که فکر کنیم یک شخصی همین طوری بیاید و خودش را هم معرفی کند و بگوید بیایید مرا بگیرید. حتی اگر این شخص، هویتش پیدا می‌شد، برقراری ارتباط بین این اکانت و مکان فیزیکی که مستقر است مستلزم یک فرآیند پیچیده است و به راحتی انجام نمی‌شود. می‌بینیم که خیلی از افراد و کسانی که آن خبر را در توییتر منتشر کردند، اکانت اولیه‌شان ننوشته‌اند که من از آلبانی پست منتشر می‌کنم.

او همچنین درباره فیلترینگ هوشمند اینستاگرام هم گفت: اگر بخواهیم فیلترینگ هوشمند هم اجرا کنیم چون اینستاگرام التزامی ندارد، رمزنگاری می‌کند تا فیلترینگ هوشمند اصلاً کار نکند.

واکنش بهزاد نبوی و احمد توکلی به عکس خبرساز
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۰:۱۰

لایو خبر - 29 اردیبهشت 98

در حاشیه دیدار افطاری فعالان سیاسی با رئیس جمهوری که شنبه هفته گذشته برگزار شد، یک عکس بسیار پر بازتاب شد؛ آنجا که بهزاد نبوی و احمد توکلی دو چهره شاخص از دو جناح سیاسی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا که برخی حتی اختلافات آن‌ها در کابینه میر حسین موسوی را عامل ایجاد جناح چپ و راست می‌دانند، جلوی دوربین محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی قرار گرفتند.

عطریانفر درباره بازتاب های این عکس گفته: برخلاف ادعای کیهان، هیچ سناریویی برای عکس گرفتن از توکلی و بهزاد نبوی در کار نبود. بهزاد نبوی هم گفته که گویا آن عکس، نماد گفت‌وگوی ملی تلقی شد و توکلی هم از گفت‌وگو و تفاهم با جناح مقابل دفاع کرده اما گفته که این کار شرط دارد و آن اینکه افراد موضع خود را نسبت به وقایع ۸۸ تعیین کنند.

راهکارهای علی مطهری
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۰۹:۳۴

علی مطهری نایب رئیس مجلس در یادداشتی با اشاره به اینکه روحانی در دو سال گذشته نتوانسته به بسیاری از وعده‌های خود عمل کند، گفته: برخی، از روز اول، مصمم بودند که برجام اجرا نشود.

او راهکارهایی برای ادامه راه دولت ارائه داده از جمله اینکه دولت باید نیاز‌های حداقلی مردم را از طریق کوپن تأمین کند، باید روابط خود با کشور‌های عربی که به دلایل واهی به سردی گراییده، را بهبود ببخشیم و نیز اجازه ندهیم سرمایه اجتملعی از بین برود؛ مثلا مقابله با برخورد با منتقدان و نیز کار‌هایی مانند جلوگیری از تعطیل کردن برنامه ۹۰ وظیفه دولت است؛ زیرا رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است

نماینده کنگره: اطلاعات درباره ایران را دستکاری کرده اند
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۰۹:۳۳

«روبن گالگو» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ادعاهای دولت این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران را رد کرد و گفت: اطلاعات محرمانه ای که وی مشاهده کرده است، نشانی از وجود تهدید علیه منافع ایالات متحده ندارد.

این عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت که اطلاعات محرمانه به نحوی دستکاری شده تا در تهدید ایران علیه ایالات متحده و متحدانش اغراق شود. او از قانونگذاران و کاخ سفید خواست تا در رابطه با این اطلاعات با خویشتنداری عمل کنند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۰۸:۰۶

مهمترین اخبار لحظه به لحظه روز گذشته را از اینجا بخوانید

نظرات بینندگان