arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

سازمان ملل در کنفرانس بحرین شرکت نمی‌کند

سازمان ملل اعلام کرد که در کنفرانس اقتصادی بحرین درباره فلسطین که قرار است ماه ژوئن (تیرماه) در منامه پایتخت بحرین و تحت نظارت آمریکا برگزار شود، شرکت نخواهد کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان ملل در کنفرانس بحرین شرکت نمی‌کندسازمان ملل اعلام کرد که در کنفرانس اقتصادی بحرین درباره فلسطین که قرار است ماه ژوئن (تیرماه) در منامه پایتخت بحرین و تحت نظارت آمریکا برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

 

به گزارش روز جمعه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این نهاد بین المللیتصریح کرد که نیکلای ملادینوف هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه نیز برای شرکت در این کنفرانس دعوت نشده است.

دولت آمریکا در حالی تصمیم دارد کنفرانس اقتصادی بحرین را به عنوان نخستین گام در جهت اجرای معامله قرن برگزار کند، که تاکنون علاوه بر فلسطینیان، طرف‌های زیادی همچون سازمان ملل، روسیه، چین و بسیاری از کشورهای عربی آن را تحریم کرده‌ند.

یک مقام ارشد دولت ترامپ به تازگی از رونمایی بخش اول معامله قرن شامل برگزاری «کارگاه» جذب سرمایه گذاری برای کرانه باختری، غزه و منطقه خبر داد.

شبکه خبری سی ان ان در تارنمای خود نوشت که این «کارگاه» در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه پایتخت بحرین و با حضور وزیران اقتصاد و رؤسای شرکت‌های تجاری از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

همچنین گفته شده است که کارگاه توسط جرد کوشنر مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جیسون گرینبلت فرستاده ویژه این کشور در خاورمیانه اداره می‌شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان