arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸

ماجرای اهدای اسکار گچی به بازیگران برتر هالیوود چه بود؟

شاید بسیاری از افراد اطلاع نداشته باشند که جایزه اسکار زیبا و جذاب امروزی، زمانی از جنس گچ ساخته و تقدیم بازیگران، کارگردانان و دیگر برگزیده ها شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید بسیاری از افراد اطلاع نداشته باشند که جایزه اسکار زیبا و جذاب امروزی، زمانی از جنس گچ ساخته و تقدیم بازیگران، کارگردانان و دیگر برگزیده ها شد.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، درست است که بسیاری از بازیگران بزرگ و چهره های مطرح سینمای هالیوود آرزو دارند حداقل یک بار جایزه اسکار بگیرند اما این آرزو در دوران جنگ جهانی با این روزها بسیار متفاوت بود.

وقتی صحبت از مجسمه اسکار می شود همه ما به یاد یک مجسمه براق و احتمالا فلزی میفتیم که ظاهری بسیار محکم و شیک دارد و قرار است تبدیل به یکی از مهمترین جوایز زندگی هر فرد شود. هر سال بسیاری از هنرمندان برای کسب جایزه اسکار با یکدیگر رقابت می کنند اما در نهایت این جایزه نصیب یک نفر می شود.

 یکی از نکات جالب در مورد جنگ جهانی دوم تقارن آن با مراسم اسکار بود. در جریان جنگ جهانی کشورهای مختل با مشکل کمبود فلز رو به رو بودند و در نتیجه، آکادمی اسکار، اقدام به ساخت مجسمه های اسکاری کرد که از گچ ساخته شده بود.

از سال 1929، اسکار با طلای خالص جلا داده می شد، جنس مجسمه های اسکار اغلب از فلزهایی مثل برنز، نیکل و مس بود. با این حال، در طول جنگ جهانی دوم، به دلیل تولید اسلحه، مشکل کمبود شدید این فلزات رخ داد و با توجه به این مشکل مجسمه های اسکار از گچ رنگی به مدت سه سال ساخته شدند.

نظرات بینندگان