arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

هلدینگ خبری روسیه امروز از بیم بمب گذاری تخلیه شد

هدلینگ خبری روسیه امروز شامل (ریانووستی، اسپوتنیک، راشاتودی، 360 و لنتا) امروز سه شنبه پس از چندین تماس تهدید آمیز تخلیه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هلدینگ خبری روسیه امروز از بیم بمب گذاری تخلیه شدهدلینگ خبری روسیه امروز شامل (ریانووستی، اسپوتنیک، راشاتودی، 360 و لنتا) امروز سه شنبه پس از چندین تماس تهدید آمیز تخلیه شد.

براساس گزارش های خبرنگاران این رسانه، هم اکنون نیروهای ویژه در ساختمان این محل مستقر شده اند و تمامی پرسنل این ساختمان عریض و طویل تخلیه شده اند.

گفته شده از ابتدای امروز چندین تماس تهدید آمیز به این هلدینگ خبری مبنی بر بمب گذاری صورت گرفته است.

ماموران امنیتی روسیه در حالی کارکنان روسیه امروز را از ساختمان خارج کرده اند که پیش از اعلام قبلی امکان ورود مهمان نیز به این ساختمان ممکن نیست و لازمه ورود به این هلدینگ خبری به استثنا کارکنان آنکه دارای کارت های شناسایی هستند، داشتن پاسپورت داخلی یا خارجی و هماهنگی های قبلی و عبور از گیت های امنیتی است.

تماس های تهدید آمیز از دو سال پیش در روسیه آغاز شده است و به چالشی جدی برای دستگاه امنیتی روسیه تبدیل شده است.

در رویداد مشابه دیگری، چند ماه پیش کمی آنطرف تر از ساختمان هلدینگ روسیه امیروز در خیابان زوبوسکی، کاخ وزارت امور خارجه روسیه تهدید به بمب گذاری شده بود که به همین دلیل نیز کارکنان وزارت خارجه روسیه از آن ساختمان تخلیه شدند.

موج جدید تهدیدهای تلفنی با وجود آنکه قانون جدیدی در روسیه برای تشدید برخورد با چنین اقداماتی تصویب شده است از پنج ماه پیش دوباره از سر گرفته شد.

مقامات امنیتی روسیه بارها اعلام کرده اند که اکثر این تماس ها از خارج از کشور و حتی اوکراین صورت می گیرد با این وجود هنوز گزارشی برای دستگیری افراد یا متهمان در این زمینه گزارش نشده است.

هر از چند گاهی تهدید تلفنی در روسیه باعث می شود که برخی از مجتمع های تجاری یا مراکز بزرگ فرهنگی، اجتماعی یا ترابری روسیه تخلیه شوند و به کنترل نیروهای امنیتی و ویژه درآید.

تاکنون هیچیک از این تماس ها جدی نبوده است اما در فرودگاه ها باعث تاخیر پرواز ها و نگرانی مردم شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان