arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸

پروژه مخفی شرکت آمازون فاش شد / ساخت مچ بندی که احساسات انسان ها را تشخیص می دهد  / قابلیت فرمان به دستیارهای هوشمند خانگی بدون دستور مستقیم

شاید باورنکردنی باشد اما به زودی شاهد مچ بندهای هوشمندی خواهیم بود که به راحتی تمامی احساسات ما را ردیابی می کنند. این ایده ای است که قرار است توسط شرکت آمازون عملی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید باورنکردنی باشد اما به زودی شاهد مچ بندهای هوشمندی خواهیم بود که به راحتی تمامی احساسات ما را ردیابی می کنند. این ایده ای است که قرار است توسط شرکت آمازون عملی شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پیشبینی و ردیابی احساسات افراد موضوعی جالب و مهیج است که از سال ها پیش نیز در فیلمهای علمی و تخیلی به آن پرداخته شده است. اکنون به نظر می رسد این ایده عملی شده و آمازون در یک قدمی اجرای آن با کمک یک مچ بند ساده است.

برخی منابع آگاه وابسته به آمازون فاش کرده اند که این شرکت در قالب پروژه مخفی که البته دیگر مخفیانه نیست، در حال کار روی یک وسیله مجهز به ردیاب احساسات است. ایده طراحی مچ بندهای هوشمند، به ویژه مچ بندهای سلامتی جدید نیست، اما مچ بندی که بتواند احساسات را تشخیص دهد بسیار جدید و البته نادر است.

بلومبرگ با یک منبع آگاه در این خصوص صحبت کرده و اسناد آمازون را مرور کرده  که نشان می دهد قرار است این دستیار بتواند با لوازم هوشمند خانه ارتباط برقرار کرده و حتی بدون حرف زدن کاربر امکان استفاده از وسایل را نیز مهیا کند. این ایده در آزمایشگاه 126 آمازون اجرا می شود، جایی که قبلا مسئول طراحی دستیار صوتی الکسا، آمازون اکو، کیندل و فایرفون بوده و ربات های خانگی را نیز توسعه داده است. با این سابقه، پیشبینی می شود محصول جدید این گروه نیز مثل نسخه های قبلی موفق و پرکاربرد باشد.

ساخت وسیله ای برای ردیابی احساسات چندان جدید نیست و حتی نرم افزارهایی هم دارد، اما تشخیص سریع با یک گجت ساده مثل دستبند و البته ارائه تصویری دقیق از حالت افراد موضوعی جدید است که به نوعی ایده ای جاه طلبانه نیز به نظر می رسد. ایده ای که تا کنون محقق نشده، را که بسیار سخت به نظر می رسد. باید دید آمازون چگونه از پس اجرای این ایده بر می آید.

نظرات بینندگان