arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۷ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

نماز عید سعید فطر ساعت ۸:۳۰ به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه می‌شود

تهران- ایرنا- نماز عید سعید فطر ساعت ۸:۳۰ صبح امروز چهارشنبه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی (ره) اقامه می‌شود و درهای مصلی از ساعت ۵ صبح برای ورود نمازگزاران باز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تهران- ایرنا- نماز عید سعید فطر ساعت ۸:۳۰ صبح امروز چهارشنبه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی (ره) اقامه می‌شود و درهای مصلی از ساعت ۵ صبح برای ورود نمازگزاران باز شده است.

مراسم نماز روز عید سعید فطر از ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شده و ویژه برنامه‌های متنوعی در مصلی امام خمینی (ره) برای پذیرایی و استقبال از نمازگزاران تدارک دیده شده است.

نماز عید در صحن مرکزی و بام شبستان برگزار می شود و به سمت شمال مصلی و خیابان‌های شمالی امتداد پیدا خواهد کرد.

براساس اطلاعیه مراکز ذیربط، ورودی شماره ۳ در خیابان شهید بهشتی، ورودی شماره ۱۲ در خیابان شهید قنبرزاده و ورودی‌های شماره ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ در بزرگراه رسالت و نیز ورودی‌های ایستگاه مترو شهید بهشتی و ایستگاه مترو مصلی به روی عموم نمازگزاران باز است.

همچنین خانم‌ها برای رسیدن سریع‌تر به صفوف نماز می‌توانند از ورودی‌های شماره ۱۳، ۱۴ و ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده و ورودی‌های شماره ۲۳ و ۲۴ در خیابان پاکستان وارد مصلی شوند.

برای رفاه حال نمازگزارانی که با خودروی شخصی به محل برگزاری نماز می‌آیند، پارکینگ‌هایی در اطراف مصلی در نظر گرفته شده است. پارکینگ چهل‌سرا در خیابان شهید مفتح - خیابان نقدی، پارکینگ پایانه بیهقی (آرژانتین)، پارکینگ‌های گلگشت، مجتمع امام خمینی (ره) (بنیاد صدرا) و بنیاد مستضعفان در شمال بزرگراه رسالت، فعال است.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، از ساعت ۵ صبح امروز، تاکسی‌های ون در مسیرهای پرتردد تعیین شده، آماده جابجایی رایگان نمازگزاران به محل مصلی می‌باشند و سرویس رسانی آنها تا پایان زمان اقامه نماز استمرار خواهد داشت.

همچنین سرویس دهی در همه خطوط متروی تهران امروز از ساعت پنج و ۳۰ دقیقه صبح تا پایان مراسم به طور رایگان ارائه می‌شود، همچنین تعداد حرکت قطارها نسبت به برنامه روزهای تعطیل افزایش پیدا خواهد کرد تا نمازگزاران و مسافران گرامی راحت‌تر از این وسیله حمل و نقل ریلی استفاده کنند.

سردار محمدرضا مهمان‌دار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز پیشتر در نشست خبری تمهیدات ترافیکی عید سعید فطر گفت: زمان اجرای این تمهیدات از ساعت ۲۴ شب قبل از عید فطر تا پایان برگزاری مراسم نماز و عادی شدن ترافیک است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت ۴ صبح روز عید فطر (چهارشنبه) در معابر محدوده خیابان میرعماد، خیابان شهید علی‌اکبری، خیابان شهید بهشتی در حد فاصل تقاطع سهروردی تا خیابان قائم مقام فراهانی، ممنوع خواهد بود.

سردار مهماندار افزود: طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در حد فاصل خیابان شهید صابونچی و خیابان شهید قنبرزاده، خیابان پاکستان، مسیر شرق به غرب بزرگراه رسالت از پل سید خندان و مسیر غرب به شرق بزرگراه رسالت از تقاطع کردستان در محدوده مصلی امام خمینی (ره) و نیز خط ویژه اتوبوسرانی در خیابان‌های شهید بهشتی و شهید مطهری، تردد ممنوع خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ با اشاره به محدودیت توقف در محدوده اطراف مصلی، گفت: از ساعت ۲۴ شب قبل از مراسم در محدوده‌های بزرگراه شهید مدرس، از میدان هفت تیر تا حقانی (در هر دو مسیر)، بزرگراه رسالت، بعد از بزرگراه آفریقا تا پل سیدخندان (در هر دو مسیر)، طول خیابان شهید قنبرزاده (در هر دو مسیر) و خیابان شهید بهشتی از میدان تختی تا خیابان قائم مقام فراهانی، توقف تمامی وسایل نقلیه ممنوع و پاکسازی کامل انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در خیابان میرعماد، طول خیابان شهید مفتح در حد فاصل خیابان شهید بهشتی تا خیابان شهید مطهری (به استثنای اتوبوس‌های شرکت واحد)، طول خیابان پاکستان، طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در حد فاصل خیابان شهید قنبرزاده تا خیابان شهید عشقیار (به استثنای موتورسیکلت)، توقف ممنوع و پاکسازی کامل انجام خواهد شد.

سردار مهمان‌دار افزود: همچنین محدوده ضلع غربی میدان هفت تیر در حد فاصل خیابان زهره و خیابان قائم مقام فراهانی و طول خیابان شهید مطهری در حد فاصل بزرگراه شهید مدرس تا خیابان سهروردی نیز توقف ممنوع می‌باشد و پاکسازی به طور کامل انجام می‌شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان