arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۰۹
تعداد نظرات: ۵۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰
پشت پرده افزایش قیمت گاز, بنزین و برق

کلاه هدفمندی که دولت ، سر مجلس و مردم گذاشت!

بالاخره این ساز هدفمندی که دولت کوک کرده بود , صدایش درامد و قبوض دست مردم رسید و انگاه بود که خیلیها فهمیدند که یا انها مطابق الگو مصرف نمیکنند یا انچه میبینند با جداول ادعایی خیلی همخوانی ندارد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سعید کوشافر : امروز سالروز هدفمندی یارانه ها بود , خیلی ها سال گذشته بیاد دارند که در چنین روزی چه استرس عجیبی در تمام مردم کشور وجود داشت , بسیاری از مردم برغم اعلام رقم دریافتی از محل یارانه ها نگران افزایش قیمتهای حاصل از این قانون بودند و برخی نیز در این اندیشه بودند که با مبالغ دریافتی از محل یارانه ها چه کنند؟

درعین حال درهمان روزها خیلی ها که گمان میکردند این طرح به قانون وسپس اجرایی نشود , و در ثبت نام اهمال کرده بودند به شدت در پی راهی برای ثبت نام بودند و بازار وعده دادن مسوولان از شیرینی ها احتمالی هدفمندی یارانه ها برای تمام اقشار از کارمند وکارگر گرفته تا بازاری و تولیدکننده به شدت داغ بود .

دران روزها هنوز نه قبضی به دست مردم رسیده بود نه کسی میدانست دراولین قبضش چه مبلغی خواهد دید , بازار این قبیل گمانه زنی ها هم داغ بود و درهمین راستا و درمقابل ارقام نجومی که گمانه زنی میشد , وزاری نیرو ونفت و مدیران عامل شرکتهای اب و برق وگاز بودند که با ارایه فرمولهایی که تقریبا برای کمتر کسی قابل فهم بود اینگونه وانمود میکردند که خانوارهایی که در حد الگو مصرف کنند , تغییرقابل توجهی در قبوضشان مشاهده نخواهند کرد .

سازی که بالاخره صدا کرد

اما بالاخره این ساز هدفمندی که دولت کوک کرده بود , صدایش درامد و قبوض دست مردم رسید و انگاه بود که خیلیها فهمیدند که یا انها مطابق الگو مصرف نمیکنند یا انچه میبینند با جداول ادعایی خیلی همخوانی ندارد .

صفهایی جدیدی بوجود امد ومردمی که با رقمهای عجیب وغریب در قبضهای گازشان , برقشان وبعضا اب مواج شده بودند در مقابل شرکتهای دولتی شکل گرفت و تنها جوابی که به انهاداده شد , قسطی کردن برای پرداخت اسانتر بود .


فشارها به مجلس نمایندگانی که برای انتخابات دور نهم اماده میشدند ,باعث شد تا برنامه دوم دولت برای افزایش قیمت انرژی درسال 90 را ناکام بگذارند واجازه ندهند تا بیش از 20 درصد به قیمتها افزوده شود.این درحالی بود که دولت در برخی بخشها تا 50 درصد افزایش قیمت داشت و قصد داشت این روند را درسال 90 نیز ادامه دهد .


هرچند هم اکنون هم هنوز نمایندگان براین باورند که دولت انها را دور زده و بیش از 20 درصد قیمتها را افزایش داده است , انها زمانی که اوضاع نابسامان صنایع رامیبنند به این باور میرسند که درجایی از هدفمندی یارانه ها اگر نگوییم خیانت , اما مجلس دورزده شده وسرشان کلاه رفته است .

توافق‌های پشت صحنه وفا نکرد

درهمین راستا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مجلس و دولت علاوه بر تصویب قانون در صحن علنی، توافق‌هایی هم در پشت صحنه مانند رعایت شیب پنج‌ساله قانون و اجرای تمام اجزای آن با هم داشتند که دولت به این توافق‌ها وفا نکرد.


عباس رجایی تصریح کرد: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها آنچنان که به تصویب رسیده اجرایی نشد و بزرگترین ضعف آن نحوه پرداخت یارانه‌ها است.


وی تأکید کرد: مجلس و دولت در تصویب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها علاوه بر تصویب قانون در صحن علنی توافق‌هایی هم در پشت صحنه داشتند که دولت به توافق‌های پشت صحنه در جریان تصویب قانون وفا نکرد.


رجایی، شیب پنج‌ساله اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و اجرای تمام اجزای قانون در کنار هم را از جمله توافق‌های کمیسیون طرح تحول اقتصادی با دولت برشمرد که به آن‌ها عمل نشد.


وی تأکید کرد: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در مرحله اجرا نقاط کور و مغفول‌مانده بسیاری دارد که متأسفانه همین موارد اقتصاد کشور را با مشکل روبرو می‌کند.

اصرار دولت بر نظر خود
محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز به روند اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برای مدت پنج سال پیش‌بینی شده است و باید مابقی مراحل نسبت به زمان باقی‌مانده در سه سال آتی اجرا شود.

وی در خصوص انتظارات مجلس از دولت نسبت به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، تاکید کرد: مجلس تأکید دارد که اجرای قانون با شیب ملایمی انجام شود پس انتظار از دولت اینست که تصمیمات جدید منطبق با شیب اجرای قانون باشد.


فرهنگی گفت: اطلاعات دقیقی از سیاست دولت در اجرا و بازه زمانی اجرای این قانون در دست نیست و دولت هم اصرار دارد که در پنج نوبت این قانون را اجرا نکند که مجلس هم مخالفتی در این خصوص نداشته اما بر تدریجی بودن اجرای این قانون تأکید دارد.


همچنین یک عضو کمیسیون عمران مجلس برخورد دولت را در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها غیر صادقانه خواند و تاکید کرد : دولت در اجرای این قانون برخورد صادقانه‌ای نداشت و به چارچوب‌های قانونی نیز در اجرای این قانون نیز پایبند نبود در حال حاضر میزان یارانه پرداختی به مردم بیش‌تر از محاسباتی است که صورت گرفته بود که همین امر منجر به عدم پرداخت یارانه بخش تولید نیز شده و در نتیجه کشور را با چالش جدی مواجه کرده است.


علی اکبراولیاء با تاکید بر انتقاد مجلس به دولت درباره شیوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، افزود: بی‌شک عدم پایبندی دولت به اجرای اصل قانون هدفمندی یارانه‌ها مصوب مجلس سدی در برابر دستیابی به اهداف برجسته این قانون است .


وی ادامه داد: منابعی که برای پرداخت یارانه نقدی امروز استفاده می‌شود بیش از ظرفیتی است که در قانون برای این موضوع پیش بینی شده استو دولت برای پرداخت این رقم از سهم تولید کاسته و بحث تولید کشور را با چالش مواجه کرده است و در مواردی باعث ورشکستی شرکت‌های مختلف شده است.


قبضهایی که برگشت میخورد

اما سید عماد حسینی نماینده مردم قروه، دهگلان، سریش آباد و چهاردولی نگاه دیگری به این مساله دارد و با اشاره به توافق نانوشته دولت با مجلس خاطر نشان میکند: از ابتدا به دولت گفتیم مکانیزم قانون هدفمندی یارانه ها باید قابل اجرا باشد، اما متاسفانه دولت از ابتدای هدفمندی یارانه ها با افزایش قیمت بعضی کالاها از 20 تا 50 درصد شروع کرد در حالی که قانونی برای این افزایش ها موجود نبود.


وی افزود: فرض مجلس به عنوان قانون گذار در هدفمندی یارانه ها روی افزایش 20 درصدی قیمت ها از سوی دولت بود ، اما دولت قیمت برخی حامل های انرژی مثل بنزین و گازوییل را یکباره افزایش داد و گاز هم که فرمولی نامشخص و مبهم دارد و تعرفه آن چندین بار مورد بازبینی قرار گرفته و مشکلات زیادی را در کشور آغاز به وجود آورده است.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: سیاست دولت در این زمینه موجب شده حدود یک میلیون و ششصد هزار مشترک گاز از پرداخت مبلغ هزینه گاز خودداری کرده و یا توان بازپرداخت نداشته باشند و مشکلات مردم در این زمینه ادامه داشته باشد.


حسینی تاکید کرد: قرار بود مکانیزم اجرایی هدفمندی به نحوی باشد که منابع برگشت پذیر باشد ، اما دولت آمد و منابع را با پول نقدی برای خانوارها تعریف کرد و مردم این منابع را جای دیگری استفاده کردند .


سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: با شروع فصل سرما نیز قطعا چون مصرف و قیمت گاز بالا است ، باید تجدید نظر جدی صورت گیرد وگرنه پیش بینی می کنم که در زمستان این 1 میلیون و 600 هزار خانواری که قبض های خود را پرداخت نکرده اند به بالای 3 میلیون نفر خواهد رسید.

قرارمان یادش رفت
درهمین زمینه پارلمان بخش خصوصی نیز نظر مشابهی دارد چرا که احمد پورفلاح، رئیس کمیسیون هدفمندی یارانه‌های اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران می‌گوید: قرار فعالان اقتصادی با مسئولان دولتی این بود که هدفمندی با شیب ملایم پنج‌ساله انجام شود و قرار نبود یکباره قیمت حامل‌های انرژی چند برابر شود، این اقدام در اجرای هدفمندی یارانه‌ها در بخش‌های تولیدی یک نوع حرکت انحرافی بود چه اینکه اگر هدفمندی با شیب ملایم ایجاد می‌شد، امکان حفظ سطح تولید و اشتغال کنونی برای فعالان اقتصادی ممکن بود.

وی می‌افزاید: در یک جمع بندی مشخص می‌خواهم بگویم اگر مراحل مختلف هدفمندی یارانه‌ها به‌ویژه در بخش‌های اقتصادی پیش می‌رفت، شاید چالش‌های کسب و کار ناشی از هدفمندی کمتر می‌شد چرا که ما با مسئولان وزارت صنایع و معادن به چارچوب‌هایی برای همکاری و توافق رسیده بودیم.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۳
بابایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
2
135
حالا عنوان این مطالب با ما یعنی چی؟!؟!
حلالیت گرفتن هست؟ یانه یادآوری اینکه نماینده ها کوتاهی نکردندومابهشون رای بدیم؟؟؟
mm
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
209
26
بالام جان یکه و تنها به قاضی نرید!!!!!
این یک قانون بود که باید اجرا میشد ولاغیر ! شما اصلاح طلبها چه کردید با این قانون! فقط از ضعف گفتن درست نیست.هیچ نقطه مثبتی نداشت؟ مثل کنترل مصرف بنزین، کم شدن مصرف برق کل کشور و ...
کی گفته همه مردم ضرر کردند. خدایش اینطور نیست. اگه تمامی هزینه ها رو در نظر بگیریم برای خیلی از خانواده ها مفید بود یکیشم خانواده ما با 125 متر زیر بناو پول گاز دوره قبلی 10500
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
تا آنجا که ما می دانیم کنترل بنزین با سازو کار کارت سوخت بود و ربطی به قیمتها نداشته است. این را آمار شرکت ملی نفت می گوید نه بنده.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
فکر بنزین 1000 باش
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
ما با نفت ملی باید این قبض مان باشد این چه قانونی بود گازمان را باید قطر به یغما ببرد
بابایی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
میگ میگ عزیز،اگه جوونی وگذشته رایادت نمیادکه هیچ ولی اگرهمون اصلاحات رویادت باشه که الان فقط رادیکال هاش روتوسرمون میزننداین حرف هارو نمی زدی،ضمناخونه125متری من توتابستون4000تومن پول گازش بود،دیدی صرفه جوترم
هيچ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
تو رو خدا تا مجبور نشدي در زندگيت نظر نده.
ما
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
mm جون یادت باشه ما ایرانی ها همیشه عاشق نور و روشنایی بودیم حال از سر جبر باید به تاریکی اجباری پناه بیاریم.........
بی خیال...!
| UNITED STATES |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
مموش جان جيره بندي بنزين در كشوري كه ادعاي خودكفايي در توليد و صادرات بنزين را دارد يعني لب چشمه نشستن و از تشنگي مردن!!!فقر فقط گرسنه خوابيدن نيست بلكه نديدن واقعيت و نداشتن عقل هم يكجور فقره جيگر حالا برو ...
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
حتما یادتون رفته که دولت اصلاحات با دادن شیب بسیار نرمی به قیمتها و ایجاد فضای تعامل و آرامش، هم در حال مهیا کردن زیر ساختها بود و هم برداشتن تدریجی سوبسید بنزین و دیگر انرژیها. اما مجلس هفتم با طرح تثبیت قیمتها جلو آن طرح را گرفت و مردم مجبور شدند هزینه پیمودن شیب بالای قیمتها از بنزین 100 تومنی به 700 تومنی را تجربه کنند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
98
11
هدفمندی یارانه ها بهترین کار ممکن بود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
البته برای شما که کارمند همون اداره هستی آخرشه نوش جونتون
عصبانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
امروز یک قلم اختلاس صورت گرفته به مبلغ 3000 میلیارد تومان ، که معلوم نیست این پول کجاست، حالا دولت کم آورده آمده میگه باید 10 ملیون نفر نباید یارانه بگیرند ولی باید قبض ]ای چند برابر شده آب و گاز و تلفن و ... بپردازند ، حالا آیا این بهترین کار بود؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
6
73
بالام جان فكر مي كني مصرف بنزين كي كم شده ؟پولدارها ؟نه جانم مصرف بنزين من بدبخت كم شده كه بعد از عمري با قسط يك ماشين خريدم تا حداقل هر از گاهي خانواده را به چند فرسنگي خانه ببرم تا به قول خودمان حال كنند. والا پولدارها يا مسافرتشان هوايي است يا ماشين شاسي بلند دارند و دو باك، كه به راحتي آب خوردن تراول مي دهند و باكهايشان را پر ميكنند.
بالام جان پس نتيجه مي گيريم مصرف قشر متوسط رو به پايين، است كه به خاطر هزينه هاي كمرشكن بنزين و گاز و برق كم شده و الا جكوزي و سونا و استخر ومسافرت پولدارها سرجاشه...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
از قبلش که بهتر شده. هم اون پولداری که دو باک بنزین می زد بنزین رو 80 تومن می خرید هم ماها بدبخت بی چاره ها. هر جوری حساب کنیم به ضرر پولدار ها تموم شده.
از چی بگم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
چی میگی بابا معلوم هست؟ برای پولدار فرقی نمیکنه بنزین 80 تومن باشه یا 700 تومن. این ماییم که با گرون شدن بنزین باید با دوچرخه جابجا بشیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
بنده خدا فکر کردی پولداره عرق جبین میریزه که بنزین 700 تومنی بزنه ، نه جانم میکشه روی قیمت کالا و خدماتی که به من و شما میده. حالا متوجه شدید که کی ضرر کرده.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
احسنت واقعیت اینه
واالله من هم که استاد دانشگاهم مثلا و دو میلیون حقوق دارم، توی مخارج بعد از هدفمندی موندم!
چطوری ادعا میکنن که قبضشون کم میاد؛ لابد خونه نمیمونن..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
3
48
دولت باید از درآمد های عمومی ونفت سهمی به ملت بپردازد که این کاررا نکرد وبرای اینکه وانمود کند پول نفت رامی دهد تومنی صدتومن ازآنچه می دهد را بطورمستقیم با قبوض و غیر مستقیم از مردم پس می گیرد. از طرفی چه اتفاقی افتاده بود که حالا مردم باید سه درصد هم مالیات تحت عنوان ارزش افزوده پول نقد به دولتی بپردازند که جز تورم تاثیری در زندگیشان نداشته؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
1
61
من یک نظر مثبت می دهم به نظرات غیر قابل انتشار !
پاسخ ها
ما
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
احسنت ،من هم سه هزار میلیارد مثبت میدم به نظر شما جان دل........
ضیاالدین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
3
40
اولا ما نفهمیدیم شما از کجا فهمیدی این اقا اصلاح طلبه چون تا انجا که ما میدانیم تو مجلس فعلی بیش از 30 نفر نیستند.دومآ شما چرا به قبض گاز تکیه کردی وموارد دیگه رو ندیدی یه مثال میزنم(درمحله بالای شهر نان 700 تومان بود وکسی نان 200 تومانی نمیتوانست بخرد.با قیمتهای جدید انجا نان 400 تومانی درست شد.ولی در پاین شهر نان 200 تومانی تبدیل به 500 تومان شد .یعنی اینکه خرج بالا شهری ها کم شد خرج پاین شهری ها زیاد. حالا بگو از پولدار گرفتند دادند به بی پول. نه عزیزم حداقل قضیه اینه که به تورم 19/8 درصدی اقرار کردهاند.
پاسخ ها
arash
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
معمولا وقتی آقایون یه چیزی را قبول میکنند ما باید در بهترین حالت ضرب در 2 کنیم تا به جواب صحیح برسیم البته این حالت خوبش بود، حالت دیگش هم که باید از توان استفاده کرد تو این بازاری که من میبینم قیمت همه چیز دو برابر شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
2
40
mm جان شمام زياد تند نرو. شايد واسه اون 40 هزار تومني كه بهت ميدن خيلي خوشحالي. اون سه نقطه‌اي هم كه آخر مزاياي هدفمند كردن يارانه‌ها گذاشتي رو بهتره كه بكنيش نقطه. چون هيچ مزيت ديگه‌اي توي اين كار واسه مردم نبوده. ضمنا بهتره بدوني كه خاموشي اجباري تحميل كردن به صنعت و خاموشي اجباري دادن به مردم رو اسمش رو نميذارن كنترل مصرف. ضمن اينكه با توجه به وضعيت بد توليد توي كشور، رشد صنايع توي اين چند سال اخير و بالتبع افزايش مصرف برق بسيار كم بوده كه اين هم يعني بازم كنترل مصرف برق به قول شما!!!!! يه كم عميق‌تر نگاه كن. اين حرفهايي كه زده ميشه همش شعاره..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
2
47
نفست از جای گرم بلند میشه .....بعد از این هدفمندیا و افزایش قیمت ....دیگه خوردن گوشت و مرغ واسه ما و البته خیلیای دیگه ارزو شددددد
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
2
37
میگم دمکراسی که اینجا عالیه همیشه نظرمون تو غیرقابل انتشاره
ولی حاضریم ماهی 45000 تومان بدیم وضعیت به همون وضیعت قبلی برگرده
saye
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
0
27
نظرات رو خوندم. نتیجه اینکه کلاه سرتون رفت. اونایی که می گن پولدارا- پولدار اگه بنزین بشه لیتری2000 یا هر چی پولشو داره در ضمن ماشینش کم مصرفه سمند و این ماشین ها اایرانی سوار نمیشه.حالا هم کمو کم می کنن بعدش حذف کم یارانه یارانه رو کم می کنن بعدش حذف. اون موقع بندازین گردن اصلاح طلب امریکا....
بهرام`
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
1
24
پاييز گذشت ولي وقتي جوجه ها شمارش شد معلوم ميشه هدفمندي فاصله فقير وغني را كم كرده يازياد آخه حساب دو دوتا چهارتا نيست
هرکی !
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
40
1
درسته که این طرح کامل و به نحو احسن اجرا نشده ولی باید اجرا می شد .
و حالا وقت اصلاحش رسیده نه انکارش !
sami
|
GERMANY
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
1
11
من سرانگشتی حساب کردم که دولت با افزایش بهای بنزین،گازوئیل و گازCNG مبلغ پرداختی یارانه را بدست آورده است حالا اگرافزایش بهای گاز ،برق و آب و... را اضافه کنیم می فهمیم که...
بدشانس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
4
17
ایران اینقد درآمد و منابع درآمدزا داره که بدون برداشتن حاملهای انرژی و گرون کردن اجناس باید به مردم یارانه بده. نه اینکه با این وضع گرونی که راه انداخته مردم رو بدبخت کنه.محصوصا حالا که اینقد پول نفت گرون شده.د.لتهای قبلی با نفت 15 دلار مملکت رو می چرخوندن بدون اینکه گرونی راه بیفته.حالا با بشکه بیش از صد دلار این شده وضعمون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
23
7
واقعا بي انصاف هستي كه چنين مطلبي رونوشتي يعني اين كارهيچ اثر مثبتي نداشت كه اينقدر بي انصافي كردي
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
عزیزجان یعنی میخوای به این همه کاربری که به امثال شما رآی منفی میدن بگی اشتباه میکنن؟!!!
...
رامین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
1
لطفا به قبوض گاز و برق و آب خودتون دقیقا یکسال را دقت کنید.
مثلا نوشته هزینه گاز مصرفی شما :
50000 تومان ، سهم شما 15000 و سهم یارانه دولت 40000 تومان
اما الان قبض رو کنترل کنید که دولت اعلام کرده فقط 20 درصد از قیمت یارانه را از مشترکها میگیرد.
حساب کنید که بعد از اجرای کامل حذف یارانه ها دولت چند برابر قیمتهای 89 را از مردم خواهد گرفت.
ساناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
1
حالا بذارین تا ته اجرا شه اونوقت می بینیم اینایی که الان از به ضرر تموم شدن برای پولدارا ذوق دارن و خوشحالن که به به قانون هدفمن کردن یارانه ها اجرا شده به کجا میرسن و به چه وضعی دچار میشن . دور نیست . شب دراز است و قلندر بیدار . این بین فقط طبقه ی متوسط بیشترین ضرر رو کردن . کسی نگفت توی این متن که این قانو ن بده گفته شده این قانون با بی قانونی اجرا شده و گندهای زده شده که یه سری بوش در اومده و یه سری بعدها بیرون میاد و وای به اون روز ما و شما و پولدار و متوسط و فقیر ...وای ...خدایا رحمی ...
اسمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
1
میدونی صورت سود و زیان چیه هر چی سود داشته باشه با این همه استرس که به ملت وارد کردن با این بیکاری ضرر میشه اگه میخاین اقتصاد اصلاح بشه که مردم نباید بدبخت بشن یعنی بدبختر چون پولداره با زیاد کردن قیمت سودشا می بره فقط قشر متوطس هم شدن فقیر حالا ما هم میشم99 درصد نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
بجای اینکه اصلاح طلبی رامثل چماق تو سرهم بکوبید .وسرخودتون را باین مزخرفات گرم کنید .ترابه خدابرای یکبارهم شده با وجدانتون خلوت کنید ببینید حرف دلتون هم اینه .ایااز خودتون سئوال کردید ؟کارخانجاتی که فروخته شد وباصطلاح سهامدارش هستی کجاست ؟ ایا خریداران این کارخانه ها براتون مشخص هست؟ یافقط اخبار سوءاستفاده کنندهای فراری را دنبال میکنید. فقط کمی فکر کنید .همین وبس
مسیح کاشفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
1
1
چرا می خواهید این قدراین هدفمندی یارانه هارا شکست خورده قلمداد کنید.چرااینقدر بدبین هستید؟
انسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
ناشناس جان اثر مثبت جای خود ولی اینکه ما اینقدر بدبختی بکشیم ولی بیان بنزین رو 100 تومنی به ارمنستان بدن جای دگه حالا چرا ؟ بازم جای خود این حرف من واقعیت مطلقه
حاجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
اولا درست است که این کار هم نتایج مثبت و هم منفی داشته اما
1- چرا نتایج آماری منتشر نمی شود
2- چرا آنالیز نتایج بصورت کارشناسی مطرح نمی شود و باید با حرف های خاله زنکی نتیجه گرفت
3- چرا دولت در جلسه هفته پیش با مجلس حرف های اولش را نقض کرد

