arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸

پلوسی از درخواست‌کنندگان برای استیضاح ترامپ خواست صبور باشند

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با آرام کردن درخواست کنندگان برای استیضاح دونالد ترامپ گفت‌: شمار کمی از دموکرات‌ها خواهان این اسیتضاح هستند و من از آنها می‌خواهم که صبور باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، کسانی که خواهان استیضاح دونالد ترامپ هستند صبوری پیشه کنند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، نانسی پلوسی، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با آرام کردن درخواست کنندگان برای استیضاح دونالد ترامپ گفت‌: شمار کمی از دموکرات‌ها خواهان این اسیتضاح هستند و من از آنها می‌خواهم که صبور باشند.

شماری از مخالفان دونالد ترامپ در کنگره با اشاره به یافته‌های تحقیقات بازرس مولر خواهان استیضاح دونالد ترامپ هستند.

وی ادامه‌ داد: تنها شمار کمی از قانونگذاران به دنبال این درخواست هستند. من فکر می‌کنم ۳۵ یا ۳۸ نفر از ۲۳۸ نفر خواهان چنین اقدامی هستند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: نه تنها قانونگذاران، ‌بلکه برخی از افراد دیگر نیز خواهان استیضاح رئیس جمهوری هستند اما ما می‌خواهیم کاری که درست بوده و با بررسی نتایج آن انجام دهیم.

پلوسی اضافه کرد: ما بر اساس اینکه چه کاری درست است و اینکه چه کاری بهترین نتایج را برای مردم آمریکا به همراه خواهد داشت، انجام خواهیم داد.

این اظهارات در حالی بیان شد که رابرت مولر بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، این پرونده را مختومه اعلام کرد اما گفت: اگر مطمئن بودیم که رئیس‌جمهوری جرمی مرتکب نشده، می‌گفتیم.

مولر اما در اظهارات خود ماجرای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را چیزی فراتر از یک ادعا می‌داند. او در این باره گفت: افسران اطلاعاتی روسیه که بخشی از ارتش روسیه بودند، حمله‌ای جدی به نظام سیاسی ما داشتند.

تعدادی از اعضای حزب دموکرات آمریکا اظهارات مولر برای درخواست خود جهت شروع تدابیر استیضاح ترامپ را مغتنم شمردند.

سناتور هریس از کالیفرنیا در توییتی نوشت، اقدامی که مولر انجام داد به معنای ارجاع پرونده استیضاح و برکناری ترامپ به کنگره بود.

وی افزود: باید به کنگره بازگردیم تا هم اکنون رئیس‌جمهوری را استیضاح کنیم، ما باید براساس وظیفه قانون اساسی خود این کار را بکنیم.

الیزابت وارن سناتور ماساچوست آمریکا نیز تصریح کرد، اظهارات مولر به صراحت نشان می‌دهند که کسانی که گزارشش را خوانده‌اند به خوبی می‌دانند استیضاح ترامپ باید روی میز کنگره قرار بگیرد.

کوری بوکر، سناتور نیوجرسی نیز تاکید کرد، اظهارات مولر به خوبی نشان می‌دهند که کنگره وظیفه قانونی و اخلاقی برای شروع تدابیر عزل ترامپ را دارد.

یک سناتور دیگر نیز گفت، هیچ کس فرای قانون نیست و کنگره باید تحقیقات برای استیضاح را شروع کند.

نظرات بینندگان