arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۸ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

صائب عریقات، مسئول ارشد فلسطینی: کشورهای عربی داماد ترامپ را تحریم کنند

«صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین از رهبران کشورهای عربی خواسته است تا از پذیرش جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ، جیسون گرینبلات فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح خاورمیانه و دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی خودداری کرده و آنان را تحریم کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مسئول ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین خواستار تحریم نمایندگان اعزامی ترامپ به کشورهای عربی شد.

به گزارش آناتولی، «صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین از رهبران کشورهای عربی خواسته است تا از پذیرش جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ، جیسون گرینبلات فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح خاورمیانه و دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی خودداری کرده و آنان را تحریم کنند.

از دو هفته پیش به این سو، جرد کوشنر، داماد صهیونیستی تبار ترامپ به همراه هیئتی از کاخ سفید با سفر به کشورهای عربی و دیدار با برخی رهبران سیاسی این کشورها در تلاش برای کسب حمایت اعراب از طرح آمریکا در مورد فلسطین موسوم به معامله قرن است.

طرح آمریکا در مورد فلسطین معروف به معامله قرن با سر و صدا و جنجال بسیاری روبرو شده و برخی از رهبران عربی از جمله در اردن و مصر نیز مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند.

جزئیات زیادی هنوز به صورت رسمی از این طرح منتشر نشده، اما منابع غیررسمی اعلام کرده‌اند که در این طرح مناطق اشغالی کرانه باختری به عنوان مناطق الحاقی به رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته خواهد شد و حاکمیت فلسطینی‌ها در شهر قدس نیز از بین خواهد رفت.

در حالی که از شش ماه پیش به این سو قرار بود تا طرح معامله قرن رونمایی شود، اما ترس از واکنش افکارعمومی در جهان عرب و در میان مسلمانان به تعویق رونمایی از این طرح منجر شده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان