arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸

حشدالشعبی: در خارج عراق، نمایندگی نظامی نداریم

سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) اعلام کرد که سازمانی است زیرنظر فرماندهی کل نیروهای مسلح (نخست وزیر) و تنها در چارچوب دستورات وی و بشکل رسمی فعالیت می کند و هیچ گونه نمایندگی یا فعالیتی خارج از آن ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

الحشد الشعبی عراق هر گونه نمایندگی نظامی یا وجود گروههای تابعه خود در خارج از خاک عراق را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) روز پنجشنبه در اطلاعیه ای به ویدئو یک گروه مسلح در خارج از عراق که خود را به این سازمان منتسب کرده است، واکنش نشان داد.

الحشد الشعبی عراق در این اطلاعیه تاکید کرده است که هیچگونه نمایندگی و یا نیرو در خارج از کشور ندارد.

این سازمان با تاکید بر احترام به حاکمیت ملی کشور و فعالیت در چارچوب سازمان ها و قوانین عراق، انتشار چند ویدئوها و شایعاتی را با هدف آشفته کردن اوضاع عراق و ضربه زدن به حاکمیت ملی این کشور دانسته است.

الحشد الشعبی تاکید کرده که سازمانی است زیرنظر فرماندهی کل نیروهای مسلح (نخست وزیر) و تنها در چارچوب دستورات وی و بشکل رسمی فعالیت می کند و هیچ گونه نمایندگی یا فعالیتی خارج از آن ندارد.

گفتنی است این تحولات همزمان با افزایش اقدامات تحریک آمیز و تهدیدات آمریکا علیه کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی کشورهای عربی منطقه در خصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق از جمله با هدف افزایش فشارها به عراق برای همراه کردن این کشور با سیاست های ضد ایرانی گروه ب، صورت می گیرد.

در پی افزایش تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز مقامات آمریکایی در هفته های اخیر در سطح منطقه و از جمله در عراق، بسیاری از رهبران سیاسی این کشور نسبت به تبعات خطرناک نقض حاکمیت عراق از سوی آمریکا و پیامدهای وخیم افزایش تنش ها برای عراق و کل منطقه هشدار می دهند.

نظرات بینندگان