arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

تذکر رییس شورای شهر به شهردار تهران درباره ناآرامی های مترو

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در تذکری در مورد ناآرامی‌های اخیر و شرکت بهره‌برداری مترو، گفت: در ماه گذشته این ناآرامی‌ها بعضا منجر به اعتراضاتی شد و در نهایت هفته پیش تجمعی از کارکنان مترو به دلیل احتمال ایجاد تغییرات ساختاری یا شرکتی شدن پرسنل شاهد بودیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس شورای شهر تهران به پیروز حناچی، شهردار تهران، در خصوص ناآرامی‌های اخیر مترو تذکر داد.

محسن هاشمی در تذکری در صد و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران، در مورد ناآرامی‌های اخیر و شرکت بهره‌برداری مترو، گفت: در ماه گذشته این ناآرامی‌ها بعضا منجر به اعتراضاتی شد و در نهایت هفته پیش تجمعی از کارکنان مترو به دلیل احتمال ایجاد تغییرات ساختاری یا شرکتی شدن پرسنل شاهد بودیم.

او افزود: با پیگیری‌ کمیسیون حمل و نقل شورا و مسؤولان حمل و نقل و ترافیک شهرداری و شرکت بهره‌برداری تهران اعلام کردند که تصمیمی برای ساختاری ندارند و این موضوع نیز مطرح نبوده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: این مسئله توسط برخی در فضای مجازی که بعضا رسانه‌های بیگانه نیز در آن دخالت داشته منتشر شده و دامن زدن به آن سبب اعتراض، تحریک و ناآرامی‌ها شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه من و هیچ یک از اعضای شورای در انتصابات و تصمیمات معاونت حمل و نقل دخالتی مستقیمی نداشته و نداریم گفت:‌ ولی از بُعد نظارتی از شهردار خواسته‌ایم بررسی کنند منشا این مسئله چه بوده چرا که اختلال در سفرهای مترو که روزانه ۲ تا ۳ میلیون مورد است در امنیت کشور اختلال ایجاد می‌کند و با توجه به شرایط اقتصادی مشکلات زیادی را می‌آفریند.

او از پرسنل مترو درخواست کرد که با متانت و از طریق مذاکرات قانونی مشکلات خود را مطرح کنند و بیان داشت: حل اختلافات در خدمت‌رسانی، سوء استفاده بیگانگان را پیشگیری کرده و خودداری از این مسئله علاوه بر اینکه سبب اختلال در نظم می‌شود تنزل موقعیت شرکت بهره‌برداری مترو را به همراه دارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان