arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸

شاه اردن: صلح خاورمیانه باید ضامن تشکیل کشور فلسطین به مرکزیت قدس باشد

«عبدالله دوم» شاه اردن روز چهارشنبه درخصوص روند صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» گفت: هرگونه روند صلحی در این منطقه باید ضامن تشکیل کشور مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شریف باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاه اردن: صلح خاورمیانه باید ضامن تشکیل کشور فلسطین به مرکزیت قدس باشد«عبدالله دوم» شاه اردن روز چهارشنبه درخصوص روند صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» گفت: هرگونه روند صلحی در این منطقه باید ضامن تشکیل کشور مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شریف باشد.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر، شاه اردن این سخنان را در دیدار  «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ گفته که به امان سفر کرده است.

عبدالله دوم همچنین بر ضرورت یکپارچه سازی تلاش‌ها برای تحقق یک صلح گسترده و براساس تشکیل دو دولت تاکید کرد.

در این سفر «جیسون گریبنلات» فرستاده ویژه آمریکا به منطقه خاورمیانه و «برایان هوک» رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه این کشور، کوشنر را همراهی می‌کنند.

منابع آمریکایی در این باره اعلام کرده‌اند که این دیدار برای بحث و بررسی ابعاد اقتصادی اجرای طرح  «معامله قرن» انجام گرفته است که با نظارت داماد ترامپ انجام می‌شود.

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد؛ کوشنر که مسئولیت طرح صلح اسرائیلی- فلسطینی را بر عهده دارد این هفته راهی مغرب، اردن و فلسطین اشغالی می‌شود.

آمریکا از برگزاری نشست اقتصادی در ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در بحرین به عنوان نخستین گام در راستای اجرای طرح «معامله قرن» خبر داد، موضوعی که محکومیت و مخالفت گسترده بین المللی و منطقه‌ای روبرو شد

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان