arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸

ترامپ با امپراطور ژاپن دیدار کرد

ترامپ در دیدار با امپراطور ژاپن گفت روابط خوب میان توکیو و واشنگتن میراثی است که باید به نسل‌های دیگر منتقل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

ترامپ در دیدار با امپراطور ژاپن گفت روابط خوب میان توکیو و واشنگتن میراثی است که باید به نسل‌های دیگر منتقل شود.

به گزارش فارس، دونالد ترامپ در ادامه دیدارهایش با مقامات ژاپنی، با امپراطور ژاپن دیدار کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «ان‌اچ‌کی»، ترامپ به‌عنوان اولین مهمان خارجی امپراطور «ناروهیتو» از زمان تاج‌گذاری، روز دوشنبه وارد کاخ سلطنتی شد.

ناروهیتو در مراسم ضیافت رسمی که به این مناسبت برگزار شد گفت ژاپن و آمریکا با پشت سر گذاشتن چالش‌ها توانستند به درک و اعتماد مشترک برسند.

او آمریکا و ژاپن را دو همسایه در دو سوی اقیانوس آرام برشمرد.

البته در این دیدار دو طرف اشاره‌ای به حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی در اواخر جنگ جهانی دوم که منجر به کشته شدن صدها هزار غیرنظامی ژاپنی شد، نکردند.

ناروهیتو گفت:‌ «روابط کنونی ژاپن-آمریکا بر اساس فداکاری‌ها و تلاش‌های مردم ایجاد شده است و صادقانه امیدوارم و همواره در قلب خود دارم که مردمان هردو کشور در صلح و کامیابی در جهان به شراکت خود ادامه داده و آینده‌ای پر از امید را رقم بزنند و همین‌طور دامنه روابط و همکاری ما گسترش یافته و پیوند بی‌نظیر بین ما تعمیق یابد».

ترامپ نیز اظهار داشت از این‌که اولین مهمان خارجی ناروهیتو است بسیار مفتخر است. او همچنین بیان داشت اتحاد میان ژاپن و آمریکا میراثی با ارزش و هدیه‌ای است که باید به نسل‌های بعد منتقل شود.

او گفت: «ما از پتانسیل نامحدود پیش‌رویمان استقبال می‌کنیم: همکاری در خطوط مقدم جدید در زمینه‌های تکنولوژی، فضا، زیرساخت‌ها، دفاعی، تجاری و بسیاری حوزه‌های دیگر پیمان‌های مشترک».

ترامپ روز شنبه برای دیداری ۴ روزه وارد «توکیو» شد. او بامداد دوشنبه با «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن نشست خبری مشترک برگزار کرد.

ترامپ در این نشست خبری اعلام کرد از میانجی‌گری ژاپن میان ایران و آمریکا استقبال می‌کند. او گفت: «می‌دانم که آقای نخست‌وزیر و کشور ژاپن روابط بسیار خوبی با رهبری ایران دارد، پس منتظر می‌مانیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد».

وی افزود: «واقعا اعتقاد دارم که ایران می‌خواهد یک توافق (جدید) انجام دهد. به نظر من این از زیرکی آنهاست. همچنین معتقدم که حصول آن (توافق) ممکن است».

او در پاسخ به این سوال با بیان اینکه پرتاب موشک‌های کوتاه‌برد کره شمالی را نقض تعهدات این کشور نمی‌داند، گفت: «کیم به‌دنبال ساخت ملتی با قدرت اقتصادی عظیم است... کیم به‌دنبال ساخت ملتی با قدرت اقتصادی عظیم است. البته با (سلاح) هسته‌ای چنین اتفاقی نمی‌افتد. فقط اتفاقات بد رخ می‌دهد».

آبه نیز در پاسخ به سوالی درباره روابط ژاپن با کره‌شمالی و مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای آمریکا با این کشور توضیح داد: «احساس می‌کنم که باید بدون هیچ پیش‌شرطی با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی دیدار کنم».

نظرات بینندگان