arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

بمب گذاری انتحاری در اندونزی

روزنامه "جاکارتا پست" اندونزی روز سه شنبه گزارش داد که یک شهروند این کشور که تحت تاثیر گروه تروریستی داعش به بمب گذاری انتحاری در ایستگاه پلیس دست زد، به شدت مجروح شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

روزنامه "جاکارتا پست" اندونزی روز سه شنبه گزارش داد که یک شهروند این کشور که تحت تاثیر گروه تروریستی داعش به بمب گذاری انتحاری در ایستگاه پلیس دست زد، به شدت مجروح شد.

"دِدی پراستیو" سخنگوی پلیس ملی اندونزی گفت که اگرچه این فرد تحت تأثیر داعش در "سوکوهاریو " در مرکز استان جاوا به این اقدام غیرانسانی و غیرقانونی دست زد، اما اقدام به موقع مأموران امنیتی موجب شد که او فقط خودش را از ناحیه دست و شکم مجروح ساخت و نتوانست به فرد دیگری آسیب برساند.

به گفته وی، تحقیقات نشان داده است که مظنون ۲۲ ساله مدت‌ها تحت تأثیر اعتقادات افراط گرایانه داعش قرار داشته و بعد از بهبودی و مرخص شدن او بیمارستان، بازجویی‌ها برای بررسی نحوه دسترسی او به مواد منفجره و ارتباطات غیرقانونی او آغاز خواهد شد.

این حادثه امروز در حالی در اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی جهان، اتفاق افتاد که مردم این کشور خود را برای برگزاری جشن‌های عید فطر فردا آماده می‌کنند.

پلیس ضد تروریسم اندونزی طی چند ماه اخیر بیش از ۱۰۰ مظنون شبه نظامی را بعد از یک مجموعه بمب گذاری‌های انتحاری یک سال گذشته در کلیساها و ایستگاه‌های پلیس این کشور به ویژه در شهر "سورابایا" که بیش از ۳۰ کشته نیز داشت، دستگیر کرد.

اگرچه اکثر شهروندان اندونزی از یک رویکرد دینی میانه رو تبعیت می‌کنند، اما در چند سال گذشته صدها تن از آنها با سفر به خاورمیانه به ویژه در طول جنگ‌های داخلی عراق و سوریه، تحت تأثیر عقاید افراط گرایی گروه‌های تروریستی داعش در آن کشورها قرار گرفته و امروزه به تهدیدی جدی علیه جامعه انسانی این کشور تبدیل شده‌اند.

نظرات بینندگان