arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸

وقوع سیلاب در سمنان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: با توجه به اینکه بارش های شدید باران به صورت رگباری تا روز جمعه(سوم خرداد) ادامه دارد، از عموم همشهریان و مسافران درخواست داریم از اسکان و تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی پرخطر در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در خصوص آخرین وضعیت بارندگی های روز گذشته در مناطق مختلف استان از وقوع آبگرفتگی و سیلاب در برخی نقاط شهری و روستایی این استان خبر داد.

ایرج رئیسیان در گفت وگو با ایسنا، افزود: بارش شدید و رگباری باران که از اوایل بامداد روز گذشته اول خرداد در نقاط مختلف استان سمنان آغاز شده است، باعث وقوع سیلاب و آبگرفتگی در برخی محورهای اصلی، فرعی و برخی سکونتگاه های شهری و روستایی در استان سمنان شده است.

وی گفت: بارش شدید باران در شهرستان آرادن و ارتفاعات رامه، موجب جاری شدن سیل و اختلال در محور های مواصلاتی گرمسار – آرادن شد که با حضور نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای انتظامی، فرمانداری و بخشداری به خوبی کنترل شد و مشکل خاصی به وجود نیامد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان اضافه کرد: بارش شدید باران در شهرستان مهدیشهر باعث ایجاد سیلاب و در شهرستان سمنان نیز باعث وقوع گل و لای در معابر شهری شد که با مدیریت به موقع سیلاب هدایت شد.

رئیسیان تصریح کرد: بارش شدید باران رگباری در دو منطقه از شرق استان با خساراتی همراه بود، در منطقه ییلاقی رضا آباد خارتوران شهرستان شاهرود و در منطقه فرومد شهرستان میامی خسارت سیلاب به تأسیسات کشاورزی و جاده های روستایی و بین مزارع خساراتی را وارد کرد.

وی اظهار داشت: در پی بارش شدید باران در شهرستان میامی، محور میامی – عباس آباد در محور مواصلاتی تهران – مشهد برای ساعاتی سیلابی شده بود که خوشبختانه مشکل خاصی به همراه نداشت و تردد در این محور با کنترل نیروهای امدادی و انتظامی و راهور و راهداری انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بارش های شدید باران به صورت رگباری تا روز جمعه(سوم خرداد) ادامه دارد، از عموم همشهریان و مسافران گرامی درخواست داریم از اسکان و تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی پرخطر در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کنند و به هشدارها توجه ویژه کنند، چون بارش ها رگباری است و خطر وقوع سیلاب نیز وجود دارد.

نظرات بینندگان