arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

روسیه: آمریکا به دنبال جا انداختن قانون جنگل است

وزیر امور خارجه روسیه در مقاله ای که در نشریه حیات بین المللی وابسته به وزارت خارجه روسیه منتشر شده است آمریکا را کشوری خواند که تلاش دارد نظام جهانی از قوانین جنگل تبعیت کند به شکلی که حق با طرفی است که قوی تر محسوب می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه: آمریکا به دنبال جا انداختن قانون جنگل استوزیر امور خارجه روسیه در مقاله ای که در نشریه حیات بین المللی وابسته به وزارت خارجه روسیه منتشر شده است آمریکا را کشوری خواند که تلاش دارد نظام جهانی از قوانین جنگل تبعیت کند به شکلی که حق با طرفی است که قوی تر محسوب می شود.

در مقاله سرگئی لاوروف که با عنوان «روز پیروزی» منتشر شده، آمده است: امروز با تحریف واقعیت های گذشته سیاستمداران و عوامل تبلیغاتی غربی می خواهند افکار عمومی را در مورد عدالت نظام جهانی که در منشور سازمان ملل بر اساس نتایج جنگ دوم جهانی بوجود امده بود به شک و تردید بیندازند.
وی افزود: غرب سیاست تخریب سیستم کنونی قوانین بین المللی را در پیش گرفته است و به جای آن اصولی را پیشنهاد می کند که مطابق آن هر کس قدرتمند است حق دارد، در واقع این قانون جنگل است.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: این تصور به برداشت آمریکایی ها از تاریخ قرن بیستم مربوط می شود چرا که در آمریکا گفت وگو در خصوص نتایج دو جنگ رایج است که در نتیجه آن آمریکا برتری نظامی در اروپای غربی و برخی مناطق دیگر جهان بدست آورد و اطمینان به قدرتمندی خود را تقویت کرد و با جهش اقتصادی مواجه شد و در زمره کشورهای پیشرو قرار گرفت.
لاوروف خاطرنشان کرد: آمریکا در همین چارچوب برای ایجاد وجهه ای از روسیه که به نظامی گری می پردازد، تلاش می کند.
وی با بیان اینکه بخش عمده تاریخ امریکا را جنگ های اشغالگرانه دربر می گیرد، اظهار داشت: در طول ۲۴۳ سال، موقعیت انحصاری آمریکا در جهان به بخش جدایی ناپذیر سیاست خارجی واشنگتن تبدیل شد.
وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: علاوه بر این نخبگان سیاسی آمریکا بکارگیری زور را به عنوان امری طبیعی ارزیابی و از آن برای حل مسائل گسترده از جمله سیاست داخلی آمریکا استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کارزار انتخاباتی در آمریکا بدون بکارگیری نقش فرمانده کل قوا از سوی نامزدهای انتخاباتی برگزار نمی شود.
لاوروف ادامه داد: اثبات کننده شجاعت یک سیاستمدار آمریکایی آمادگی وی برای متوسل شدن به زور به هر بهانه ای می شود و نمونه های متعددی در این مورد وجود دارد.
وی در ادامه مقاله به حمله آمریکا به گرانادا در سال ۱۹۸۳، به پاناما در سال ۱۹۸۹، یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ و عراق در سال ۲۰۰۳ اشاره کرد و گفت: در همین حال آمریکا در مراسمی از سربازان کشته شده خود صرف نظر از اینکه در چه جنگ هایی شرکت کرده اند تجلیل می کند و در مقابل روسیه را متهم می کند که چرا یاد افرادی که در جنگ آزاد سازی بزرگ (جنگ جهانی دوم و حمله روسیه به آلمان) شرکت کرده اند. گرامی می دارد.

لاوروف افزود: کشورهای غربی تلاش می کنند نقش شوروی در کسب پیروزی در جنگ دوم جهانی را کاهش دهند با این وجود ما روز پیروزی را با افتخار در روسیه جشن می گیریم.

وی با انتقاد از غرب و آمریکا چند پرسش مطرح کرد و گفت: آیا ما یا شوروی دو جنگ جهانی را آغاز کرد و آیا ما در کشورهای مختلف پایگاه های نظامی (کنایه به آمریکا) داریم که همه جهان را تحت کنترل خود بگیریم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان