arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

ترامپ: دو هفته دیگر برای ریاست جمهوری 2020 اعلام کاندیداتوری می کنم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت که تا دو هفته دیگر در گردهمایی بزرگی نامزدی رسمی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را اعلام می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت که تا دو هفته دیگر در گردهمایی بزرگی نامزدی رسمی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را اعلام می کند.

ترامپ بامداد شنبه در پیامی توئیتری نوشت: نامزدی دوره دوم ریاست جمهوری خود را به همراه بانوی اول ملانیا، مایک پنس معاون رئیس جمهوری و همسرش، در ۱۸ ژوئن (۲۸ خردادماه) در اورلاندو ایالت فلوریدا در تجمع ۲۰ هزار نفری اعلام خواهم کرد.

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و پس از جنجالهای بسیار هم در درون حزب جمهوریخواه که با مخالفتهای بسیاری از بزرگان این حزب روبرو بود و هم در سطح آمریکا به ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد.

وی با وجود آنکه در آرای مردمی با اختلاف چشمگیری از هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها برای ریاست جمهوری آمریکا عقب بود، اکثریت آرای هیات انتخاباتی (الکتورال کالج) را از آن خود کرد.

رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله پس از این انتخابات که با شائبه دخالت روسیه همراه بود، به تبانی با مسکو برای پیروزی در آن متهم شد و تحت تحقیقاتی قرار گرفت که با وجود اتمام پس از گذشت دو سال همچنان سایه اش را روی اقدامات دولت او حفظ کرده است.

رابرت مولر کارمند ارشد وزارت دادگستری آمریکا پس از آنکه جف سشنز وزیر دادگستری ترامپ خود را از این تحقیقات کنار کشید، به عنوان بازپرس ویژه برای پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا انتخاب شد.

تحقیقات مولر کم کم ابعاد وسیعتری به خود گرفت و پای نزدیکان ترامپ از جمله «جرد کوشنر» داماد و مشاور و «دونالد جونیور ترامپ» پسر او و همچنین تعدادی بسیاری از کارکنان ستاد انتخاباتی و مشاوران وی به این تحقیقات باز شد.

مولر ماه گذشته گزارش نهایی خود را به وزیر دادگستری این کشور ارائه کرد و در آن گفت که شواهدی درباره تبانی روسیه و ترامپ نیافته است اما به این پرسش که آیا رئیس جمهوری آمریکا در اجرای این تحقیقات کارشکنی کرده یا نه، جوابی نداد.
«ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا ابتدا خلاصه‌ای چهارصفحه ای از این گزارش منتشر کرد اما پس از فشارهای مجلس نمایندگان مجبور به ارائه گزارش کامل اما ویراسته ای به این مجلس شد.
با این حال، دموکرات‌ها از ارائه گزارش سانسور شده «بار» ناراضی مانده و خواستار ارائه گزارش کامل و بدون سانسور شدند.
از آن زمان کمیته قضائی و دیگر کمیته‌های تخصصی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار حضور و شهادت دهی برخی از مقام‌های کاخ سفید درباره تحقیقات مولر شده اند اما دولت ترامپ اجازه حضور آنان را نمی‌دهد.
بسیاری از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان با این استدلال که تحقیقات مولر حاکی از پیشگیری ترامپ از اجرای عدالت بوده، خواستار آغاز فرایند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا شده اند.

ترامپ همواره هرگونه تبانی با روسیه را انکار و در عوض دمکرات ها را متهم به همکاری با مسکو علیه وی کرده است.

نظرات بینندگان