arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

رهبر کره شمالی از کارخانجات مرتبط با پرتاب‌های موشکی بازدید کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (شنبه) گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد کیم جونگ اون، رهبری این کشور به یکسری از کارخانجات مرتبط با پرتاب‌های موشکی و سایر تسلیحات سر زده اما در این گزارش به زمان این بازدید اشاره‌ای نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر کره شمالی از کارخانجات مرتبط با پرتاب‌های موشکی بازدید کرد

رهبری کره شمالی اخیراً از کارخانجات مرتبط با پرتاب‌های موشکی بازدید داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (شنبه) گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد کیم جونگ اون، رهبری این کشور به یکسری از کارخانجات مرتبط با پرتاب‌های موشکی و سایر تسلیحات سر زده اما در این گزارش به زمان این بازدید اشاره‌ای نشده است.

در این گزارش‌ها تنها به موارد اقتصادی اشاره شده اما بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته از سوی مرکز جیمز مارتین برای مطالعات عدم اشاعه در کالیفرنیا، این سایت‌ها کمک کننده هسته مرکزی صنعت تسلیحاتی کره شمالی هستند و نقش اصلی را در ساخت فناوری موشکی بالستیکی بین قاره‌ای ایفا کرده‌اند.

جفری لویس، از محققان این مرکز تحقیقاتی گفته است: این بخش هسته مرکزی صنعت دفاعی کره شمالی محسوب می‌شود. چنین بازدیدهایی را در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از سوی رهبری کره شمالی داشتیم که به آزمایش موشک‌های بالستیک منجر شد.

وی ادامه داد: کره شمالی معمولاً تلاش کرده تا با عدم نام بردن از این تأسیسات وجود آنها را مخفی کند. در برخی از موارد، تنها نام مدیر این تأسیسات آورده شده است.

نظرات بینندگان