arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

نتایج اولیه انتخابات هند؛ مودی احتمالا نخست‌وزیر می‌ماند

نتایج نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در شعب رأی‌گیری انتخابات هند از پیشتازی چشمگیر ائتلاف حاکم این کشور به ریاست «ناراندرا مودی» نخست‌وزیر کنونی هند حکایت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نتایج نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در شعب رأی‌گیری انتخابات هند از پیشتازی چشمگیر ائتلاف حاکم این کشور به ریاست «ناراندرا مودی» نخست‌وزیر کنونی هند حکایت دارد.

به نوشته پایگاه خبری «ایندین اکسپرس»، در چهار نظرسنجی مختلف که در شعب رأی‌گیری انجام شده، برای «ائتلاف دموکراتیک ملی» هند به رهبری حزب «بی‌جی‌پی» که ریاست آن را مودی بر عهده دارد، بین ۲۸۰ تا ۳۱۵ کرسی پیش‌بینی شده است. پارلمان هند ۵۰۰ کرسی دارد و حزبی یا ائتلافی که بیشترین کرسی را در اختیار داشته باشد، دولت آتی این کشور را تشکیل می‌دهد.

انتخابات هند که از ۳۹ روز پیش آغاز و در هفت مرحله برگزار شده، امروز به پایان رسیده و نتایج رسمی آن روز ۲۳ می (۲ خرداد) اعلام خواهد شد. از هند به عنوان بزرگترین دموکراسی جهان یاد می‌شود و در انتخابات امسال هم بیش از ۹۰۰ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن بودند.

مودی در حالی به عنوان پیشتاز انتخابات معرفی شده که بسیاری از منتقدان او، از جمله حزب کنگره هند، این انتخابات را یک همه‌پرسی برای عملکرد نخست‌وزیر در دوره پنج ساله پیشین توصیف کرده بودند.

در سال‌های اخیر نرخ بیکاری در هند افزایش یافته و برخی از کارشناسان هشدار داده‌اند که اقتصاد این کشور در حال حرکت به سوی رکود است. با این وجود، مودی تلاش کرده با ادبیات ملی‌گرایانه و با اتکا به آنچه دستاوردهای هند در سیاست خارجی خوانده، رأی‌دهندگان هندی را به اعتماد دوباره به ائتلاف حاکم تشویق کند. در ماه‌های اخیر تشدید تنش در منطقه کشمیر و درگیری نظامی میان ارتش هند و پاکستان بیش از پیش به احساسات ملی‌گرایانه در هند دامن زده است.

نظرات بینندگان