arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

رسانه ژاپنی: آبه باید برای مذاکراتی قوی در تهران آماده شود

رسانه "یو پی آی" ژاپن در گزارشی ضمن دفاع از سفر «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به ایران در روزهای آتی خواستار آماده شدن وی برای مذاکراتی قوی و مطلوب در تهران شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه ژاپنی: آبه باید برای مذاکراتی قوی در تهران آماده شوداین رسانه روز جمعه در مطلبی خاطر نشان کرد که هیچ نگرانی از بابت تلاش های نخست وزیر برای سفر به ایران و میانجیگری با هدف کاستن از تنش ها وجود ندارد طبیعی است که آبه برای برون رفت از شرایط نامطلوب منطقه ای به دنبال تلاش های جدی باشد.
یوپی می نویسد که نخست وزیر باید با چارچوب و دستور کار مشخصی برای کاستن از تنش ها و برون رفتن از وضعیت موجود به ایران سفر کند او باید برای مذاکراتی دیپلماتیک و قوی آماده گردد و پیشنهادها و توصیه های کافی برای تغییر وضعیت منطقه داشته باشد.
رسانه ژاپنی تصریح می کند که ژاپن به هر صورت سومین قدرت اقتصادی دنیاست و از پایان جنگ جهانی دوم به این طرف در مسایل بین المللی خیلی نقش ایفا نکرده و برای همین دارای تاریخی بسیار پاک و مناسب است که این کشور را برای میانجیگری در شرایطی ایده آل قرار می دهد.
یوپی ادامه می دهد که امروز نباید فقط به مساله روابط ایران و آمریکا فکر کرد بلکه نخست وزیر باید در این اندیشه باشد تلاش هایی برای کاهش تنش ها میان کشورهای منطقه خاورمیانه نیز داشته باشد باید برای کاستن از تنش ها میان ایران و آمریکا وهمچنین ایران و برخی از کشورهای عربی تلاش کند.
این رسانه تاکید می کند که نقش آبه و دولت ژاپن در میانجیگری باید به شکلی و براساس فورمولی باشد که در آن هیچ طرفی احساس باخت نکند مساله خاورمیانه با موضوعات مختلفی گره خورده است و برای همین کار سختی برای آبه در پیش است.
گزارش اضافه می کند شاید سران و مقام های آمریکا و ایران در روزهای اخیر مواضع سختی علیه یکدیگر گرفته باشند و راهبردهایی پر تنش میان آنها شکل گرفته باشد اما هر دو طرف بارها گفته اند که به دنبال درگیری نظامی نیستند و همین به ژاپن امکان می دهد برای کاستن از تنش ها و میانجیگری راهی هموارتر داشته باشد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان