arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۸

اظهار نظر ضد و نقیض دونالد ترامپ در خصوص غول فناوری چین: هواوی بسیار خطرناک است اما شاید بخشی از توافق تجاری ما با پکن باشد

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در اظهار نظری ضد و نقیض به موضوع هواوی اشاره کرده و همزمان با این که این شرکت را خطرناک توصیف کرده، امکان قرارداد تجاری با هواوی را دور از ذهن ندانسته است. اظهار نظری ضد و نقیض که باعث بحث هایی متعدد شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در اظهار نظری ضد و نقیض به موضوع هواوی اشاره کرده و همزمان با این که این شرکت را خطرناک توصیف کرده، امکان قرارداد تجاری با هواوی را دور از ذهن ندانسته است. اظهار نظری ضد و نقیض که باعث بحث هایی متعدد شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هفته گذشته، دولت ایالات متحده ممنوعیت کامل هواوی را برای همکاری با شرکت های ایالات متحده اعلام و تاکید کرد عدم رعایت این موضوع یک نقض امنیتی خواهد بود.افزون بر این ها هواوی مجبور شد با مشکلاتی برگ تر مثل عدم تامینبرخی قعات و البته لغو همکاری با گوگل و احتمال عدم دسترسی به اندروید رو به رو شود.

به نظر می رسد نقطه اوج درگیری دولت های ایالات متحده و چین در جنگ تجاری مداوم، موضوع محدودیت های هواوی باشد.دولت ترامپ شروع به افزایش تعرفه های واردات چین به ایالات متحده کرده است و با افزایش تعرفه ها عملا بخش بزرگی از این مبادلات فلج شده است.

دلیل رسمی ایالات متحده برای فشار به هواوی این است که دولتمردان آمریکایی مدعی اند؛ سخت افزارهای این شرکت، آمریکایی ها را در معرض خطر جاسوسی قرار می دهند و در نتیجه مردم به طور مداوم با استفاده از سخت افزارهای هواوی در معرض تهدید قرار دارند. البته از یک سو هواوی این ادعا را رد کرده و از سوی دیگر ایالات متحده هیچ مدرک رسمی برای این ادعا نشان نداده است.

اکنون در تازه ترین اظهار نظر در خصوص هواوی، وقتی یک خبرنگار از رئیس جمهور آمریا در مورد آینده  ممنوعیت های هواوی پرسش کرد، پاسخی عجیب دریافت کرد. دونالد ترامپ گفت: " هواوی بسیار خطرناک است. این شرکت چه از لحاظ امنیتی و چه از لحاظ نظامی به شدت خطرناک است، اما شاید بتوانیم با هواوی در قالب توافق تجاری با پکن همکاری هایی داشته باشیم."

اکنون پس از این اظهار نظر، بسیاری از فعالان عرصه فناوری می پرسند اگر هواوی واقعا چنین تهدید امنیتی بزرگی بود، چرا ترامپ اشاره کرد که هوآی می تواند بخشی از یک معامله تجاری در آینده باشد؟ پیش از این و زمانی که ممنوعیت تجاری برای شرکت چینی زد تی ای رخ داد، ابتدا قرار شد این شرکت تا 7 سال از انجام کسب و کار با ایالات متحده ممنوع شود، اما در نهایت زد تی ای ملزم به پرداخت جریمه و ادامه همکاری شد.

باید دید سرنوشت هواوی نیز با توجه به اظهارنظر ضد و نقیض دونالد ترامپ به همین ترتیب پیش می رود یا خیر.

نظرات بینندگان