arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

ترامپ: نانسی پلوسی تهوع‌آور، کینه‌جو و وحشتناک است

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور را فردی تهوع آور، کینه‌جو و وحشتناک عنوان کرد و در عین حال گفت که سعی کرده بود با او خوب باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور را فردی تهوع آور، کینه‌جو و وحشتناک عنوان کرد و در عین حال گفت که سعی کرده بود با او خوب باشد.

ترامپ روز گذشته در نورماندی فرانسه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز همچنین افزود: «فکر می‌کنم، او [پولسی] باعث ننگ است. در واقع فکر نمی‌کنم آدم با استعدادی باشد. سعی کردم با او خوب باشم چراکه علاقمند بودم با او به توافق برسم.»

ترامپ در ادامه این گفت‌وگو به رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات در پروندۀ دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا حمله کرد و گفت که برخی دموکرات‌ها امیدوارم بودند که مولر به آن‌ها «گلوله نقره‌ای» دهد [گلوله نقره‌ای در فرهنگ غربی‌ها تنها سلاحی است که می‌تواند با هیولاها و افسونگری مقابله کند و در عین حال معنی راه حل جادویی هم می‌دهد] تا او را از پای درآوردند.

ترامپ به فاکس‌نیوز همچنین تاکید کرد که دموکرات‌ها فکر می‌کردند، دوست خوبشان مولر به آن‌ها یک گزارش عالی می‌رساند اما او با گزارشش دموکرات‌هایی را که کاملا علیه او هستند عصبانی کرد. ترامپ در عین حال درباره مولر گفت که با این تحقیق خودش را یک احمق نشان داد.

رابرت مولر، ۲۹ مه (۸ خرداد) برای نخستین بار به‌طور عمومی دربارۀ تحقیقات انجام شده درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ حرف زد و گفت: «افسران اطلاعاتی روسیه که بخشی از ارتش روسیه هستند، حملۀ هماهنگی را علیه سیستم سیاسی ما به راه انداختند...آنها از تکنیک‌های سایبری پیچیده‌ای برای هک کردن رایانه‌ها و شبکه‌های مورد استفادۀ کارزار انتخاباتی کلینتون استفاده کردند. آنها اطلاعات خصوصی را به سرقت بردند و سپس این اطلاعات را به کمک هویت‌های آنلاین جعلی همچنین از مسیر سازمان ویکی‌لیکس منتشر کردند. انتشار این اطلاعات نیز در زمانی انجام شد که بر انتخابات ما تاثیر بگذارد و به یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری ما آسیب بزند.»

آقای مولر در توضیح نتیجۀ گزارش تحقیقات خود اعلام کرد که اگر «اطمینان داشتیم که رئیس جمهور به‌وضوح جرمی را مرتکب نشده است، این را اعلام می‌کردیم.»

وی به سیاست وزارت دادگستری آمریکا اشاره کرد که بر اساس آن، یک رئیس جمهور را نمی‌توان در زمانی که مشغول به کار است به یک جرم فدرال متهم کرد. او گفت که بر اساس قانون «حتی وارد کردن چنین اتهامی و پنهان نگه داشتن آن از دید عموم نیز ممنوع است.»

ترامپ همچنین در ادامه گفت‌وگو با فاکس نیوز، بار دیگر حملات خود به نانسی پلوسی را ادامه داد و گفت: «او فاجعه است.»

در هفته‌های اخیر، حمایت از طرح استیضاح دونالد ترامپ در میان اعضای دموکرات مجلس نمایندگان افزایش یافته است. این در حالی است که احتمال موفقیت دموکرات ها در برکناری رئیس جمهوری این کشور با توجه به ترکیب مجلس سنا بسیار کم است.

جمهوری‌خواهان هم اکنون با ۵۳ کرسی در برابر ۴۷ کرسی دموکرات ها در مجلس سنا حائز اکثریت هستند.

منبع: یورونیوز

نظرات بینندگان