arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

تخلیه ۲ روستا در اسفراین؛ سیل خسارات فراوانی به کشاورزان وارد کرد

فرماندار اسفراین گفت: به دنبال بارندگی شدید عصر جمعه و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق جنوب شرقی این شهرستان، دستور تخلیه یک روستا و یک آبادی در بخش بام و صفی آباد اسفراین صادر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستور تخلیه ۲ روستا در اسفراین صادر شدفرماندار اسفراین گفت: به دنبال بارندگی شدید عصر جمعه و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق جنوب شرقی این شهرستان، دستور تخلیه یک روستا و یک آبادی در بخش بام و صفی آباد اسفراین صادر شد.

طاهر رستمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به احتمال ورود جریان سیلاب به خانه های روستایی و به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی، از اهالی روستای باغشجرد و آبادی ۶ خانواری محمدآباد خواسته شد تا با تخلیه این اماکن، در مناطق امن مستقر شوند.

وی افزود: هم اکنون ۶ روستای این شهرستان درگیر سیل هستند و برخی منازل روستایی در بخش بام و صفی آباد دچار آبگرفتگی شده‌اند.

رستمی گفت: همچنین جریان سیل سبب بروز اختلال در راه‌های ارتباطی و بسته شدن برخی مسیرهای روستایی شد که اکنون با حضور مأموران راهداری و پلیس راه در حال بازگشایی است.

وی افزود: نیروهای امدادی و خدمات رسان نیز به مناطق سیل زده اعزام شده اند تا در صورت نیاز به مردم این مناطق امدادرسانی کنند.

فرماندار اسفراین گفت: سیل خسارات زیادی به بخش کشاورزی شهرستان وارد کرده است.

وی افزود: با وجود جاری شدن سیلاب شدید در رودخانه بیدواز، مشکلی از این محل برای شهرستان ایجاد نخواهد شد.

به گزارش ایرنا بارش باران که از صبح روز جمعه در اسفراین آغاز شده بود هنوز در برخی نقاط این شهرستان ادامه دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان