arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸

چه تعداد اسکناس یورو در جهان وجود دارد؟

مدیر بخش اسکناس در بانک مرکزی اروپا با بیان این که بانک مرکزی اروپا متعهد به توسعه مشخصه‌های امنیتی اسکناس‌های خود است افزود این بانک تاکنون ۲.۳ میلیارد قطعه اسکناس ۲۰۰ یورویی چاپ کرده است اما آنها به طور ناگهانی به بازار تزریق نمی‌شوند و فرایند جایگزینی آنها با اسکناس‌های قدیمی تدریجی خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در حال حاضر بیش از ۲۰میلیارد و ۷۷۰ میلیون قطعه اسکناس یورو در گردش هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، اسکناس‌های جدید ۱۰۰ و ۲۰۰ یورویی جدید دارای مشخصه‌های امنیتی بالایی هستند که کار جعل آنها را بسیار دشوار می‌سازد. تون روس، مدیر بخش اسکناس در بانک مرکزی اروپا گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی یورو، چاپ برجسته عبارات کلیدی و استفاده از طیف گسترده رنگ در اسکناس‌ها است. اگر یک اسکناس یورو را با دست چپ جلوی نور خورشید بگیرید به وضوح شاهد نوار امنیتی آن خواهید بود.

روس با بیان این که بانک مرکزی اروپا متعهد به توسعه مشخصه‌های امنیتی اسکناس‌های خود است افزود این بانک تاکنون ۲.۳ میلیارد قطعه اسکناس ۲۰۰ یورویی چاپ کرده است اما آنها به طور ناگهانی به بازار تزریق نمی‌شوند و فرایند جایگزینی آنها با اسکناس‌های قدیمی تدریجی خواهد بود.

اسکناس‌های ۱۰۰ یورویی یکی از محبوب‌ترین اسکناس‌های یورو هستند و تا پایان ژوئن ۲۰۱۸ حدود ۲.۷ میلیارد قطعه اسکناس ۱۰۰ یورویی در چرخه پولی جهان موجود بوده است. این میزان طبق اعلام بانک مرکزی اروپا ۱۳ درصد کل اسکناس‌های یورو در گردش را شامل می‌شود. اسکناس‌های ۱۰ یورویی ۱۲ درصد و اسکناس‌های ۵۰ یورویی ۲۳ درصد از کل اسکناس‌های در گردش را شامل می‌شوند.

از سال ۲۰۰۲ بانک‌های مرکزی کشورهای عضو منطقه یورو در حال چاپ اسکناس‌های یورو هستند اما هر بانک با توجه به اندازه اقتصادی کشور عضو، سهم مشخص شده‌ای برای چاپ اسکناس دارد. چاپ اسکناس‌های ۵۰۰ یورویی از سال گذشته و به دلیل نگرانی از استفاده گسترده آنها برای مقاصد پول‌شویی متوقف شد اما اسکناس‌هایی که قبلاً چاپ شده اند هنوز در چرخه موجود بوده و معتبر هستند.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

نظرات بینندگان