arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

افزایش خیره کننده تعداد گردشگران اوکراین پس از پخش سریال «چرنوبیل»

به نظر می رسد سریال چرنوبیل فارغ از همه مزایا و اهمیت تاریخی خیره کننده خود موفق شده تعداد زیادی از گردشگران را نیز به سمت خود جذب کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نظر می رسد سریال چرنوبیل فارغ از همه مزایا و اهمیت تاریخی خیره کننده خود موفق شده تعداد زیادی از گردشگران را نیز به سمت خود جذب کند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، سریال چرنوبیل موفق شده توجه شمار زیادی از گردشگران را به سمت خود جلب کند. این سریال نه تنها توجه جهانی را به تبعات سلاح های اتمی افزایش داده، بلکه موجب شده تعداد زیادی  گردشگر برای بازدید از مناطق مختلف اوکراین و به ویژه شهرهای آسیب دیده از این فاجعه هسته ای بازدید کنند.

شاید هیچ یک از مقامات اوکراین تصور نمی کردند روزی یک سریال بتواند صنعت توریسمشان را متحول کند اما جلب است بدانید این اتفاق رخ داده است و این روزها تعداد زیادی از افراد برای بازدید از مناطق آسیب دیده از فاجعه هسته ای به اوکراین سفر می کنند.به نظر می رسد که موفقیت سریال محبوب شبکه اچ بی او یعنی مینی سریال چرنوبیل موفق شده باعث کنجکاوی تعداد زیادی از افراد شود.

مدیران تورهای گردشگری چرنوبیل ادعا کرده اند که تعداد انتخاب تورهای چرنوبیل در مقایسه با سال گذشته حدود 40 درصد افزایش یافته است.بر اساس آمارهای شرکت گردشگردی "سولوایست" اوکراین، از رمان پخش اولین قسمت از سریال  "چرنوبیل" در ششم ماه می تا پایان ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد گردشگران  30 درصد افزایش یافته است. این رقم در روندی صعودی در بخش رزور تورها هم دیده می شود و رزورهای ماه ژوئن، ژوئیه و اوت نیز حدود 40 درصد افزایش یافته است.

افزایش خیره کننده تعداد گردشگران اوکراین پس از بخش سریال «چرنوبیل»

پس از آنکه راکتور چرنوبیل در سال 1986 منفجر شد، ذرات رادیواکتیو به سرعت در منطقه اطراف این نیروگاه منتشر شد و تقریبا دویست هزار نفر از منطقه خلیه و انتقال یافتند. مقامات اعلام کرده اند که منطقه مذکور از تاریخ انفجار تا سال ها بعد ممنوعیت ورودی 18 کیلومتری داشته، اما در سال 2010، منطقه ممنوعه به روی گردشگران باز شد و مقامات اوکراین اعلام کردند که تابش اکنون بسیار خفیف و ناچیز است. از آن زمان، گردشگری چرنوبیل با محبوبیت فراوانی روبرو شده است و سریال جدید اچ بی او نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

تور چرنوبیل شامل ملاقات با قربانیان، بازدید از خانه های آسیب دیده و مدارس و  محل بازی کودکان می شود. بر اساس گزارش وب سایت تور چرنوبیل  منطقه ممنوعه اکنون به عنوان منطقه ای امن برای گردشگران شناخته می شود. البته فقط برای گردشگران چرا که سکونت دائمی در این منطقه خطرناک است.

نظرات بینندگان