arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - 11 خرداد 98/ روحانی: اهل مذاکره‌ایم، اگر با احترام و در چارچوب مقررات بین‌المللی به کنار میز مذاکره بنشینند، نه اینکه فرمان مذاکره صادر کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میانجیگری ژاپن بین ایران و امریکا از جنس نفت
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۲۳:۰۱

نیاز ژاپن به منابع انرژی و تمایل شرکت نفت و گاز این کشور به همکاری های نفتی با ایران موجب علاقه مندی توکیو به میانجیگری میان بحران موجود بین تهران و واشنگتن شده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از سفر احتمالی و قریب الوقوع نخست‌وزیر ژاپن به ایران است. در چند هفته اخیر با افزایش ترافیک سفرهای دیپلماتیک، علاوه بر ژاپن، عمان، قطر و عراق نیز به‌عنوان میانجی در روابط ایران و ایالات متحده مطرح شده‌اند. اما بازیگری توکیو به چند دلیل می تواند متفاوت باشد

روحانی: اهل مذاکره‌ایم، اگر با احترام و در چارچوب مقررات بین‌المللی به کنار میز مذاکره بنشینند، نه اینکه فرمان مذاکره صادر کند
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۲۱:۴۴

رئیس جمهور در دیدار ورزشکاران گفت: باید به هر چیزی که به تقویت امید، روحیه و اراده مردم بازمی‌گردد، تکیه کنیم . اگر در جنگ با آمریکا امیدوارانه بایستیم، پیروز می‌شویم، کما اینکه همه دلاوران در خط این مبارزه فداکاری بزرگی از خود نشان می دهند و انتظار داریم همه ورزشکاران باعث تقویت وحدت و اتحاد شوند و قهرمان فضیلت در بین ملت باشند.

قیمت گوشت قرمز در بازار؛ ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۹:۲۳

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت گفت: قیمت گوشت منجمد گوساله در بازار از ۵۰ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان است، گوشت گرم از ۷۰ هزار تومان تا ۹۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و قیمت گوشت گوسفندی از ۸۰ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان است.

 

علیزاده طباطبایی: نجفی از طریق ترمینال و با استفاده از اتوبوس راهی قم شده بود/ نجفی درخواست داشت که دلجویی از خانواده و پسر همسر دومش صورت گیرد؛ دلجویی از طرف خانواده او انجام شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۸:۴۵

آنطور که آقای نجفی برای من تعریف کردند وی از طریق ترمینال و با استفاده از اتوبوس راهی قم شده است و بعد از زیارت بر سرمزار پدر و مادر خود حاضر شده است.باتوجه به اینکه نجفی چهره شناخته‎شده‎ای بوده است گیت حرم از وی ایرادی نگرفته است و حتی به گفته خود آقای نجفی برخی از افراد نیز در حرم حضرت معصومه فوت همسرش را به وی تسلیت گفتند که در این بین آقای نجفی از رسانه‎ای شدن ماجرا مطلع شدند.

طباطبایی درباره اینکه اخباری مبنی بر یارسانی بودن همسر دوم نجفی مطرح شده است و ادعا شده که اگر این موضع صحت داشته باشد نجفی اعدام نمی‎شود تاکید کرد: بنده درباره این موضوع اظهارنظری ندارم.

وی با اشاره به اینکه ماجرای فیلم گرفته شده از سوی نجفی در اداره آگاهی مربوط به گذشته بوده است، گفت: بنده مجددا این فیلم را دیدم و متوجه شدم که فیلمی که از نجفی منتشر شده صحت داشته و فیلمی که در فضای مجازی صداگذاری شده است مربوط به گذشته بوده است.

ایران ۳ - ۰ چین/ پیروزی مقتدرانه بلندقامتان مقابل حریف آسیایی
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۷:۲۴

تیم ملی والیبال ایران موفق شد برای دومین بازی متوالی در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ به پیروزی دست پیدا کند.

شاگردان کولاکوویچ با پیروزی مقابل ایتالیا با انگیزه به مصاف چین رفتند و در نهایت موفق شدند برنده رقابتی نزدیک و جذاب باشند. نکته مهم درباره رقابت امروز آن است که در سال‌های اخیر، ایران همواره چین را شکست داده و پیروزی در این دیدار هم چندان غیرقابل پیش‌بینی نبود، اما دومین پیروزی پیاپی شاگردان کولاکوویچ آن هم با نتیجه ۰-۳ بسیار ارزشمند است.

سفیر بغداد در تهران: عراق پیام ایران را به عربستان، امارات و بحرین منتقل می‌کند
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۶:۴۰

سفیر عراق در ایران اعلام کرد که قرار است دولت متبوعش پیام تهران در ارتباط با امضای پیمان عدم تعارض با کشورهای حوزه خلیج فارس را به مقامات عربستان، امارات و بحرین منتقل کند و برهم صالح که به مکه سفر کرده اقداماتی را در این زمینه انجام داده است.

سعد عبدالوهاب جواد قندیل،سفیر عراق در ایران در ارتباط با پیشنهاد اخیر ایران در ارتباط با آمادگی ایران جهت امضای پیمان عدم تعرض بین تهران و کشورهای حوزه خلیج فارس و اینکه آیا به نظر وی علت خاصی داشته که ظریف این پیشنهاد را در عراق مطرح کرده است گفت: همانطور که اشاره کردید آقای ظریف در جریان آخرین سفر خود به عراق این پیشنهاد را مطرح کردند، مسئولان عراقی نیز از این موضوع استقبال کرده و اعلام کردند که این پیشنهاد را به کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص کشورهایی که با ایران ارتباط ندارند از جمله عربستان و بحرین منتقل می‌کنند.

محسن رفیقدوست: نجفی گرفتار توطئه شده؛ این اتفاق غیرقابل باور است
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۵:۱۰

محسن رفیقدوست در پاسخ به این سوال که شما زمانی عضو هیات دولت دوران جنگ بودید و در آن کابینه وزیر دیگری هم حضور داشت به نام محمدعلی نجفی. اتفاقات اخیر چقدر برای شما تکان دهنده بود و چه حسی داشتید،او گفت: من با ایشان دوست بودم و ایشان را دوست داشتم.

وزیر سپاه دولت دوران جنگ اظهار داشت: ایشان فرد بسیار اخلاقی بودند، به نظرم از قبل توطئه‌ای علیه او ترتیب داده شده بود و ایشان گرفتار آن توطئه شد. آقای نجفی فردی سلیم‌النفس، خونسرد و شوخ‌طبع بود که به همه روی خوش نشان می‌دادند، لذا این حرکت حداقل از نظر من غیر قابل باور است.

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۹۸/۰۳/۱۱
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۴:۲۱

لایو خبر - 11 خرداد 98

سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۶۳۹ هزار تومان و طلای ۱۸عیار هم ۴۲۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.همچنین صرافی‌های بانک‌ها هم‌اکنون قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

۳۱ کشته بر اثر سیل و صاعقه در ۳ روز گذشته
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۳:۴۳

مجتبی خالدی اظهار کرد: از تاریخ ۸ لغایت ۱۰ خرداد ماه به علت سوانح جوی (سیل – صاعقه و توفان) در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، خراسان رضوی و جنوبی، چهارمحال بختیاری، اصفهان، کرمانشاه، کردستان، فارس، خوزستان، کرمان، لرستان، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد و گیلان ۳۱ نفر کشته و ۷۱ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: سیل ۶ نفر فوتی و ۱۲ نفر مصدوم، صاعقه ۲۵ نفر فوتی و ۳۹ نفر مصدوم و توفان نیز ۲۰ مصدوم در استان‌های مختلف برجای گذاشت.

برادر میترا استاد: انتقام خون خواهرم را می‌گیرم
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۲:۰۲

لایو خبر - 11 خرداد 98

مسعود استاد برادر میترا استاد در مطلبی که در اینستاگرام خود منتشر کرده، نوشته انتقام خون خواهرش را خواهد گرفت. او همچنین با انتشار تصاویری از خواهرش قول داده در روزهای آینده، ناگفته‌های میترا را به گوش همگان خواهد رساند.

مسعود استاد در این مطلب از افراد رذل و پستی گفته که برای میترا دسیسه قتل چیده‌اند.

عراق: اظهارات اخیر ترامپ با موضع ما درباره تنش ایران و آمریکا تطابق دارد
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۱:۳۹

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه موضع این کشور در رابطه با تنش میان تهران و واشنگتن کاهش تنش و ممانعت از وقوع جنگ است افزود: اظهارات اخیر ترامپ با این موضع تطابق دارد. ترامپ اخیراً در سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به مواضع آمریکا در برابر چین و روسیه گفت: من می‌خواهم با روسیه، چین، اروپا و اگر ممکن باشد با همه کنار بیایم و حتی ایران، می‌خواهم با ایران کنار بیایم.

ترامپ اخیراً در سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به مواضع آمریکا در برابر چین و روسیه گفت: من می‌خواهم با روسیه، چین، اروپا و اگر ممکن باشد با همه کنار بیایم و حتی ایران، می‌خواهم با ایران کنار بیایم.

آلمان: ما و آمریکا در موضوع ایران راه‌های متفاوتی می‌رویم
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۱:۲۵

«هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان درباره دیدار میان او و پمپئو گفت: با وجود اختلاف‌ها با آمریکا تعاملات نزدیکی با این کشور داریم. وی افزود: هر دو می‌خواهیم مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم.

هایکو ماس تاکید کرد: آلمان و ایالات متحده در حال حاضر در موضوع ایران راه‌های متفاوتی را می‌روند اما در عین حال ما هر دو در این مورد اهداف روشن و مشترکی داریم.

وکیل نجفی: خواستیم از خبرنگار شکایت کنیم اما نجفی قبول نکرد
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۰:۱۶

علیزاده طباطبایی وکیل محمدعلی نجفی با انتقاد از فیلمی که صداوسیما از صحنه ورود نجفی به پلیس آگاهی پخش کرد، گفت: صداوسیما فیلمی پخش کرد که نشان می‌داد دکتر نجفی وارد دفتر رئیس پلیس می‌شود و همه به صف ایستاده و احترام می‌گذارند. این فیلم مربوط به زمانی است که نجفی شهردار بود و برای بازدید به پلیس آگاهی رفته بود و صداوسیما آن را به جای لحظه بازداشت پخش کرد که جای تأسف دارد. این موضوع باعث تخریب دکتر نجفی شد. ما خواستیم از خبرنگاری که این کار را کرده بود شکایت کنیم، اما دکتر نجفی قبول نکرد و گفت این خبرنگار انسان خوبی است و واقعیت‌ها کم‌کم رو می‌شود.

پمپئو: آمریکا با فعالیت محدود اینستکس مشکلی ندارد
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۰:۱۵

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: تا زمانی که اینستکس به تجارت کالاهای معاف از تحریم های واشنگتن اختصاص داشته باشد، کشورش با این سامانه مالی اروپایی مشکلی ندارد.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که در برلین به سر می‌برد، روز جمعه پس از دیدار با هایکو ماس همتای آلمانی خود گفت که واشنگتن سد راه سازوکارهای اروپایی نخواهد شد. اما پمپئو این موضوع را مشروط به این کرد که این سازوکارها تنها به تأمین کالاهای اولویت دار و کالاهای معاف از تحریم‌های آمریکا اختصاص داشته باشد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۰۹:۳۳

مهمترین اخبار روز قبل را از اینجا ببینید.

نظرات بینندگان