arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

وزیر دفاع یمن: بزودی دشمنان را با خبرهای پیشرفت نظامی شگفت زده می کنیم

«محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن روز شنبه با بیان اینکه نیروهای مسلح این کشور در زمینه ساخت موشک و پهپادهای تهاجمی پیشرفت چشمگیری داشتند، گفت که بزودی متجاوزان به یمن را با سلاح های جدید شگفت زده خواهیم کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع یمن: بزودی دشمنان را با خبرهای پیشرفت نظامی شگفت زده می کنیمبه گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، العاطفی افزود: صنعت ساخت موشک ها و پهپادهای تهاجمی را گسترش دادیم و سلاح های زیادی ساختیم و اکنون در مراحل نهایی توسعه و ساخت سامانه های پدافند هوایی هستیم.

وی گفت: متکبران، مستبدان و آن هایی را که به جنگ با مردم یمن آمدند؛  بزودی غافلگیر خواهیم کرد.

وزیر دفاع یمن در ادامه افزود: با وجود همه این دستآوردها و موفقیت ها تاکید می کنیم که همچنان دستان ما برای صلح بر اساس توافق سوئد گشوده است و تحت نظارت سازمان ملل متحد در مرحله نخست این توافق و با وجود آمادگی کامل برای دفاع از شهر الحدیده، به صورت یکجانبه از سه بندر واقع در سواحل دریای سرخ عقب نشینی کردیم.

العاطفی تاکید کرد که این اقدام یمن به خاطر حمایت از شهروندان و حفظ زیر ساخت های شهر الحدیده و به منظور اجرای تعهداتی که در سوئد بر سر آنها توافق شد، صورت گرفت اما اشغالگران و دست نشانده های آنها به نقض توافق سوئد و ریختن خون مردم یمن ادامه می دهند و محاصره شهر الدریهمی در استان الحدیده دلیلی بر این مدعا است.

وی افزود: ائتلاف سعودی همچنان به کشتار مردم یمن با موشک ها، سلاح ها و محاصره زمینی، دریایی و هوایی و جلوگیری از ورود دارو و غذا ادامه می دهد.

وزیر دفاع یمن در ادامه گفت: همه خاک یمن را آزاد خواهیم و از یکپارچگی و تمامیت ارضی جمهوری یمن دفاع خواهیم کرد و نیروهای مسلح و کمیته های مردمی، امروز ابتکار عمل در حمله به عمق خاک دشمن و تاسیسات حساس آنها را به دست دارند.

عربستان از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری فراری و مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان