arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

دیپلمات انگلیس: سیاست آمریکا در خاورمیانه می تواند به جنگ جهانی تبدیل شود

دیپلمات ارشد و معاون سابق وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با گاردین گفت، ادامه سیاست خارجه آمریکا در منطقه خاورمیانه می تواند به جنگ جهانی جدید منجر شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیپلمات انگلیس: سیاست آمریکا در خاورمیانه می تواند به جنگ جهانی تبدیل شوددیپلمات ارشد و معاون سابق وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با گاردین گفت، ادامه سیاست خارجه آمریکا در منطقه خاورمیانه می تواند به جنگ جهانی جدید منجر شود.

«آلیستر برت» می گوید، با ورود دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به کاخ سفید رویکرد سیاست خارجه این کشور در منطقه خاورمیانه بویژه در برابر ایران به کلی تغییر کرده است و واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن بیشتر ایران از توافق هسته ای (برجام) خارج شد و نیروهای نظامی بیشتری به منطقه خاورمیانه اعزام کرد.

وی  که در اواخر ماه مارس (اسفند- فروردین) سال جاری وزارت خارجه انگلیس را ترک کرد با نگرانی از رویکرد جنگ طلبانه ترامپ در منطقه خاورمیانه گفت، من نسبت به رخداد آتش جنگ در این منطقه هشدار می دهم.

برت در ادامه می افزاید، آمریکا در حال حاضر هیچ باوری به مصالحه ندارد و از تکنیک غیر معمولی در منطقه خاورمیانه پیروی می کند که ترامپ به استفاده از این نوع سیاست خارجه بسیار افتخار می کند.

معاون سابق وزیر خارجه انگلیس می گوید، آمریکا به جای تحمیل تصمیمات خود بر دیگر کشورها می تواند برای حل مشکلات با دیگر کشورهای خاورمیانه از جمله ایران وارد مذاکرات شود.

برت با اشاره به خروج یک طرفه آمریکا از توافق هسته ای (برجام) گفت، این اقدام واشنگتن منجر به بی ثباتی در منطقه خواهد شد.

وی با توجه به شخصیت ترامپ می گوید، رئیس جمهوری آمریکا تنها در پی تحقق وعده های انتخاباتی خویش است و به نظرات برخی از مردم آمریکا که مخالف جدی جنگ با ایران هستند، هیچ توجهی نمی کند.

دیپلمات سابق انگلیس همچنین با انتقاد از نوع عملکرد «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، شخصیت وی مانند ترامپ است. بولتون همچنان دارای رویکرد ضد ایرانی است و انتخاب وی در کاخ سفید هرگز تصمیمی شایسته سیاست های مصالحه آمیز در آمریکا نبوده است.

نظرات بینندگان