نتیجه اینکه این کار ایراد داشت و هر چه این ایراد دیرتر برطرف شود مضر تر است

اگر دولت نگاه سازنده دارد نه نگاه انتخاباتی و اگر برای مردم تلاش می کند لازم است برای اصلاح ایرادات حرکت کند
و در نهایت انجام چنین طرحی لازم بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
1
خدا به داد ما برسد خدا به داد طبقه زير برسد آخه خدا رو خوش مي آيد كسي كه در ماه 1 كيلو گوشت مي خريد به چند قسمت تقسيمش مي كرد به تعداد اعضاء خانواده هر نفر 2 عدد در يك بسته حالا ماهي يكبار هم نمي تونه گوشت بخوره، اين چه مملكتي شده ، مقايسه مي كنيد، بله پدر شوهر من در آمريكا زندگي مي كنه بيمارستان خوابيده عمل باز كرده با پرستار آمده منزل 2 روز پرستار داشته موقع رفتن، پرستار از پدرشوهرم رضايت در كار گرفته و تشريف برده پدر شوهرم 1 دلار هم پول نداده خوب چه اشكالي داره پول بنزينش گرون باشه؟ بله ما هنوز از گرسنگي نمرديم اما خيلي ها در سال يك بار هم نمي تونن تفريح يا مسافرت بروند ، اين باعث ناراحتي فكري ، روحي مي شود ، باعث مقايسه مي شود ، جوانان به سمت و سويي مي روند كه نبايد بروند اينها را كارشناسان بايد كارشناسي بكنند ، كساني كه ندارند بپوشند دست به چه كارهايي مي زنند همه كه مومن و مقدس نمي شوند ، تازه بعضي مومن و مقدس ها را هم بايد در همانجايگاه ببينيم چه مي كنند پايين گود نشستن و لنگش كن راحته نه؟
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
1
0
سلام من کولر گازی دارم اما درست مصرف میکنم و تفاوت زیادی در قبضم ندارم و سعی میکنم که درست مصرف کنم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
2
اینا که این همه عدالت سرشون میشه چرا می خوان از پولدار بگیرن بدن فقیر .حضرت علی که بیت المال رو مساوی بین غنی و فقیر تقسیم میکرد. خودتون تو کتابای درسیمون نوشتید! مگه نه!!!!!

