arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

حمله به زندان کوبر برای فراری دادن عمرالبشیر

زندان کوبر در استان خارطوم است که بیشتر سران نظام سابق سودان از جمله عمرالبشیر در آن به سر می برند. منابع آگاه سودانی چهارشنبه گذشته گفتند که نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند، حمله به زندان کوبر برای آزاد کردن عمرالبشیر و سایر سران نظام سابق خارطوم را با شکست مواجه کنند. در این حمله یکصد نفر از مردان مسلح وابسته به نظام عمرالبشیر شرکت داشتند که نیروهای امنیتی موفق شدند تعدادی از آنان را دستگیر کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس سودان: برخی قصد داشتند شخصیت‌های نظام سابق را از زندان فراری دهند

پلیس سودان از حمله به زندان کوبر و تلاش برای آزادی کردن عمرالبشیر و سران نظام سابق خارطوم خبرداد.

به گزارش تسنیم، زندان کوبر در استان خارطوم است که بیشتر سران نظام سابق سودان از جمله عمرالبشیر در آن به سر می برند. منابع آگاه سودانی چهارشنبه گذشته گفتند که نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند، حمله به زندان کوبر برای آزاد کردن عمرالبشیر و سایر سران نظام سابق خارطوم را با شکست مواجه کنند. در این حمله یکصد نفر از مردان مسلح وابسته به نظام عمرالبشیر شرکت داشتند که نیروهای امنیتی موفق شدند تعدادی از آنان را دستگیر کنند.

پلیس سودان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: برخی از عناصر خودسر با سوء استفاده از وضعیت کنونی کشور هفته گذشته به زندان کوبر حمله کردند . آنان می خواستند سران نظام سابق خارطوم از جمله عمرالبشیر را از این زندان آزاد کنند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، در این بیانیه آمده است: مهاجمان می خواستند محل نگهداری پرونده متهمان را به آتش بکشند و زندان کوبر را ویران کنند و مجرمان را فراری دهند که این اقدام، با شکست روبرو شد. بدیهی است حمله به زندان کوبر نقض صریح قانون است و کسانی که در این عملیات شرکت داشتند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: سازمان ملل به دلیل شرایط امنیتی حاکم بر سودان برخی از کارکنان خود را از این کشور خارج کرده است.

ارائه کمک های بشردوستانه و نظارت بر روند صلح در دارفور از جمله فعالیت های سازمان ملل در سودان است.

به دنبال حمله نظامیان سودان به محل برگزاری اعتصاب مردم در خارطوم ، تنش در سودان افزایش یافته است و معارضان خواستار سرگونی شورای نظامی و محاکمه اعضای آن شده اند.

نظرات بینندگان