arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸

کابل: در ماه سپتامیر فقط انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود

افغانستان تصمیم گرفت که برنامه خود مبنی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، ولایتی و شورای منطقه‌ای در یک زمان را لغو کند. این کشور اعلام کرد که تنها انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان بخشی از حفظ اعتماد در روند انتخاباتی برگزار می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

کابل تصمیم گرفته است که در ماه سپتامبر تنها انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، افغانستان تصمیم گرفت که برنامه خود مبنی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، ولایتی و شورای منطقه‌ای در یک زمان را لغو کند. این کشور اعلام کرد که تنها انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان بخشی از حفظ اعتماد در روند انتخاباتی برگزار می‌کند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که بیشتر مردم افغانستان اعلام کرده‌اند که دیگر اعتمادی به روند انتخابات ندارند.

چندی قبل شورای عالی انتخابات افغانستان اعلام کرده بود که انتخابات ریاست جمهوری، ولایتی و شورای منطقه‌ای را در یک زمان برگزار کند اما سپس این کمیسیون اعلام کرد که نمی‌تواند این سه انتخابات را به دلایل مشکلات فنی و مالی به طور همزمان برگزار کند.

رئیس کمیسیون عالی انتخابات اعلام کرد: ما از نظر بودجه توانایی برگزاری سه انتخابات به طور همزمان را نداریم. در ماه سپتامبر فقط انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و دو انتخابات دیگر در سال بعد برگزار خواهند شد.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) از این تصمیم استقبال و بر اساس بیانیه منتشر شده اعلام کرد که برگزاری سه انتخابات به طور همزمان، این روند را بسیار دشوار می‌کرد.

نظرات بینندگان