arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸

نامزد رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا به خاطر تریاک کشیدن در ایران عذرخواهی کرد

"روری استوارت" وزیر توسعه بین‌الملل بریتانیا و نامزد رهبری حزب محافظه کار بریتانیا در مصاحبه‌ای با اسکای نیوز از اینکه 15 سال پیش هنگام سفر به ایران در یک مراسم عروسی تریاک کشیده بوده، عذرخواهی کرد و این کار خود را اشتباهی احمقانه خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عذرخواهی وزیر انگلیسی به خاطر کشیدن تریاک در ایرانروری استوارت، نامزد رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا، به خاطر کشیدن تریاک در ایران عذرخواهی کرده است.

 استورات که در حال حاضر وزیر توسعه بین‌الملل بریتانیا است سال‌ها پیش در هنگام سفر به ایران تریاک مصرف کرده است. مصرف تریاک هم در ایران و هم در بریتانیا ممنوع است.

 استورات در مصاحبه با اسکای نیوز به غیر قانونی بودن این کار خود در ایران اذعان کرد و گفت: "اشتباه خیلی احمقانه‌ای بود که ۱۵ سال پیش مرتکب شدم. در واقع به ایران رفته بودم تا تاثیر مخرب تریاک را از نزدیک ببینم."

او گفت: "من تاثیر آن را وقتی وزیر امور زندان‌ها بودم دیده‌ام. این کار بسیار اشتباهی بود، اشتباهی احمقانه کردم."

 استورات گفته است: "من در یک مراسم عروسی بودم و یک نفر در اتاق وافور را دستم داد و من هم آن را کشیدم. نباید این کار را می‌کردم، اشتباه بود."

ابراز پشیمانی آقای استوارت بعد از آن صورت گرفت که او به روزنامه تلگراف گفت تریاک روی او هیچ تاثیری نداشته چون او روزی حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر پیاده‌روی می‌کرده است.

او به تلگراف گفته بود: "من به آن مراسم دعوت شدم. وافور در مراسم عروسی دست به دست می‌شد. من با خودم فکر کردم که این بعدازظهر پیاده‌روی عجیبی خواهم داشت اما خانواده آن قدر فقیر بود که مقدار بسیار کمی تریاک در وافور گذاشته بودند."

 استوارت بعد از جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ به عنوان یکی از فرمانداران موقت ائتلاف در مناطقی از عراق فعالیت می‌کرد.

او از سال ۲۰۱۰ تا کنون نماینده پارلمان بریتانیا بوده و مقام‌های مختلفی بر عهده داشته است.

 استوارت بعد از اعلام خبر کناره‌گیری ترزا می، رهبر حزب محافظه‌کار و نخست وزیر بریتانیا به دلیل بحران برگزیت اعلام کرد که نامزد پست رهبری حزب می‌شود.

منبع: بی‌بی‌سی

نظرات بینندگان