arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰

عناوین کتابهای ششم ابتدایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به ایجاد پایه ششم ابتدایی از سال تحصیلی آینده گفت: کتاب فارسی، ریاضی، علوم، هنر، تربیت بدنی، تعلیمات دینی، قرآن، فکر و زندگی و مهارت و کارآفرینی دروس پایه ششم در سال تحصیلی آینده هستند.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حدود دو سال است که بر روی دروس کتابهای پایه ششم ابتدایی کار کرده ایم و هم اکنون پیش نویسهای آن آماده است. اکنون نیز با رونمایی از سند تحول بنیادین در حال کارشناسی و بررسی نهایی و کنار هم قرار دادن تالیفات اولیه هستیم.

وی ادامه داد: پنج سال دوره ابتدایی در نظام فعلی آموزشی، اهداف کلی این دوره یعنی تقویت روابط اجتماعی و مهارتهای زندگی را محقق نمی کند که پایه ششم ابتدایی این خلا را پر خواهد کرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی  افزود: دروس پایه ششم کتابهای فارسی، ریاضی، علوم، هنر، تربیت بدنی، تعلیمات دینی و قرآن است و دو درس "فکر و زندگی" و "مهارت و کارآفرینی " نیز در صورت تصویب شورای عالی آموزش و پرورش به کتابهای درسی اضافه می شود.

حجت الاسلام محمدیان جزئیات بیشتری درباره محتوای این دروس و تفاوت آن با کتاب کلاسهای پنجم ابتدایی و اول راهنمایی عنوان نکرد.

وی در پاسخ به این پرسش که " در جامعه به ویژه خانواده ها این تردید پیش آمده که پایه ششم ابتدایی محتوای خاصی ندارد و دانش آموزان در این پایه تنها دچار یک سال وقفه تحصیلی بیهوده می شوند"، اظهار کرد: مدت زمان تحصیل در نظام فعلی 12 سال است که در نظام بعدی نیز 12 سال است و نگرانی در این باره وجود ندارد چرا که تنها یک جابه جایی در سالهای تحصیلی انجام شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
نوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
0
0
اصل نگرانی هم همین جاست که مسئولین این تغییر را فقط یک جابجایی در سالهای تحصیلی می دانند.
سال 90 هیچ دبستانی خروجی ندارد.هیچ مدرسه راهنمایی ورودی ندارد چند هزار معلم متخصص و کلاس برای ششم ابتدایی نیاز داریم چند هزار معلم متخصص برای اول راهنمایی بیکار می شوند.حتی اگر یک کتاب آماده هم دارند به مردم نه به کمیسیون های متخصص در ادارات یا کمیسیون مجلس نشان بدهند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
0
1
تجربه تغییرات در متون و شیوه هاو مقاطع نشان داده که دانش اموز نه تنها نسبت به قبل پیشرفت نکرده بلکه افت دانش داشته لذا با جابجا کردن نام سالها یا افزودن یکسال تاثیری نمی تواند داشته باشد.
نظرات بینندگان