تازه اولین ضررش اینه که سرمایه و پول مملکت از بخش مولد گرفته میشه و به تو جیب مصرف کننده صرف میره که غیر از پس انداز واسه مبادا و خریدای بی مورد هیچ بازخوری واسه کشور نداره!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
2
اين كار اتفاقا بايد زودتر انجام ميشد ولي درست و از روي علم. بايد بيشتر تحقيقو بررسي ميشد. مسولين ما عادت كردن شب يه حرفي بزنن صبح هم تصويب كنن دو ساعت بعد هم اجرا بعد اگه ديدن فايده اي نداشت لغوش ميكنن ما مردم ديگه به اين مساله عادت كرديم. بايد هدفمندي ميشد اما با كارشناسي بيشتر نه اينكه اين همه كارخونه و شركت ورشكست بشن و در آخر تعطيل كنن؛ اين همه گروني كه همه ي ما ازش خبر داريم. خداييش وضعيت اقتصادي مردم خيلي بد شده چون اجرا ميشه اما نظارت خير.
ايكاش مسولين ما فكري به حال مردم كم در آمد كنن كه 95 در صد جامعه رو گرفته...
ali jevadi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
1
...
ضمنا هدفمند كردن ويارانه وغيره اينجور كارها براى كشورها فقير است نه براى اين مملكت كه غرق در ثروتهاى زياد ومتعدد خداداى هست.
بالام جان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
1
خوب عزیزان غصه نخورید که تا چند وقت دیگه اینها هم تموم میشه یعنی پرداخت یارانه اونوقت چیزی برای بحث نخواهد بود
اخه هم تون مرفه هستید و نیازی به این یارانه ها ندارید
ملاک ها رو ببینین فرد شاغل= کسی که در هفته حداقل دوساعت کار کند
اینو خودم عینا شنیدم: دلیل ترافیک تو خیابان و اتوبان و جاده ها اینه که مردم مرفه هستند یعنی ترافیک نشانه رفاه عمومی
و الان هم من بدبختی که هر سه چهار ماه حقوق میگیرم که شاید به زور خرج کرایه ام رو در بیاره مرفه هستم و یارانه بهم تعلق نمیگیره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
3
...موقع انتخابات که میشه نماینده ها اینقدر به نفع مردم حرف میزنن که نگو ولی وقتش که میشه میخوان توی مجلس ازمردم شهرشون دفاع کنن یا نیستندیا باهم صحبت متفرقه میکنن یا اگرم وارد بحث بشن بدلیل مسایل ... زیاد به کارشون پافشاری نمیکنن مثل نمایندگان مجلس کشورهای دیگه نیستن که بابت حق مردم شهرشون توی مجلسشون با همدیگه درگیر بشن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
oh my GOD
lمجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
3
0
فقط خدا میدونه که چه فایده ای براتون داره که این طرح هدفمندی یارانه ها رو به زمین بزنید!!!
واسه منو خانوادم که عالی بوده
ماهانه داریم 250 تومن یارانه میگیریم و با این تغییرات قیمت ها حداقل 150 تومنش برامون میمونه
شما رو نمیدونم
برید مصرفتون رو درست مدیریت کنید
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
5
0
سلام
هدفمندي يارانه ها براي خانواده سه نفري من و خانواده هفت نفره پدرم پس انداز ثابت ماهانه است. دست بروبچ دولت درد نكنه هيچ دولتي جرات و دقت و درايت اين دولت رو نداشت، ما كه درست مصرف مي كنيم پول همه قبضهامون هم به اندازه مياد مثلا آب دوره آذر1900، گاز 4000، برق 7000.
پاسخ ها
مرتضی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
منظور این مباحث کسانی بودند که قصد زندگی داشتند، ولی ظاهرا شما ترجیح می دهید که تمام عمر ریاضت بکشید.
اقای اقتصادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
0
1
لطفا همه بخونند .اگر قیمت نان 25 تومان باشد و هر ایرانی روزی 4 نان بخورد باید روزی 100 تومان پول نان بدهد که در ماه (30 روز) می شود 3000 تومان .اگر نان 125 تومان باشد و هر ایرانی همان 4 نان را در روز بخورد باید 500 تومان پرداخت کند .یعنی در ماه 15000 تومان .حال اگر دولت 5000 تومان بابت یارانه نان به هر ایرانی پرداخت کندو هر ایرانی همان 3000 تومان را ازسبد مصرفی خودش پرداخت کند بابت نان فقط می تواند 8000 تومان بپردازد و 7000 تومان باقی مانده باید از پس انداز افراد پرداخت گردد .نتیجه در بلند مدت پس انداز افراد به صفر خواهد رسید .
پاسخ ها
الف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
مي‌شه بفرماييد كدام نان 25 تومان بوده كه شده 125 تومان؟! حداقل در محاسبه منصف باشيد؛ اگه بلد نيستيد محاسبه كنيد از كسي كه بلده سؤال كنيد.
یلدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
1
به این می گن به مرگ می گیرن تا به تب راضی بشین ما 45000تومان بدیم قیمت حامل هارو ولش کنید نون وآب وماست وروغن وبرنج وشیر و مرغ بر می گرده به قبل ؟؟
زیبا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
1
0
نمیدونم این طرح کمک می کنه یا نه ولی قبضای ما خداییش زیاد تغییر نکرده!
نظرات بینندگان