arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۸

استیو بنون: هواوی باید از بازار غرب و دنیا خارج شود

استراتژیست سابق دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه هواوی باید از بازار غرب و دنیا خارج شود گفت: تلاش واشنگتن برای خارج کردن هواوی بزرگترین شرکت مخابراتی چین از بازارهای کشورهای غربی، از توافق تجاری با چین مهمتر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا: هواوی باید از بازار غرب و دنیا خارج شوداستیو بنون' استراتژیست سابق دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز جمعه در گفت و گو با روزنامه ساوت چاینا گفته است بیرون راندن هواوی از بازار غرب 10 برابر با اهمیت تر از حصول توافق تجاری با چین است.
وی می افزاید که نباید اجازه داد هواوی بیش از این به بازار آمریکا و کشورهای اروپایی نفوذ کند از دیدگاه وی آمریکا بر روی بیرون کردن شرکت های چینی از کشورهای غربی متمرکز شده است.
وی گفت: این یک مساله اساسی امنیتی برای غرب محسوب می شود هواوی یک تهدید امنیتی است برای ما بیرون راندن این شرکت از غرب به مراتب مهمتر از رسیدن به توافق با چین است این شرکت باید از بازار دنیا خارج شود و ما این کار را خواهیم کرد.
به رغم همه این اظهارات بسیاری از کشورهای دیگر غربی اعلام کرده اند هیچ دلیل و مدرک متقنی ندارند که ثابت کند اتهامات آمریکا علیه این شرکت چینی درست است.
بنون گفت: حتی موانعی هم از سوی دولت ترامپ برای زد تی یی دیگر شرکت چینی مخابراتی در نظر گرفته شده بود که پس از تنبیه شرکت و بر اساس شرایطی برطرف شد اما این یک اشتباه بود و این شرکت نیز باید تحریم می شد.
بنون که سال 2017 میلادی از سوی ترامپ اخراج شد، پا را از این فراتر گذاشت و گفت که باید کاری کنیم که درهای آمریکا به روی تمام شرکت های چینی بسته شود.
در ادامه همراهی برخی از کشورهای با تصمیم آمریکا، پاناسونیک تولیدکننده لوازم الکترونیکی ژاپنی می گوید به تجارت با هوآوی پایان خواهد داد این اقدام بدنبال تصمیم آمریکا برای منع فروش قطعات به این غول فناوری چینی صورت می گیرد.
پاناسونیک قطعات الکترونیکی و اقلام دیگر را برای هوآوی تامین می کرده است این شرکت می گوید که محصولات آن از جمله نرم افزارها که در آنها از قطعات و فناوری هایی از شرکت های آمریکایی استفاده می شود ممکن است شامل این ممنوعیت گردند.
این شرکت ژاپنی به شرکت های گروه خود دستور داد تا هر گونه ارتباطی که آنها ممکن است با هوآوی داشته باشند را مورد بررسی قرار دهند پاناسونیک می گوید که این شرکت از مقررات آمریکا در مورد کنترل صادرات پیروی می کند.
به گفته هوآوی بیش از ۱۰۰ شرکت ژاپنی با این شرکت قرارداد دارند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان