arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

هواوی به بن بست می رسد؟ / نگاهی به حواشی و راهکارهای خروج از بحران ممنوعیت گوگل علیه غول فناوری چین

یکی از بمب های خبری امروز را می توان ماجرای به بن بست رسیدن ارتباط گوگل و هواوی دانست. درواقع به نظر می رسد هواوی به خاطر حواشی متعدد خود با گوگل دیگر قادر نخواهد بود به مجوزهای اندرویدی دسترسی داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از بمب های خبری امروز را می توان ماجرای به بن بست رسیدن ارتباط گوگل و هواوی دانست. درواقع به نظر می رسد هواوی به خاطر حواشی متعدد خود با گوگل دیگر قادر نخواهد بود به مجوزهای اندرویدی دسترسی داشته باشد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هواوی با یک چالش جدی رو به رو شده است. اما ابعاد این چالش چندان روشن نیست. شاید این ابهام به این علت باشد که اساسا برخی از ممنوعیت های گوگل نامشخصند.

اگر هنوز به طور دقیق نمی دانید ماجرا چیست لازم است به طور خلاصه بدانید که پس از درگیری های شدید و آشکار دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده علیه غول فناوری چین؛ هر روز شاهد ابعاد گسترده تری از این مشکل بودیم. ابعادی که از دستگیری مدیرمالی هواوی در خاک کانادا تا محدودیت فعالیت های مخابراتی 5G هواوی و اکنون نیز، ممنوعیت های گوگل علیه هواوی گسترده شده اند.

ممنوعیت های گوگل علیه هواوی در قالب سیستم عامل گوگل یعنی اندروید اعمال می شود اما به نظر می رسد فروشگاه گوگل و برخی سامانه های این شرکت به روی کاربران هواوی باز خواهند ماند. افزون بر این مشخص نیست تمامی گوشی های هواوی مشمول این محدودیت ها می شوند یا خیر.البته اعلام شده که فعلا هواوی می‌تواند از پروژه متن‌باز اندروید موسوم به AOSP استفاده کند و این خیال برخی را راحت کرده که شاید به روزرسانی های امنیتی هم امکان پذیر باشند اما سرنوشت گوشی های نسل جدید هواوی مثل آنر 20 و آنر 20 پرو کاملا نامشخص است.

برخی خبرها حکایت از آن دارند که در سایه اعلام این اطلاعات ارزش سهام هواوی در بازارهای جهانی کاهش محسوسی را تجربه کرده است. اما پرسش این است که با توجه به تنش حداقل یک ساله هواوی و دونالد ترامپ آیا مدیران این شرکت هیچ برنامه ریزی خاصی برای حل مشکل انجام نداده اند؟

درواقع برخی معتقدند هواوی برای این مشکل از مدت ها قبل برنامه ریزی داشته اما این برنامه ریزی را مخفیانه انجام داده است. حتی برخی شایعات غیر رسمی حکایت از یک سیستم عامل اختصاصی برای هواوی به عنوان جایگزین اندروید دارند. باید دید این شایعات تا چه حد صحت دارد اما اگر این شایعات حقیقت داشته باشند به این معنی است که هواوی یک برنامه ریزی عالی برای حل مشکل خود دارد و این یعنی یک راهکار اختصاصی خروج از بحران.

نظرات بینندگان