arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸

سارا نتانیاهو اتهام‌هایش را پذیرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همسر بنیامین نتانیاهو در توافقی با دادستانی این رژیم اتهام‌های خود مبنی بر سواستفاده از منابع دولتی را پذیرفته است.

سارا نتانیاهو در ماه ژوئن گذشته به فساد مالی و خیانت در امانت متهم شد و نخستین جلسه دادگاهش در ماه اکتبر سال گذشته برگذار شد.

او متهم شده که به دروغ می‌گفته هیچ آشپزی در اقامتگاه نخست وزیر حضور نداشته و از رستوران‌های بیرون غذا سفارش می‌داده است. این رفتار او ۹۹ هزار و سیصد دلار آمریکا خرج روی دست دولت گذاشته است.

گزارش‌ها حاکی از این است که همسر نتانیاهو به اتهامی کوچک‌تر اعتراف کرده و حاضر شده مبلغی در حدود پانزده هزار دلار بپردازد تا دادستانی کل ماجرا را مختومه کند. البته قاضی هم باید چنین توافقی را تایید کند تا آن عملی شود.

خانواده نتانیاهو و مقام‌های قضایی هنوز به این اخبار واکنشی نشان نداده‌اند. اما وکلای همسر نتانیاهو اتهام‌ها را خیالی و غیرواقعی توصیف کرده‌اند و اصرار داشته‌اند که هیچ خلافی صورت نگرفته است.

وکلای همسر نتانیاهو می‌گویند که موکلشان از قوانین موجود بی‌اطلاع بوده و اصلا غذاها را مدیر اقامتگاه سفارش داده و آن هم نه برای هر کسی، صرفا برای مهمانان ویژه.

در ماه فوریه، دادستان کل اسرائیل، به اطلاع نتانیاهو رساند که می‌خواهد او را به رشوه‌گیری، فساد مالی و خیانت در امانت متهم کند. اتهام‌های نتانیاهو با همسرش متفاوت است.

آن دادگاه در ماه اکتبر سال جاری انجام خواهد شد.

نتانیاهو منکر هر کار خلافی شده و می‌گوید که قربانی «پاپوش‌دوزی سیاسی» است. اصطلاحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، برای تحقیقات درباره کارزار انتخاباتی خود به کار می‌برد.

نظرات بینندگان