arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

جعبه سیاه اتفاقات تلخ ایتالیا پیدا شد/ روابط بین‌المللِ نامحرم در خانه کشتی

بعد از اتفاقات تلخی که در جام ساساری ایتالیا برای تیم ملی کشتی آزاد رُخ داد، صحبت‌های محمدی، سرمربی تیم ملی زوایای تازه‌ای از این ماجرا را روشن کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از اتفاقات تلخی که در جریان تورنمنت کشتی ساساری ایتالیا رخ داد و حواشی که برای تیم ملی بوجود آمد و مدال طلای باقر یخ‌کشی به زعم مسئولان برگزار کننده مسابقات به دلیل عدم رعایت پوشش ورزشی لازم، روی سکو از گردن او درآورده شد، صبح چهارشنبه غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی بزرگسالان و هادی حبیبی، سرپرست تیم ملی تیغ تیز انتقادات را به سمت فرناز پناهی‌زاده، مسئول کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون کشتی بدلیل عدم ارائه اطلاعات لازم چرخاندند.

وقتی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در کنفرانس خبری خود از این موضوع گلایه می‌کند که برخی افراد در فدراسیون هستند که موفقیت کشتی را نمی‌خواهند و دنبال زمین‌زدن کشتی هستند، داستان پیچیده می‌شود.

محمدی در نشست خبری خود از اتفاقات جالبی پرده برداشت و مدعی مکالمه 40 دقیقه‌ای خانم ادیت دوژا به عنوان یکی از نمایندگان میزبان با پناهی‌زاده شد. دلیل این گفت‌وگوی طولانی اگر برای کمک به نمایندگان کشورمان نبوده پس چه بوده است؟! هر چند پناهی‌زاده منکر این تماس و گفت‌وگو شده است.

 

 

به گفته محمدی خانم ادیت در این سال‌ها و در زمان ریاست رسول خادم در فدراسیون کشتی 7 بار به ایران سفر کرده و مورد پذیرایی ویژه‌ای هم قرار گرفته و رابطه بسیار نزدیکی هم با فدراسیون کشتی ایران (البته در زمان فدراسیون قبلی) داشته است، اما به قول هادی حبیبی سرپرست تیم ملی کشتی آزاد چه اتفاقی در این مدت رخ داده که رفتار او اینهمه چرخش و تغییر داشته بطوری که از دوست درجه اول به دشمن درجه یک و سرسخت کشتی ایران بدل شده است؛ سوالی است که شاید پیدا کردن جوابش کار سختی نباشد.

اینکه پناهی‌زاده در زمان رسول خادم چطور و چگونه از یک کارمند ساده به نفر اول روابط بین‌الملل فدراسیون کشتی آنهم با آنهمه اختیارات نامحدود بدل شد، شاید حالا دلیلش مشخص شود که در چنین روزهایی پاسخ آن الطاف را بدهد.

بدون شک روابط بین‌الملل در هر سازمان و فدراسیونی بخشی مهم و استراتژیک محسوب می‌شود چرا که مسئولیت تنظیم روابط فدراسیون ملی با فدراسیون‌های سایر کشورها و همچنین اتحادیه جهانی کشتی را بر عهده دارد که کوچکترین لغزش و کم کاری می‌تواند منجر به اشتباهات نابخشودنی شود، مانند آنچه در ایتالیا رخ داد و گریبان کشتی ما را گرفت.

در هر حال به نظر می‌رسد این بدبینی توطئه که از سوی برخی منتقدان فدراسیون قبل مطرح می‌شد و عوامل به جا مانده از دوران ریاست خادم در فدراسیون کشتی را در راستای خدمت‌رسانی به مدیریت سابق می‌دانستند تا حدودی تایید کند و به نوعی مهر تاییدی باشد بر تغییراتی که نعمتی، سرپرست فدراسیون کشتی با برکناری دبیر فدراسیون، مسئول کمیته داوران و روابط عمومی فدراسیون انجام داد که با تیغ تیز انتقادات مواجه شد.

بعد از درز نامه‌ سرپرست فدراسیون کشتی به لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی، به رسانه‌ها که به نظر می‌رسد تنها در اختیار روابط بین‌الملل فدراسیون بوده است (هر چند مسئولان فدراسیون مدعی بودند که متن نامه هم دستخوش تغییراتی شده و منظور از این نامه دریافت ویزای شینگن نبوده است) حالا این دومین اتهام به این بخش از فدراسیون کشتی است که بعد از رفتن خادم هنوز دستخوش تغییرات نشده تا روابط بین‌الملل به عضوی نامحرم در خانه و خانواده کشتی بَدَل شود.

نظرات بینندگان