arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

کنگره: علیه مقام های دولت ترامپ اقدام قضایی می کنیم

کمیته مقررات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که هفته آینده اقدام قضائی علیه «ویلیام بار» وزیر دادگستری و «دونالد مک گان» مشاور پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را در صحن این مجلس به رأی می‌گذارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیته مقررات مجلس نمایندگان آمریکا اقدام قضایی علیه وزیر دادگستری و مشاور پیشین ترامپ را به دلیل بی توجهی به اخطاریه های این نهاد قانونگذاری به رای می گذارد.

کمیته مقررات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که هفته آینده اقدام قضائی علیه «ویلیام بار» وزیر دادگستری و «دونالد مک گان» مشاور پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را در صحن این مجلس به رأی می‌گذارد.

اقدام این کمیته اخطاریه‌های کمیته‌های دیگر مجلس نمایندگان آمریکا از جمله کمیته اصلاحات و کمیته نظارت را نیز پوشش می‌دهد تا با دستور قضائی اجرایی شوند.

«بار» پس از آنکه «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا گزارش تحقیقات ۲ ساله خود را به وی داد، از ارائه بدون سانسور این گزارش به کنگره خودداری کرد.

در پی این اقدام، کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت که متهم کردن وی به «اهانت به کنگره» را که جرمی قابل پیگیری در نظام قضائی این کشور است، در این مجلس به رأی بگذارد.

«الایجا کامینگز» رئیس دمکرات کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که افزون بر «بار»، «ویلبور راس» وزیر بازرگانی این کشور نیز به این جرم متهم می‌شود.

«مک گان» نیز از طرف کمیته قضائی مجلس نمایندگان برای شهادت دهی درباره گزارش مولر دعوت شده بود، اما وی این دعوت و اخطاریه‌های پس از آن را بی پاسخ گذاشت.

دولت ترامپ سیاست بی توجهی به اخطاریه‌های مجلس نمایندگان که در اختیار اکثریت دمکرات است و ارائه نکردن اسناد و مدارک مورد درخواست آنان را در پیش گرفته است.

نانسی پلوسی رئیس دمکرات مجلس نمایندگان شخص ترامپ را به پنهان کاری متهم کرده و با وجود مخالفت قبلی با استیضاح وی، نشانه‌هایی از احتمال موافقت با آغاز رسمی فرآیند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را بروز داده است.

کمیته‌های مختلف مجلس نمایندگان آمریکا با رهبری دمکرات‌ها پس از انتشار گزارش مولر تحقیقات گسترده‌ای درباره اخلال در تحقیقات مولر از سوی دولت ترامپ، پنهان کردن اطلاعات مهم و اسناد مالیاتی ترامپ آغاز کرده اند.

تعداد فزاینده از نمایندگان و سناتورهای دمکرات خواهان آغاز فرآیند رسمی استیضاح ترامپ هستند و اخیراً یک نماینده جمهوریخواه نیز به این فهرست اضافه شده است.

نظرات بینندگان