arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۶ خرداد ۹۸ / واکنش ظریف به اظهارات امروز رئیس جمهور آمریکا در توکیو:عمل، نه حرف، قصد و نیت ترامپ را نشان می دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش ظریف به اظهارات امروز رئیس جمهور آمریکا در توکیو: آیت الله خامنه ای خیلی وقت پیش با صدور فتوا، گفتند ما دنبال تسلیحات هسته ای نیستیم / عمل، نه حرف، قصد و نیت ترامپ را نشان می دهد
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۲۳:۴۲

«آیت‌الله خامنه‌ای مدتها پیش با صدور فتوایی در منع تسلیحات هسته‌ای، اعلام کردند که ما به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیستیم. تروریسم اقتصادیِ " تیم بی " به مردم ایران آسیب می‌رساند و در منطقه تنش ایجاد می کند. اقدامات و نه حرف‌های دانلد ترامپ نشان خواهد داد که هدف وی هم همین است یا خیر!»

جهانگیری: رهبر معظم انقلاب با تخصیص یک میلیارد دلار برای تثبیت و توسعه اشتغال کشور موافقت کردند
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۲۲:۰۸

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در بازدید از نمایشگاه عرضه محصولات طرح‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه شورای‌عالی اقتصادی که با حضور سران سه قوه برگزار شد تصویب کردیم یک میلیارد دلار اعتبار جدید از صندوق توسعه ارزی برای تثبیت اشتغال موجود و ایجاد شغل جدید تخصیص یابد که مقام معظم رهبری با این اقدام موافقت کردند.

گزینه جانشینی بولتون: انفجار فجیره کار ایران نبود/ باید ناوهایمان را از خلیج فارس خارج کنیم
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۱۹:۲۵

«داگلاس مک‌گرگور» که از او به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی «جان بولتون» یاد شده، با انتقاد شدید از تلاش برخی اطرافیان ترامپ برای ایجاد درگیری نظامی در غرب آسیا، گفت عربستان سعودی می‌خواهد برای پیشبرد اهداف خود، پای آمریکا را به منطقه بازکند.

مک‌گرگور افزود: «تیم یک نفره می‌نشیند و می‌گوید یک دقیقه صبر کنید، چرا؟ ما قبلا در گذشته این روند را گذرانده‌ایم. هیچ مدرکی وجود ندارد که ایران هرگونه ارتباطی با حمله به نفت‌کش‌ها داشته باشد. در واقع هرکسی که ایرانی‌ها را بشناسد، می‌داند که اگر ایرانی‌ها واقعا می‌خواستند آن کشتی‌ها را غرق کنند، این کار را می‌کردند. به همین دلیل، این بیشتر شبیه یک صحنه‌سازی است که با این هدف طراحی شده که بار دیگر تنش ایجاد کرده و ما را به درگیری بکشد. »

عراقچی: آماده گفتگو و تعامل سازنده با کشورهای منطقه هستیم
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۱۷:۴۳

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که در دومین مقصد سفرش به منطقه در کویت به سر می برد، امروز (دوشنبه) با «شیخ خالد الحمد الصباح» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت دیدار و گفت وگو کرد.

معاون وزیر خارجه در دیدار با وزیر خارجه کویت سیاست تحریمی آمریکا را باعث به خطر انداختن امنیت کل منطقه خواند و آمادگی ایران را برای گفتگو و تعامل سازنده با کشورهای منطقه اعلام کرد.

عراق: هیچ میانجی‌گری میان تهران و واشنگتن نداشته‌ایم
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۱۶:۲۶

لقمان الفیلی، سخنگوی ریاست جمهوری عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری العهد نیوز گفت: عراق به عنوان یک کشور محوری از نظر جغرافیا و روابطش با کشورهای دنیا، باید تحرکاتی داشته باشد و با همه طرف‌ها تماس‌هایی برقرار کند.

وی افزود: عراق هیچ میانجی‌گری بین تهران و واشنگتن انجام نداده است اما با هر دو کشور ایران و آمریکا و دیگر کشورهای منطقه تماس‌هایی دارد و سفر برهم صالح، رئیس جمهور عراق به ترکیه و عربستان به منظور کاهش تنش‌ها نشان دهنده این امر است.

سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران قطعی شد
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۱۶:۱۲

شینزو آبه با هدف میانجی‌گری میان ایران و آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای و نیز امنیت منطقه به دنبال افزایش تنش میان تهران و واشنگتن به ایران سفر می‌کند.

 ترامپ نیز که در ژاپن به سر می‌برد، پشتیبانی خود از این سفر را اعلام کرد.

ویلموتس از فردا شب در تهران
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۱۵:۳۰

لایو خبر - ۶ خرداد ۹۸ / پرویز بهرام درگذشت

‌مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی تیم ملی فردا شب به ایران می‌آید تا به صورت رسمی کار خود را در تیم ملی آغاز کند. باتوجه به این که تاج روز پنج شنبه راهی فرانسه می‌شود تا در اجلاس فیفا شرکت کند، ویلموتس بلافاصله پس از حضور در ایران قراردادش را با فدراسیون رسمی می‌کند.

پس از آن او نشست خبری کوتاهی را با خبرنگاران خواهد داشت و برای اولین بار پاسخگوی سوالات آنها خواهد بود. سپس نیز فهرست نفرات تیم ملی اعلام می‌شود تا ملی پوشان به اردو رفته و در اولین تمرین با ویلموتس شرکت کنند.

کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه‌دار خواهد بود؟
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۱۴:۳۰

رضا رحمانی، وزیر صنعت درباره علت کاهش قیمت خودرو در بازار در روز‌های اخیر، گفت: قیمت خودرو عمدتا تحت تاثیر مسائل روانی بازار است؛ در دوره‌ای به دلیل نوسانات ارز، قیمت سازی‌ها در فضای مجازی و... قیمت خودرو افزایش پیدا کرد. تصمیماتی مانند ترخیص خودروهای مانده در کمرگ بر قیمت خودرو در بازار اثر مثبت داشت و قیمت‌ها را کاهشی کرد.حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو‌های کف پارکینگ در روز‌های آینده به مشتریان تحویل داده می‌شود که اثر بسیار خوبی بر بازار دارد.

رحمانی تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو را در بهبود شرایط بازار موثر دانست و خاطرنشان کرد: مصوبه مجلس اثر مثبتی بر قیمت خودرو در بازار و کاهش التهابات داشت.

پیروزی راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا در انگلیس
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۱۳:۵۵

حزب موافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به رهبری «نایجل فاراژ» اکثریت آرای انتخابات پارلمان اروپا را به دست آورد.با شمارش حدود ۹۰ درصد آرای انتخابات روز گذشته در انگلیس این حزب با کسب ۳۱.۶ درصد در صدر قرار گرفت.

ترامپ: حصول توافق جدید با ایران ممکن است
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۱۳:۲۰

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مشترک خبری با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد که واشنگتن برای تغیر حکومت در ایران تلاش نمی کند.

دونالد ترامپ افزود: به نظر من آمریکا و ایران می توانند به یک توافق مشترک برسند. ایران دارای پتانسیل های اقتصادی بزرگی است. من می دانم که بسیاری از مردم ایران انسانهای بزرگی هستند و آنها این شانس را دارند که با رهبری کنونی به کشور بزرگی تبدیل شوند.

او افزود: اعتقاد دارم که ایران می خواهد گفت و گو کند، اگر آنها می خواهند گفت و گو کنند، ما نیز خواهان گفت و گو هستیم. او همچنین از تلاش نخست‌وزیر ژاپن در استفاده از روابط خوب خود با ایران برای کمک به ایجاد یک گفت‌وگوی احتمالی بین ایران و آمریکا استقبال کرد. ترامپ در گفت‌وگو با شینزو آبه در این‌باره گفت: «می‌دانم که نخست وزیر و ژاپن روابط بسیار خوبی با ایران دارد بنابراین ببنیم چه اتفاقی می‌افتد.»

پرویز بهرام درگذشت
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۱۱:۱۷

لایو خبر - 6 خرداد 98

«پرویز بهرام» پیشکسوت هنر دوبله و دوبلر شخصیت «کاراگاه کاستر» صبح امروز دار فانی را وداع گفت. در کارنامه کاری بهرام گویندگی به جای شخصیت ناصر ملک مطیعی (سریال سلطان صاحب قران (علی حاتمی) به نقش امیر کبیر نیز به چشم می‌خورد.

پرویز بهرام ۴ مرداد ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. این بازیگر تئاتر و مدیر دوبلاژ دانش‌آموخته‌ کارشناسی حقوق قضایی بود. او کار در عرصه دوبله را از سال ۱۳۲۸ با فیلم ایتالیایی «هنرپیشه» شروع‌کرد. صدای این هنرمند از جمله صداهای ماندگار دوبله‌ ایران ابود و بی‌گمان یکی از ماندگارترین صداهای او در مستند «جاده‌ی ابریشم» و «کاراگاه کاستر» آشنای گوش‌های ایرانیان است.

عراقچی: ایران از مذاکره با کشور‌های خلیج فارس استقبال می‌کند
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۱۱:۱۶

عباس عراقچی در پیامی توییتری نوشت، ایران از مذاکره با هر یک از کشورهای خلیج فارس برای ایجاد یک رابطه متعادل و سازمانی مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک استقبال می کند.

معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه پیام توییتری خویش هرگونه مذاکرات مستقیم و یا غیر مستقیم ایران با آمریکا را رد کرد.

بیشترین درصد مشارکت در انتخابات پارلمان اروپا در دو دهه اخیر 
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۱۰:۰۴

دو بلوک بزرگ راست میانه و چپ میانه در پارلمان اروپا اکثریت خود را در خلال افزایش حمایت از لیبرال‌ها، سبزها و ملی گرایان از دست داده‌اند.

حزب راست میانه "مردم اروپا" (ای پی پی) همچنان بزرگترین بلوک در پارلمان اروپایی خواهد بود و انتظار می‌رود در حمایت از اتحادیه اروپا یک ائتلاف اکثریت تشکیل دهد.

احزاب لیبرال و سبز شب خوبی را پشت سر گذاشتند، درحالی که ملی گرایان در ایتالیا و فرانسه در آستانه پیروزی هستند. این انتخابات شاهد بزرگترین درصد مشارکت رای دهندگان در دو دهه اخیر بود.

استقبال ترامپ از سفر آبه به تهران
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۰۹:۳۱

به گزارش روزنامه یومیوری شیمبون، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن، تصمیم خود برای حل تنش میان ایران و آمریکا را با ترامپ در حین بازی گلف در روز گذشته مطرح کرده است.

ترامپ از روز 4 خردادماه برای دیداری 4 روزه وارد ژاپن شده است.
این روزنامه به نقل از برخی منابع دولتی افزود: ترامپ در واکنش به سخنان نخست وزیر ژاپن از مواضع وی در مورد ایران حمایت و بر سفر هر چه زودتر او به تهران تاکید کرده است.

آیت الله مکارم: پخش سرودهای مبتذل با رقص در مدارس پذیرفتنی نیست
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۰۹:۲۹

آیت الله مکارم شیرازی در مراسم شب قدر عنوان کرد: زیارت خانه خدا محور وحدت جامعه اسلامی بوده و هرگز نباید نسبت به آن کم توجهی شود، سیاست انگلیس همواره بر این بوده که مسلمانان حج را فراموش کنند چرا که به اعتقاد آنها تا زمانی که حج برپاست، مسیحیت در خطر است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: اینجا کشور اسلامی است و پخش سرودهای مبتذلی با رقص در برخی مدارس به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، همچنین سند 2030 نیز یک سند کاملا استعماری بوده و نباید اجازه اجرای آن داده شود.

بقایی و مشایی از اوین به مرخصی آمدند
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۰۹:۱۲

حمید بقایی معاون اجرایی دولت احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس دولت دهم از اوین به مرخصی آمدند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۰۹:۱۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا ببینید.

نظرات بینندگان