arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا: حمایتی از استیضاح ترامپ وجود ندارد

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد حمایتی از استیضاح رئیس‌جمهور این کشور وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«جری نادلر»، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گفت هیچ حمایتی از استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا وجود ندارد.

آغاز فرایند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا ساده نیست و روندی پیچیده و پر پیچ و خم دارد. رئیس‌جمهور را به دلیل ارتکاب هر جرم معمولی هم نمی‌توان استیضاح کرد و طبق بند ۴ ماده ۲ قانون اساسی آمریکا این کار فقط در صورتی مجاز است که او طبق ادله متفن مرتکب جرائم سنگینی مانند «خیانت، ارتشا و سایر تخلفات و جرائم مربوط به افراد عالی‌رتبه» شده باشد.

فرایند استیضاح از مجلس نمایندگان آغاز می‌شود و در صورتی که اکثریت قانونگذاران در این مجلس (نصف به علاوه یک) موافق استیضاح باشند، روند کار به جریان خواهد افتاد.

در ادامه، مجلس نمایندگان در صورت موافقت با استیضاح از مجلس سنا می‌خواهد دادگاه تشکیل دهد و متهم را محاکمه کند. محکومیت قطعی رئیس‌جمهور که عزل او را در پی خواهد داشت مستلزم آن است که دو سوم سناتورها به این موضوع رأی مثبت دهند و موافق آن باشند.

نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا می‌دانند که در مجلس سنا که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار جمهوری‌خواهان است از آرای کافی برای عزل ترامپ برخوردار نیستند و تبرئه او در این مجلس، آن هم در آستانه آغاز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا می‌تواند خطایی فاحش باشد که ممکن است پیروزی او در این انتخابات را ضمانت کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان