arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸

پیش‌بینی افزایش دما در بیشتر مناطق کشور/ وزش باد در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دما در بیشتر مناطق کشور از امروز تا یکشنبه هفته آینده (۲ تا ۵ خرداد) خبر داد و گفت: این افزایش دما در شمال و شمال شرق کشور تا ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دما در بیشتر مناطق کشور از امروز تا یکشنبه هفته آینده (۲ تا ۵ خرداد) خبر داد و گفت: این افزایش دما در شمال و شمال شرق کشور تا ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز (۲ خرداد) به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: در بعدازظهر فردا (۳ خرداد) برای بخش‌هایی از شمال غرب، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه (۴ تا ۶ خرداد) به‌ویژه در ساعات بعدازظهر برای شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، نیمه شمالی فارس و نیمه غربی کرمان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه غرب تنگه هرمز و شرق خلیج فارس در ساعات بعدازظهر امروز (۲ خرداد) مواج خواهد بود، تأکید کرد: از امروز تا یکشنبه (۲ تا ۵ خرداد) در بیشتر مناطق کشور افزایش دما رخ می‌دهد که بیشترین مقدار آن در سواحل شمالی و شمال شرق کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه خواهد بود.

تند باد در جنوب غرب کشور و ایلام

وی افزود: تا روز شنبه (۴ خرداد) در جنوب غرب کشور و ایلام وزش باد قابل ملاحظه همراه با تندباد لحظه‌ای به‌ویژه در بعدازظهرها پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت احتمال خیزش گرد و خاک محلی در پاره‌ای از این نقاط وجود دارد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: هوای پایتخت فردا (۳ خرداد) کمی ابری، همراه با وزش باد و در بعدازظهر وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۳۱ درجه و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران پس‌فردا (۴ خرداد) کمی ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر، در بعضی ساعات رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهد بود. دمای تهران در این روز در گرم‌ترین زمان به ۳۳ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

نظرات بینندگان