arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

وزارت راه: 50 میلیون تومان تسهیلات برای نوسازی مسکن پرداخت می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: 500 میلیون ریال تسهیلات به افرادی که در کلانشهرها و مراکز استان ها قصد نوسازی واحد مسکونی خود را که در بافت فرسوده داشته باشند، پرداخت می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا، سیدمحمد پژمان عصر سه شنبه در ستاد بازآفرینی شهری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این مبلغ تسهیلات برای سایر شهرها 400 میلیون ریال است که با سود 9 درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه انبوه سازان در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند، افزود: علاوه بر پرداخت وام، هزینه صدور پروانه نیز رایگان خواهد بود و شرکت بازآفرینی در اسرع وقت مطالبات مربوط به شهرداری ها را پرداخت می کند.

پژمان، متولی پرداخت تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی را بانک مسکن عنوان کرد و گفت: این امکان فراهم شده تا بانک مذکور در صورت تمایل فرد وام گیرنده تا سقف یک میلیارد و یکصد میلیون ریال نیز با سود 18 درصد در اختیار این افراد قرار دهد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین بر لزوم نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده تاکید کرد و گفت: هم اکنون جمعیتی در حدود 20 میلیون نفر در کشور ساکن این مناطق هستند.

وی موضوع بازآفرینی شهری را مسئله ای مهم برشمرد و افزود: برای موفقیت در این کار لازم است که مردم همکاری لازم را با متولیان امر داشته باشند و از فرصت پیش آمده در راستای نوسازی واحدهای مسکونی خود استفاده کنند.

پژمان همچنین با اشاره به اجرای پروژه های مختلف در حوزه شهری کشور گفت: قرار شده که تا پایان تیرماه هر مقدار پروژه نیمه تمامی که در سطح کشور وجود دارد اطلاعات آن جمع آوری و به تناسب اعتبار لازم برای اجرای آن ها تامین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف و اولویت این وزارتخانه به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام است و تکمیل آن ها اهمیت بیشتری نسبت به اجرای پروژه های جدید دارد.

وی در پایان از کرمانشاه به عنوان استانی ثروتمند و با قابلیت های بالا در حوزه شهری یاد کرد و گفت: استفاده درست از منابع موجود باعث ثروت آفرینی و در نتیجه رونق گرفتن پروژه های در دست اجرا خواهد شد.

نظرات بینندگان