arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

ترامپ: بریگزیت به نفع ایرلند تمام خواهد شد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این مسئله را که مناقشه مرز ایرلند باعث اخلال در پیشبرد فرآیند بریگزیت شود را کم اهمیت دانست و رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این مسئله را که مناقشه مرز ایرلند باعث اخلال در پیشبرد فرآیند بریگزیت شود را کم اهمیت دانست و رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، این در حالی است که مناقشه مربوط به وضعیت مرز ایرلند یکی از پر اختلاف ترین مسائل مربوط به فرآیند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان نشست خود با لئو واردکارد، نخست وزیر ایرلند گفت: همان طور که می‌دانید من از نزدبرخی افراد بسیار خوبی که خیلی زیاد در بریگزیت دخیل هستند می‌آیم و من فکر می‌کنم کل این فرآیند خیلی خوب از کار درآمده و برای شما و مرزتان و دیوارتان نیز خوب خواهد بود. من شنیدم که قرار است این اتفاق برای اینجا خیلی خوب از کار دربیاید.

در همین حال واردکارد پاسخ داد: یکی از چیزهای که ما می‌خواهیم از آن اجتناب کنیم البته یک دیوار یا مرزی میان ما است.

ترامپ در این نشست با این که بریگزیت برای ایرلند بد تمام شود مخالفت کرد.

وی افزود: من فکر می‌کنم که این اتفاق باید خوب باشد. موضوع بزرگ مرز شما است و امیدواریم که برای آن نیز نتیجه دهد و من فکر می‌کنم نتیجه خواهد داد.

یکی از نگرانی‌های بزرگ مربوط به بریگزیت است که با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این مسئله منجر به ایجاد ایست‌های مرزی بین ایرلند شمالی و ایرلند که بعد از آن در اتحادیه اروپا باقی می‌ماند شود.

نظرات بینندگان