arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

ثبت احوال: سال گذشته ۵۴۹ هزار نفر ازدواج کردند / میانگین سن ازدواج مردان ۲۷.۵ و زنان ۲۳.۴ سال بود

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: سال گذشته ۵۴۹ هزار و ۸۶۱نفربه خانه بخت رفتند و ازدواج آن ها به ثبت رسید. ابوترابی در مورد پنج استان دارای بالاترین میزان عمومی ازدواج در سال گذشته نیز گفت: این استان ها شامل خراسان شمالی، اردبیل، کردستان، لرستان و خوزستان هستند. وی افزود: استان دارای پایین‌ترین میزان عمومی ازدواج در سال گذشته شامل استان‌های سمنان، البرز، تهران، بوشهر و اصفهان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: سال گذشته ۵۴۹ هزار و ۸۶۱نفربه خانه بخت رفتند و ازدواج آن ها به ثبت رسید.

سیف الله ابوترابی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین سن مردان در اولین ازدواج در سال گذشته ۲۷ و نیم سال و میانگین سن ازدواج زنان در اولین ازدواج در سال گذشته ۲۳.۴ سال است.

وی ادامه داد: میزان عمومی (ناخالص) ازدواج در سال گذشته هفت مورد به ازای هر هزار نفر است.

ابوترابی در مورد پنج استان دارای بالاترین میزان عمومی ازدواج در سال گذشته نیز گفت: این استان ها شامل خراسان شمالی (۹، ۵)، اردبیل (۸، ۹) کردستان (۸، ۷)، لرستان (۸، ۶) و خوزستان (۸، ۶) هستند.

وی افزود: استان دارای پایین‌ترین میزان عمومی ازدواج در سال گذشته شامل استان‌های سمنان (۵، ۳)، البرز (۵، ۵)، تهران (۵، ۶)، بوشهر (۵، ۷) و اصفهان (۵، ۷) است.

ابوترابی تاکید کرد: گزارش آمار های رسمی ازدواج و طلاق به صورت تفصیلی اواخر خرداد ماه امسال اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال در دسترس عموم مردم است و بر پایه قانون و مصوبه شورای عالی آمار، سازمان ثبت احوال کشور مرجع رسمی آمارهای ازدواج و طلاق است این آمارها به تفکیک سال، سن و سایر اقلام مورد نیاز در وب سایت دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال در دسترس عموم مردم است.

ابوترابی، ازدواج و طلاق را به عنوان مقوله های اجتماعی بخش عمده ای از آمارهای تولیدی ثبت احوال برشمرد گفت: گام بزرگی در توسعه دولت الکترونیک در حوزه ثبت ازدواج و طلاق و تولید آمارهای آن در سال ۹۵ صورت گرفته است که اعلامیه های کاغذی از چرخه ثبت اعلام ازدواج و طلاق حذف شد و این دو رویداد به صورت برخط به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور منتقل می شود.

وی تاکید کرد: بر اساس توصیه های بین المللی و اصول علمی، مقایسه مقادیر وقایع حیاتی در دو بازه مختلف بدون توجه به تغییرات ساختار سنی و دیگر مولفه های جمعیتی و نیز بدون توجه به تحولات اجتماعی، فرهنگی از روایت کافی برخوردار نیست؛ پس این قبیل مقایسه ها باید در بازه های سالانه یا چند ساله انجام شود.

نظرات بینندگان