arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

بارش تگرگ مردم سمنان را غافل گیر کرد

در حالی بارش شدید باران و تگرگ جمعه دهم خرداد ۹۸، مردم استان سمنان را غافلگیر کرد که پیش از این هواشناسی استان نسبت به جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف و بارش تگرگ در مناطق مستعد این استان هشدار داده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بارش شدید باران و تگرگ با گذشت ۷۲ روز از سال ۹۸، مردم شهرستان سمنان را غافلگیر کرد.

به گزارش ایرنا، در حالی بارش شدید باران و تگرگ جمعه دهم خرداد ۹۸، مردم استان سمنان را غافلگیر کرد که پیش از این هواشناسی استان نسبت به جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف و بارش تگرگ در مناطق مستعد این استان هشدار داده بود.

همچنین، بارش‌های رگباری شدید بعداز ظهر دیروز، پنجشنبه نهم خرداد سبب جاری شدن سیلاب در مناطق مختلفی از شهرهای مهدیشهر و درجزین استان سمنان شده بود.

فرماندار شهرستان سمنان عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بارش شدید باران و تگرگ در ساعت‌های گذشته سبب جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف این شهرستان شد.

سید عباس دانایی با بیان اینکه سیلاب اخیر در این شهرستان مشکل ساز نبود، افزود: تردد در تمام محورهای سمنان امکان پذیر است.

وی بیان کرد: در ناحیه شمال شهرستان سمنان، بند روزیه سرریز شده که توسط عوامل اجرایی متولی تحت کنترل و مدیریت است.

دانایی با اشاره به وقوع سیلاب روز گذشته در شهرستان مهدیشهر، خاطرنشان کرد: قبل از جاری شدن سیلاب مهدیشهر به سوی شهرستان سمنان، تمام نیروهای امدادی و اجرایی متولی در آماده باش بودند.

فرماندار سمنان یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه در ۲۴ ساعت گذشته سبب شده مشکل خاصی در این شهر به وجود نیاید.

وی به شناسایی مناطق آسیب پذیر سمنان در برابر حوادث اشاره و تاکید کرد: شناسایی و رصد در مناطق آسیب پذیر، احداث بندهای خاکریز و اقدامات در حوزه آبخیزداری از جمله اقدامات پیشگیرانه با هدف جلوگیری و بروز خسارت ناشی از سیلاب در این شهرستان بوده است.

دانایی افزود: بخشی از سیلاب در روز گذشته این شهرستان نیز به سمت کویر هدایت شد.

نظرات بینندگان