arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۷ خرداد ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتانیاهو با نخست‌وزیر ژاپن تلفنی گفتگو کرد
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۱۸:۲۶

نخست‌وزیر اسرائیل روز جمعه با نخست‌وزیر ژاپن که قرار است هفته آینده به تهران سفر کند گفت‌وگو کرد. به نوشته رسانه‌های اسرائیلی «آبه»، بنیامین نتانیاهو را در جریان سفر خود قرار داد و نتانیاهو گفت که لازم است دنیا فشار علیه ایران را حفظ کند.

یک رسانه ژاپنی روز پنجشنبه با استناد به بیانیه‌ای از دولت این کشور گزارش داد «آبه شینزو» روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خردادماه) وارد تهران خواهد شد.

لنج باری در استان بوشهر ۱۰۰ درصد در آتش سوخت
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۱۶:۴۴

بخشدار دلوار تنگستان با بیان اینکه آتش سوزی اسکله بندر بوالخیر تلفات جانی نداشته است گفت: در این حادثه یک لنج ۱۰۰ درصد در آتش سوخت. حسن درویشی با اشاره به اینکه آتش در اسکله بوالخیر با پشتیبانی شناور آتش‌خوار و شناور ناجی اداره کل بنادر و دریانوردی و ماشین‌های آتش‌نشانی دلوار مهار شد خاطر نشان کرد: علت آتش سوزی در دست بررسی است.

بندر بوالخیر از توابع شهرستان تنگستان و در فاصله 50 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قرار دارد.

هنوز مقدمات اجرای طرح عرضه بنزین با کارت هوشمند فراهم نیست
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۱۴:۲۴

موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اجرای کارت سوخت بدون سهمیه‌بندی بنزین با هدف جلوگیری از قاچاق و مصرف بی‌رویه، گفت: اگرچه دولت اعلام کرده عرضه بنزین از ۲۰مردادماه صرفاً با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو امکانپذیر خواهد بود اما هنوز مقدمات اجرای این طرح را فراهم نکرده است.

روسیه: درخواستی از ایران برای دریافت اس-۴۰۰ نداشته‌ایم
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۱۴:۲۴

«یوری بوریسوف»، معاون نخست‌وزیر روسیه گفته مسکو هیچ درخواستی از سوی ایران برای دریافت سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ دریافت نکرده است. او به ادعا‌های مطرح‌شده در رسانه‌ها مبنی بر اینکه روسیه درخواست ایران برای دریافت این سامانه موشکی را رد کرده اینطور پاسخ داد: «بگذارید به انتشار اخبار جعلی ادامه دهند.» وی همچنین گفت: همکاری‌های میان روسیه و ایران طبق روال سابق ادامه دارد.

بلومبرگ پیش از این، به نقل از منابع اطلاعاتی خود مدعی شده بود که روسیه ظاهراً از فروختن سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ به ایران خودداری کرده تا از افزایش وخامت اوضاع در خاورمیانه جلوگیری کند.

نماینده نزدیک به جبهه پایداری‌: از سلحشوری و حیدری شکایت کردم؛ از سران فتنه حمایت کرده بودند
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۱۴:۲۱

لایو خبر - ۱۷ خرداد ۹۸

حجت الاسلام احمد سالک نماینده نزدیک به جبهه پایداری‌ گفت: امروز در مجلس شاهد حضور افرادی هستیم که از سران فتنه حمایت می‌کنند. هر جای دنیا در مجلس کشور در حمایت از براندازان حرف زده شود برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: البته بنده از خانم سلحشوری و آقای حیدری نمایندگان تهران که در دفاع از سران فتنه در تریبون رسمی مجلس صحبت کردند به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردم.

ایران ۲ - برزیل ۳ / پیروزی از چنگ ایران پرید
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۱۴:۲۰

تیم ملی والیبال ایران در بازی نخست هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ به مصاف برزیل رفت و در حالی که در ست چهارم فرصت پیروزی را داشت، میلیمتری این ست را واگذار کرد و در ست پنجم نیز بازی را باخت، اما یک امتیاز گرفت.

تیم ملی ایران فردا (شنبه) ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۸ در دومین بازی خود از هفته دوم، از ساعت ۱۰:۴۰ به مصاف تیم آرژانتین می‌رود.

کرملین: پوتین و ترامپ احتمالا در ژاپن دیدار می‌کنند
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۱۲:۳۷

کاخ کرملین امروز (جمعه) اعلام کرد، احتمالا فرصتی برای دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا در نشست ماه ژوئن گروه بیست در اوزاکا ژاپن وجود دارد.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گزارش داد: قطعاً فرصتی وجود دارد. احتمال دارد که هر اتفاقی در نشست همین ماه در اوزاکا ژاپن بیفتد.

امارات و عربستان به نام ایران در ارتباط با حادثه الفجیره اشاره نکردند
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۱۲:۳۱

در گزارشی که امارات، عربستان و نروژ به سازمان ملل ارائه کردند، به طرفی که گمان می رود در پس حادثه الفجیره باشد، اشاره نشده است و بر خلاف آمریکا که علنا و مستقیما، ایران را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده است، آنها به نام ایران اشاره نکردند.

ترزا می از ریاست حزب محافظه کار کناره گیری کرد
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۱۱:۵۶

نخست وزیر مستعفی انگلیس از تمام مسئولیت های خود به عنوان رئیس حزب محافظه کار این کشور کناره گیری کرد.

وی که حدود سه سال ریاست این حزب را عهده دار بود امروز طی نامه ای کناره گیری خود را اعلام کرد.

تا کنون ۱۱ نفر آمادگی خود را برای عهده داری ریاست حزب محافظه کار و نخست وزیری انگلیس اعلام کرده اند که از میان آنها «بوریس جانسون» وزیر خارجه پیشین و «مایکل گاو» وزیر محیط زیست بیشترین بخت را دارند.

توضیحات واعظی درباره موضوع اختیارات ویژه رئیس جمهور
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۱۱:۵۵

محمود واعظی درباره این که رئیس‌جمهور طی سخنانی بیان کرده است اختیاراتی محدود دارد و همین امر باعث شده تا آنطور که باید و شاید نتواند به وظایف خود جامه عمل بپوشاند، گفت:‌ رئیس‌جمهور اختیاراتی را دارا هستند که قطعا برای اداره امور کشور، رفع مشکلات و رفاه حال مردم از آنها استفاده می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان این‌که شرایط امروز بسیار پیچیده شده است،‌ اظهار داشت: امروز فشارهای خارجی روی کشور زیاد شده و همین امر بر مسائل اقتصادی و تجاری سایه افکنده است بنابراین اداره کشور در این شرایط نیاز به تمرکز،‌ مدیریت و تصمیم‌گیری صریح و صحیح دارد.

واعظی گفت: رئیس‌جمهور باید بتواند درباره مسائل سریع تصمیم بگیرد لذا اگر مسئله را تحت این عنوان مطرح کردند، به همین خاطر است.

هواشناسی: هفته پیش رو هوا خنک‌تر می‌شود
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۱۰:۰۱

سازمان هواشناسی کشور از کاهش دمای هوا در هفته آینده در بیشتر نقاط ایران خبر داد.

نقشینه اظهار داشت: براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی در پنج روز آینده بعداز ظهر‌ها و اوایل شب‌ها رشد ابر در برخی از استان‌های واقع در شمال غرب کشور بخصوص زاگرس مرکزی، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز همراه با رگبار‌های پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

آمریکا آموزش خلبان های ترکیه‌ای اف -۳۵ را متوقف کرد
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۱۰:۰۰

خبرگزاری رویترز جمعه گزارش داد: آمریکا تصمیم گرفته است پذیرش خلبانان بیشتر برای آموزش پرواز با جنگنده های اف -۳۵ را متوقف کند؛ اقدامی که نشان دهنده تشدید فشار واشنگتن علیه طرح آنکارا برای خرید سامانه دفاعی اس -۴۰۰ از روسیه است.


درحال حاضر، چهار خلبان ترکیه‌ای در پایگاه لوک هستند. دو خلبان دیگر نیز به عنوان مربی آموزشی فعالیت دارند. همچنین بیست نفر دیگر نیز دوره‌های آموزشی تعمیر و نگهداری هواپیما را سپری می‌کنند.تصمیم به قطع آموزش خلبان‌های ترکیه‌ای پس از آن اتخاذ شد که نشانه‌هایی دال بر ادامه تلاش‌های ترکیه برای خرید اس -۴۰۰ مطرح شد. ایالات متحده می‌گوید که ترکیه نمی‌تواند سامانه اس -۴۰۰ و جنگنده اف -۳۵ را با هم داشته باشد. واشنگتن تاکنون از اقدام عملی برای محدود یا متوقف کردن آموزش خلبان‌های ترکیه امتناع کرده بود.

واکنش ایران به اظهارات رئیس جمهور فرانسه
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۰۹:۵۹

«سید عباس موسوی» در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه در دیدار با همتای آمریکایی خود گفت: طرف های اروپایی تاکنون به رغم برخی سخنان و بیانیه های سیاسی، در عمل به تعهدات خود ذیل برجام و تعهدات بعد از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام ناتوان بوده و نتوانسته اند زمینه انتفاع کامل کشورمان را طبق این توافق چندجانبه فراهم کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط، آنها با طرح موضوعات فرابرجامی، نه تنها کمکی به حفظ برجام نمی کنند، بلکه زمینه بی اعتمادی بیشتر بین طرف های باقی مانده برجام را فراهم و آمریکا را به هدف خود در خروج غیرقانونی از برجام که چیزی جز فروپاشی آن نبود، نزدیک تر می کنند.

شهرداری تهران: طرح «زوج و فرد» قطعا از اول تیرماه حذف می شود
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۰۹:۰۶

عمار سعیدیان‌فر مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران در واکنش به سخنان رئیس پلیس راهورمبنی بر اینکه هنوز طرح ترافیک جدید (حذف زوج و فرد) تائیدیه پلیس راهنمایی و رانندگی را ندارد، گفت: قطعاً از شنبه اول تیرماه سال ۱۳۹۸، طرح کنترل آلودگی هوا به جای طرح زوج یا فرد اجرا خواهد شد.

وی بیان اینکه شهروندان به منظور استفاده از ۲۰ روز تردد رایگان در هر فصل در محدوده کنترل آلودگی هوا ( زوج یا فرد فعلی) می‌بایست در سامانه تهران من my.tehran.ir ثبت نام کنند گفت: در صورت عدم ثبت نام در سامانه مذکور و تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا، جریمه خواهند شد.

سعیدیان‌فر در مورد مسائلی که توسط رئیس پلیس راهور ناجا در زمینه طرح کنترل آلودگی هوا عنوان شده است، گفت: طرح کنترل آلودگی هوا مورد تصویب شورای اسلامی شهر تهران و شورای ترافیک شهر تهران قرار گرفته است و این طرح طبق قانون لازم اجراست و عملیاتی خواهد شد و نیازمند تأیید ثانوی و مجدد هیچ فرد، سازمان و نهاد ذی مدخل دیگر نیست و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قطعاً طرح کنترل آلودگی هوا را از اول تیرماه اجرایی خواهد کرد.

هلند: به اینستکس می پیوندیم
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۰۸:۵۹

دولت هلند در پاسخ به پرسشهای پارلمان این کشور پیرامون اقدامات اتحادیه اروپا در مقابله با تحریمهای آمریکا علیه ایران، در نامه ای به تاریخ چهارشنبه ۵ ژوئن (۱۵ خردادماه) به سران نهاد قانونگذاری این کشور که در تارنمای رسمی دولت منتشر شد، ضمن اعلام حمایت از اینستکس، از برنامه خود برای سرمایه گذاری و پیوستن به این سازوکار مالی اروپایی خبر داد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ - ۰۸:۵۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا ببینید.

نظرات بینندگان