arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

ترامپ دوباره مکزیک را عامل قاچاق مواد مخدر به آمریکا معرفی کرد

رئیس جمهوری آمریکا که به تازگی تعرفه های تساعدی بر واردات کالا از مکزیک اعمال کرده، این کشور را عامل قاچاق مواد مخدر به ایالات متحده معرفی کرده و از مکزیکوسیتی خواست خاک خود را از کارتل های قاچاق بازپس گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ دوباره مکزیک را عامل قاچاق مواد مخدر به آمریکا معرفی کردرئیس جمهوری آمریکا که به تازگی تعرفه های تساعدی بر واردات کالا از مکزیک اعمال کرده، این کشور را عامل قاچاق مواد مخدر به ایالات متحده معرفی کرده و از مکزیکوسیتی خواست خاک خود را از کارتل های قاچاق بازپس گیرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تلاش خود برای جلب حمایت دمکرات های کنگره از ساخت دیوار مرزی، در چندین پیام توئیتری به دمکرات ها و مکزیک تاخت.

ترامپ دمکرات ها را متهم کرد که با خودداری از اصلاح سریع قوانین مهاجرتی آمریکا، باعث ایجاد بحران در مرزهای جنوبی این کشور شده و خواستار مرزهای باز هستند که از نظر وی «مساوی با جرم» است.

رئیس جمهوری آمریکا مکزیک را نیز متهم کرد که سال ها است از ایالات متحده سوء استفاده کرده و درآمد هنگفتی از طریق این کشور به دست آورده است.

ترامپ که به تازگی تعرفه های تساعدی بر واردات از مکزیک اعمال کرده، نوشت: شرکت های آمریکایی برای اینکه مجبور به پرداخت تعرفه نباشند، از مکزیک که ۳۰ درصد از صنعت خودروسازی آمریکا را در اختیار گرفته، خارج می شوند.

وی با بیان اینکه «مکزیک باید خاکش را از اربابان و کارتل های مواد مخدر پس بگیرد»، افزود: ۹۰ درصد مواد مخدر از طریق مکزیک و مرزهای جنوبی ما وارد آمریکا می شود. سال گذشته ۸۰ هزار تن جان باختند و یک میلیون نفر مبتلا شدند.

ترامپ همچنین مدعی شد آمریکا در روابط تجاری با مکزیک ۱۰۰ میلیارد دلار کسری تجاری دارد.

رئیس جمهوری آمریکا بامداد امروز اعلام کرد از دهم ژوئن (۲۰ خرداد) تعرفه ای پنج درصدی بر تمام کالاهای وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد و تا زمانی که روند حرکت مهاجران غیرقانونی به مرزهای ایالات متحده متوقف نشود این تعرفه ها به قوت خود باقی خواهد بود.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: تا زمانی که مشکل مهاجران غیرقانونی حل شود تعرفه ها به تدریج افزایش خواهد یافت و زمانی برداشته می شود که این مشکل حل شده باشد.

ترامپ همچنین در بیانیه ای که کاخ سفید منتشر کرد، اظهار داشت که این تعرفه ها از اول ماه ژوئیه (۱۰ تیر ماه) به ۱۰ درصد، در اول اوت (۱۰ مرداد) به ۱۵ درصد، اول سپتامبر (۱۰ شهریور) به ۲۰ درصد و اول اکتبر (۹ مهر) به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: همکاری منفعلانه مکزیک و ایجاد زمینه نفوذ گسترده (مهاجران) تهدیدی شدید علیه امنیت ملی و اقتصاد آمریکا ایجاد کرده است.

ترامپ همچنین گفت: مکزیک قوانین بسیار قوی مهاجرتی دارد و می تواند به راحتی موج غیرقانونی مهاجران را متوقف کرده و آنها را به کشورهایشان بازگرداند.

«خسوس سئاده» معاون وزیر خارجه مکزیک در امور آمریکایی شمالی در واکنش به اقدام ترامپ گفت که این مساله فاجعه آمیز خواهد بود. این تصمیم ترامپ باعث کاهش ارز «پزو» واحد پول مکزیک در مقابل دلار آمریکا شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان